Oostenrijk… #1

Op speciaal verzoek van paps rijden we niet in 1 keer naar Gaschurn in Vorarlberg (925 km in totaal of zo…) maar kiezen we er voor om te overnachten in Hotel Axxe in Leipheim, een goed verzorgd hotel, dichtbij de snelweg gelegen én niet geheel onbelangrijk, naast een Raststätte dus inderdaad, ’s avonds werd er aangeschoven voor bratkartoffeln mit ein Zigeunerschnitzel.

De volgende dag is het dan nog maar 200 km naar ons appartement en aangezien we er pas vanaf 16.00 uur in mogen, besluiten we om eerst een kijkje te nemen in Schruns, een gezellig niet al te groot plaatsje waar op dat moment net een marktje gaande is én waar de zon volop schijnt, dus zoeken we eerst een leuk terrasje op om daarna nog even een rondje over de markt te doen…Schruns

Daarna rijden we door naar Gaschurn waar we eerst een kijkje in het vrij kleine centrum nemen om daarna door te rijden naar Haus Brandl waar we een week lang zullen vertoeven…Gaschurn

In eerste instantie stond er voor de zondag de almabtrieb (= het naar beneden halen van de dieren, in dit geval de koeien, die een paar maanden in de bergen hebben geleefd) op de planning maar dit was helaas al een week eerder gebeurd, dus besluiten we om naar Brandnertal te rijden en daar de kabelbaan naar de Lünersee (hoogst gelegen stuwmeer van Oostenrijk) te pakken.Lunersee1a

Eenmaal boven heb je dan een mooi uitzicht op zowel het stuwmeer als op de omringende bergen waar zelfs al wat sneeuw op de toppen ligt. Voor een rondje om het meer staat 1 3/4 uur aangegeven maar vriendlief en ik liepen dit rondje in 1,5 uur en alleen het laatste gedeelte gaat behoorlijk bergop maar het is het zeker waard, net als het feit dat je uiteindelijk wel langs de Douglashütte moet om weer bij de kabelbaan uit te komen. Hier worden namelijk de lekkerste apfelstrudels geserveerd!Lunersee2

En ja, na 1,5 uur lopen en op het eind een beetje boel klauteren is zo’n overheerlijke Apfelstrudel natuurlijk de ultieme beloning!

Wordt vervolgd!

17 gedachtes over “Oostenrijk… #1

  1. Goede morgen Wanda , wat vertrouwd allemaal , in het Brandnertal zijn we 4 x geweest in een familie hotel , een heerlijke plek waar de sjef van alles voor de gasten organiseerde .
    Zo zijn we een keer met een busje naar Zwitserland gereden om daar een oversteek te maken naar , jawel de Lunersee .
    Wat een klap water he , en wat was O altijd bang op de stuwdam , onzin natuurlijk .En het mooiste wat we meegemaakt hebben daar bij de hut was , dat een oude nederlandse dame vroeg of er wel hekken langs het pad stonden .
    Het Brandnertal en een prachtig wandeldal , maar wel vrij stijl allemaal , daarom komen we er ook niet meer , maar Gaschrun ga ik wel bekijken hoor !!
    Lekker nagenieten nu meid , ik kijk uit naar het vervolg .
    Liefs Lia

  2. Haha, toen ik over Oostenrijk blogde had jij zin in jouw vakantie, nu wil ik vooral terug naar Oostenrijk. Wauw, wat een prachtig land toch! Wat ben je op mooie plekjes geweest, ziet er goed uit!

    • Ik wil nu gewoon wel alweer terug! Het bevalt me daar altijd zo ontzettend goed, het is alleen jammer dat ze zulke winters hebben want dat is bepaald niet mijn ding maar anders…

  3. Hallo Wanda

    Als eerst een hele fijn vakantie daar in Oostenrijk
    Mooie omgeving daar waar jullie zijn
    En mooie foto’s , ik ben benieuwd naar het volgende logje
    Ik wens jou een hele fijne Mandag avond
    En morgen een hele fijne Dinsdag

    Liefs Gerda

  4. Het is dat ik net zelf een heerlijke vakantie achter de rug heb, anders zou ik bijna jaloers worden door al die mooie foto’s! Ziet er weer goed uit meis en wat een geweldige prestatie om die wandeling sneller te maken dan de tijd die ervoor staat. Tja, dan kan een beloning ook niet uitblijven hè 😀
    Die kabelbaan lijkt me ook erg gaaf en dan natuurlijk het uitzicht wat je hebt. Ben benieuwd naar deel dos.
    Liefs, auf wiederschnitzel!
    ps ik heb eindelijk weer eens achter m’n blog gezeten;-)

Reageren mag hoor!

