Blogs…

bloggenAl rondstruinend kom ik regelmatig nieuwe blogs tegen, vaak zijn het blogs met een bepaalde thema, zoals een passie voor reizen wat ik a) leuk en interessant vind om te lezen maar b) vraag ik me ook iedere keer weer af hoe het dan staat met mijn eigen passie voor reizen. Althans, ik riep toch vroeger dat ik echt ooit eens naar die en die landen toe wilde om met mijn ogen te zien hoe de mensen daar leven, om te snuiven aan hun cultuur maar al met al ben ik amper buiten Europa geweest (nou ja, is niet helemaal waar, ben ooit wel in Canada (British Columbia & Alberta) en Amerika (NY en Florida) geweest, dus heb wel wat van de wereld gezien, toch?)

Maar okay, de laatste jaren blijft het braaf bij de standaard populaire vakantielanden, niks mis mee want daar kiezen we tenslotte zelf voor maar zoals gezegd, als je dan weer op zo’n blog bent beland, dan zet het je wel weer eens aan het denken…

Blogs met een passie voor koken zetten me ook altijd aan het watertanden denken want hoewel ik best redelijk kan koken, is het altijd wel volgens het recept en geef ik er zelden een eigen draai aan. Ik roep altijd wel dat ik koken leuk vind en dat ik regelmatig op zondagmiddag met mijn neus in een kookboek zit op zoek naar nieuwe gerechten maar het moet a) eigenlijk allemaal wel binnen een half uur op tafel kunnen staan, b) niet al te ingewikkeld zijn en c) er moeten ook niet allerlei ingrediënten aan te pas komen waar je echt naar op zoek moet…

Laat staan dat ik er zulke prachtige foto’s van kan maken dat jullie mijn gerechten echt zelf willen uitproberen. Ach, wie hou ik nu voor de gek? Tegen die tijd dat ik er eens aan denk dat ik er een foto van had moeten maken dan is mijn bord alweer voor de helft leeg! Dus heb ik wel zo’n passie voor koken? Voor eten ja, maar koken in de zin van zelf dingen uitproberen, dit vastleggen en documenteren? Nee, dat weer niet…

Dan heb je natuurlijk ook nog de wereld aan beauty- en fashionblogs, volop met tips, trends en reviews van de nieuwste producten. En ja, dan word ik me weer eens bewust van het feit dat ik helemaal niet zo’n modemeisje ben en dat make-up ook niet echt aan mij is besteed. Natuurlijk staat er een uitgebreide collectie parfums in de badkamer, net als bodylotions (waarom maak ik eigenlijk nooit iets op en begin ik gewoon klakkeloos weer met een nieuwe fles?), gezichtscrempjes en douchegels maar dat is het dan ook wel, op een verdwaalde nagellakje na… En modetrends? Tja, ik zie gewoon wel wat er in mijn maat in de winkels hangt…

Moraal van dit verhaal?

Wat voor blogs vinden jullie leuk om te lezen?

25 gedachtes over “Blogs…

  1. Ik zat me laatst te bedenken, dat ik juist blogs waar mensen hun leven in beschrijven erg leuk vind. Leuk om te lezen hoe medemensen met hun dagelijkse beslommeringen omgaan 😉
    Nog leuker als je er zo achter komt, dat je niet helemaal gek bent en dat er meer mensen zoals jij denken 🙂

  2. Ik lees graag allerlei soorten blogs. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar dagelijkse beslommeringen, maar niet in 3 bladzijden, het mag redelijk beknopt blijven.
    Ik zit graag op blogs van tuinieren omdat ik iets van de tips wil opsteken, ik zit op beautyblogs voor de reviews en de DIY en ik pin geregeld recepten van blogs omdat die er zoooo goed uitzien dat ik het zelf wil proberen.

  3. Dag Wiebie, ik ben hier via via. Ik hou wel van persoonlijke blogs met humor. Als het alleen maar over ziekte en persoonlijk leed gaat dan is er geen balans meer. Het gaat dus om de balans. Maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk 😀

    • Klopt, maar ik ben het wel met je eens hoor! Iedereen heeft recht om zijn of haar ‘leed’ te delen maar je wilt uiteindelijk niet alleen maar negatieve verhalen lezen…

  4. Eigenlijk de huis, tuin en dagelijks leven blogs. Zo eentje als je nu hebt. Mode, make-up en trends, ik heb er niks mee. Ik kijk best veel 24kitchen, leuk al die taarten en mooie gerechten en soms kopieer ik er 1tje naar mijn receptenmapje op de computer. En ja inderdaad ik maak zo nu en dan best iets. Ik heb al een paar recepten via blogs die regelmatig op het menu staan .. dus ik zoek eigenlijk dat soort blogs.
    ´t liefst ook zo van 40-.50 tigers en soms wat jonger.
    Mensen die vertellen over hun alledaagse dingen.

    groet Elise

  5. Ik vind vooral de persoonlijke blogs erg leuk, maar ik heb ook een hele lading techblogs in mijn RSS-lezer staan. Ik ben en blijf een gadgetnerd. Beuatyblogs zijn niet aan mij besteed, ik ben niet zo’n meisje-meisje.
    Als ik een idee krijg voor een blog zet ik dat meestal meteen in Evernote op mijn iPhone of iPad. Zo typ ik ook gedurende de week meestal al mijn Instadiaryblogje. Voordeel is ook dat je dan niet meer zo’n verhaal hoeft neer te pennen als je de blog uiteindelijk online gaat zetten.

  6. Ik hou van verschillende blogs, een combinatie van alles eigenlijk 😉 Reisinspiratie is altijd leuk, maar ik lees ook altijd graag tips voor boeken, films, tijdschriften en goede recepten. Ik ben wel benieuwd of je nog eens een verre reis wilt maken, of meer tripjes binnen Europa? Ook daar is nog zoveel te ontdekken natuurlijk!!

Reageren mag hoor!

