Winterjas…

winterjaswallisNormaal verruilde ik meestal mijn zomerjas voor mijn winterjas na de herfstvakantie, dat voelde meestal als een soort van startsein voor de herfst/winterkleding, maar op de een of andere manier kan ik nu nog steeds geen afscheid nemen van mijn zomerjas.

Waar mijn collega’s allemaal al dik ingepakt op kantoor verschijnen, zelfs degenen die met de auto komen, huppel ik nog vrolijk rond in mijn zomerjas. Die paar tellen dat ik ’s ochtends buiten ben (van huis naar auto en van auto naar kantoor) is het prima te doen in mijn zomerjas en stap ik echt nog niet totaal verkleumd in mijn karretje.

Maar zo langzamerhand zal ik er toch aan moeten geloven, al was het alleen maar dat ik onder ogen moet zien dat het toch echt al half november is en dat het nog een kleine 7 weken is voordat we midden in het kerstgewoel zitten en dat het dus gewoon normaal is dat de winterjas tevoorschijn wordt gehaald. Voor de rest heb ik eigenlijk alles wel alweer uit de kast getrokken maar op de een of andere manier kan ik me er nog steeds niet toe zetten om de prijskaartjes van mijn nieuwe winterjas af te halen en hem gewoon lekker aan te trekken.

Waar ik normaal nieuwe kleding vrijwel direct aan trek en in ieder geval altijd direct de prijskaartjes en andere toeters en bellen eraf knip, hangt mijn winterjas nu al weken op een haakje zoals ik hem bij de V&D heb gekocht, dus inclusief prijskaartjes, extra knopen en wat al niet meer…

Doel van morgen is dan ook om hem eindelijk hiervan te ontdoen maar tegelijkertijd denk ik eigenlijk al dat ik hem morgen nog niet aan trek, want a) schijnt het morgen best wel lekker weer te gaan worden en b) staat er voor morgen een dagje Fontana met vriendinnetje M. op de planning dus dan is het weer zo proppen om zo’n winterjas in zo’n veel te krap kluisje te krijgen…

En jullie? Al helemaal in je winterkloffie of toch ook nog gewoon in je zomerjas of heb je een heuse tussenjas?

11 gedachtes over “Winterjas…

  1. Ik heb de winterjas inmiddels al aan. Ik moet voor mijn werk ook regelmatig naar buiten en dan is dat toch wel lekker…
    Ik heb helemaal geen zomerjas en heb meestal gewoon een vest aan als het iets kouder is, maar dat was nu toch al echt te fris. Heb al twee keer flink moeten krabben!

  2. Tot eind oktober in de zomerjas op de fiets naar het werk (maar er dan wel een spijkersjasje extra onder). En nu heerlijk in mijn winterjas. Al weer voor het vierde seizoen. Wordt tijd voor een nieuwe. 😉

  3. Ik heb een hele tijd mijn zomergasten aangehad en daarna een tijd een tussenjas. Nu ben ik echt wel over op mijn winterjas hoor hoewel het dit jaar langer duurde dan voorheen 🙂

  4. Ik heb gelukkig een tussenjas want soms weet je gewoon niet wat je moet aantrekken; s’ morgens en ’s avonds koelt het al flink af, maar overdag is het nog prima te doen. Dus dan ben ik erg blij met een tussenjas. Als ik s’ morgens met de honden wandel en helemaal met de mist van vanmorgen dan trek ik wel m’n winterjas aan, maar het liefst stel ik dit nog even uit. Anders is het al zo definitief winter…
    Goed weekend meid
    Liefs xxx

  5. Mooie jas! Staat je vast goed. Ik heb een tussenjas, maar ook een echt winterjas, een skijack. Beide jassen heb ik begin dit jaar gekocht in de opruiming. Ik draag nu nog de tussenjas.

Reageren mag hoor!

