Resultaat foto-opdracht #1 Oostenrijk

Natuurlijk heb ik al uitgebreid verslag gedaan van onze vakantie in Oostenrijk en hebben jullie ook al tig foto’s voorbij zien komen maar… ik had jullie natuurlijk ook gevraagd wat ik speciaal voor jullie echt op de gevoelige plaat moest vastleggen, dus bij deze!

Foto-opdracht Oostenrijk

Zo wilde Serena graag de typische Oostenrijkse gevels terugzien en ja, wie ooit in Oostenrijk is geweest, weet dat de meeste balkons rijkelijk zijn voorzien van goed gevulde én vooral goed onderhouden bloembakken.

En ja, Oostenrijk staat natuurlijk bekend om zijn klederdracht, oftewel de lederhosen en dirndls en hoewel ik van tevoren had aangekondigd dat jullie mij echt niet zo gek zouden krijgen om zo’n dirndl aan te trekken, kon ik het natuurlijk niet laten om dit schort te showen! Ik kan het eigenlijk prima hebben, toch?

Insoontje vroeg naast de watervallen ook om foto’s van zonsopkomsten en zonsondergangen. Maar helaas… of ik zat niet op te letten of ik lag nog heerlijk te pitten, echt een zonsopkomst of ondergang heb ik niet vast kunnen leggen, wel deze foto van de zon die langzaam maar zeker achter de bergen verdwijnt…

Wat de watervallen betrof… je kon echt merken dat het najaar was want waar je normaal echt overal watervallen ziet, kwamen we er nu maar weinig tegen en degenen die we dan wel zagen, waren lang niet zo overweldigend als dat we gewend zijn. Ook wel logisch natuurlijk want in het voorjaar smelt het ijs waardoor er overal watervallen ontstaan…

Mrs T. opperde dat ik wellicht de beroemde Oostenrijkse edelweis kon fotograferen maar dacht zelf dat dit wellicht niet het seizoen meer was en dat klopte inderdaad, maar natuurlijk kom je dit bloemetje volop tegen in de vele souvenierswinkeltjes…

Gelukkig ben ik niet de enige die erg gecharmeerd is van de Oostenrijkse koeien, zo ook Helena, Gerda, Lia en Petra… Helaas waren we net te laat om de almabtrieb waarbij de koeien vanuit de bergen naar het dal worden gehaald, mee te maken maar gelukkig zagen we ze nog regelmatig ergens in een wei lopen. Tevens wilde Patty graag een foto van de Milka koe maar helaas, deze kwam ik in het echt niet tegen, wel in de winkel…

Tenslotte vroeg Petra nog om toiletbordjes en ik moet zeggen dat ik hier normaal helemaal niet oplet, maar eenmaal met de Versettlabahn naar 2100 meter hoogte te zijn gebracht, moest er op een gegeven moment natuurlijk worden geplast en viel mijn oog opeens op deze muurschildering naast het damestoilet…

Ik vond het in ieder geval erg leuk om op deze manier foto’s te maken en zal jullie volgende maand opnieuw vragen om suggesties! Wordt vervolgd dus!

11 gedachtes over “Resultaat foto-opdracht #1 Oostenrijk

    • Ja, ik vind die koeien ook helemaal geweldig en heb er dan ook tig foto’s van, tot ergernis van vriendlief omdat ie steeds de auto aan de kant moet zetten als ik ze weer spot…

Reageren mag hoor!

