Zin…

comoGisteren dus weer begonnen met werken na bijna 2 weken vakantie te hebben gevierd en nadat iedereen me heel enthousiast verwelkomde en al dan niet uit beleefdheid of gezonde nieuwsgierigheid naar mijn vakantiebelevenissen vroeg, kwam natuurlijk ook standaard de vraag/opmerking: “Oh, had je dan wel zin om weer te beginnen?”

Nou, me dunkt dat daar toch maar 1 logisch verklaarbare antwoord op mogelijk is en dat is een hartgrondig NEE!

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zin heb je in je vakantie, je weekendje weg, in eten of die lekkere zelfgebakken appeltaart die ik overigens nog nooit heb gebakken maar dat terzijde, in die leuke afspraken met familie of vrienden, om lekker onder je fleecekleedje op de bank naar die leuke film te kijken, of lekker verder te lezen in je boek, of eindelijk jezelf de tijd te gunnen om een maskertje e.d. te gebruiken en urenlang de badkamer bezet te houden (note voor mezelf: straks even kijken of ik nog ergens een maskertje heb liggen…), om lekker dicht tegen je partner aan te kruipen, desnoods heb je zin om thuis de hele boel overhoop te halen en de boel opnieuw in te richten of eens flink je handen te laten wapperen om op te ruimen, zelfs zin in sporten kun je hebben, of zin om eens lekker uit te slapen, je zou zelfs zin kunnen hebben om eens de big spender uit te hangen en lekker flink te gaan shoppen, zin in de kerstdagen is ook nog mogelijk maar zin in werken?

Nee, dat laatste is mij toch wel vreemd! Okay, ik ga echt niet met tegenzin naar mijn werk, dat is weer het andere uiterste maar zin in werken? Zin in die vreselijke wekker om half 7 waar ik echt never nooit niet aan zal gaan wennen? Zin om voor dag en dauw je lekkere warme bedje uit te klauteren en dus vriendlief te verlaten? Zin om de hele dag in touw te zijn zonder dat je eigenlijk ook maar een momentje voor jezelf hebt?

Nee, zin in dat deel van mijn werkleventje had ik absoluut niet, wel zin om mijn collega’s weer te zien en hun vooral te vertellen hoe leuk ik het de afgelopen 2 weken wel niet had gehad!

10 gedachtes over “Zin…

  1. Ik kan me helemaal in jouw verhaal vinden 😉 Ga echt wel met plezier naar m’n werk, maar dat ik ’s ochtends echt zín heb? Dan kan ik wel leukere dingen verzinnen, haha.

    Geniet van je weekend!

  2. Oh ik heb als ik vakantie heb gehad aan het eind altijd wel zin om weer aan de slag te gaan. Om weer iets nuttigs te doen. Of weer iets te doen voor mijn geld. Ik hou ook van vrije tijd hoor, maar soms begint het bij mij echt te kriebelen om weer aan de slag te gaan.

  3. Heb je nooit zin, kijk je er nooit naar uit? Ook niet wanneer er een nieuwe project op je pad komt en je iets nieuws moet leren, een nieuwe uitdaging hebt?
    Ik heb vaak geen zin om op te staan, maar zin in werken heb ik wel. Met 17 3-jarigen spelen, knutselen, inquiries doen, ontdekken en veel knuffels & kussen ontvangen! Nieuwe dingen leren, de inrichting van mijn lokaal verbeteren / veranderen etc.

    • Ik ga absoluut niet met tegenzin naar mijn werk, maar over het algemeen is mijn werk vaak wel hetzelfde met een aantal projecten als rode draad door de maanden heen maar er naar uit kijken om weer een week te moeten werken? Nee, niet bepaald…

Reageren mag hoor!

