Een nieuwe week…

hello_autumn_by_mulgikapsas-d492jx5En alweer is het zondagavond en ligt er een compleet nieuwe week op ons te wachten!

Als kind kon ik me hier altijd enorm op verheugen want een nieuwe week kon natuurlijk van alles betekenen maar het betekende vooral weer lekker naar school gaan en weer nieuwe dingen leren. Ach ja, in mijn kinderlijke onschuld vond ik de weekenden maar een enorm tijdverdrijf want naar school gaan was toch vele malen leuker dan je zelf op een regenachtige zondagmiddag moeten zien te vermaken?

Als middelbare scholier, en later als student, ging ik de weekenden weliswaar wel steeds meer waarderen (of had het ook met stappen te maken? Hoewel… echt elk weekend stappen deed ik nu ook weer niet…) maar ook toen kon ik me altijd nog enorm verheugen op een nieuwe week. Altijd benieuwd wat die nieuwe week me zou gaan brengen, altijd zin om weer naar de lessen te gaan, gewoon omdat het leuk en gezellig was en ook omdat ik best wel leergierig was.

Eenmaal aan het werk leerde ik al snel dat je echt kunt verlangen naar het weekend en dat het weekend in geen verhouding staat tot je werkweek. Wie heeft er in hemelsnaam ooit voor gezorgd dat een werkweek 5 dagen telt en het weekend maar 2? Maar in je jeugdige onbezonnenheid voelde het wel of elke dag uit 30 uur bestond maar je had natuurlijk ook de bijbehorende energie waardoor alles kon en niks onmogelijk was.

Tegenwoordig en goh, ik lijk wel een oud wijf, hoor ik me steeds vaker zeggen dat er te weinig uren in een dag zitten, dat ik nergens aan toe kom, dat er te weinig me-time over blijft, dat ik het gevoel heb dat ik van alles moet, dat de tijd voorbij vliegt en dat je te weinig energie hebt om alles te kunnen bolwerken.

Gelukkig is het dan zondagavond, want zoals gezegd; er ligt weer een compleet nieuwe week op me te wachten! Maar goh, hoe lang duurt het nog voor het weer weekend is?

11 gedachtes over “Een nieuwe week…

    • Dat probeer ik doordeweeks ook wel maar ben vaak laat thuis van mijn werk en dan merk ik toch dat er weinig tijd over blijft om nog met anderen iets af te spreken…

Reageren mag hoor!

