Treuzelen…

Keep-calm-and-take-your-time-9Waar ik normaal iemand ben die van doorpakken hou, kan ik op bepaalde momenten ook ontzettend treuzelen.

Neem nu afgelopen zaterdag… Vriendlief was al voor dag en dauw vertrokken en mijn wekker stond ingesteld op 08.45 uur. Een leuk tijdstip om deel te gaan nemen aan de zaterdag, toch? Bedoeling was om dan even lekker in mijn uppie te gaan ontbijten, even snel de stofzuiger door de woonkamer te slingeren, boodschappenlijstje op te stellen (ja, ik stel elke week braaf een boodschappenlijstje op omdat ik anders in de winkel nog moet gaan bedenken wat we weleens zouden kunnen gaan eten, mooi als jij dat wel kunt, bij mij werkt dat dus totaal niet…) en dan zou ik zo rond 10 uur in de auto springen om vervolgens bij de sportschool terecht te komen…

Maar nadat het boodschappenlijstje halfgebakken was opgesteld, viel mijn oog op de pc en ja, dan gaat het mis he? Voor ik het in de gaten had, startte het ding al op, scrolde ik naar mijn hotmail, las ik mijn mailtjes en bedacht ik dat ik ook nog even wilde weten wat er zoal in de wereld was gebeurd terwijl ik hard werkte aan mijn schoonheidsslaapje. Eigenlijk had ik helemaal niks gemist dus vandaar dat ik snel even scrolde naar mijn blog om te kijken of mijn nieuwe blog inderdaad al online was gezet en terwijl ik ergens rechts onderin de klok op 09.40 zag springen, dacht ik dat ik best nog wel even bij een paar bloggers langs kon gaan, ik had toch nog tijd genoeg? Ik bedoel… sportschool is op zaterdag geopend tot 15.00 uur, mijn boodschappenlijstje was kort (vandaag haal ik de rest wel…) en ik wilde nog even naar Winschoten om te kijken voor een (paar) truien/vesten dus niks aan de hand, alles onder controle!

En zo opeens tikte het klokje de 10.20 uur aan, moest ik mijn sportkleding nog bij elkaar graaien, vergat ik in mijn haast zowat een handdoek mee te nemen, bedacht ik me dat het toch de hoogste tijd werd om de kaartjes van mijn winterjas af te halen, zag ik in een flits dat Clooney haar waterbak zo goed als leeg was en ja hoor, arriveerde ik dus pas tegen 10.40 uur bij de sportschool!

Belangrijkste was natuurlijk dat ik gewoon wel naar de sportschool ben gegaan en hoewel het op de crosstrainer totaal niet ging, leek wel of ik daar ook een potje stond te treuzelen, kwam ik daarna als een soort van dieseltje alsnog goed op gang en heb ik lekker de rest van mijn programma afgewerkt en ging ik uiteindelijk met een voldaan gevoel richting mijn ouderlijk huis om daar te lunchen om vervolgens met mams even naar Winschoten te gaan.

Maar doordat het nu allemaal wat later dan gepland was, kwam ik natuurlijk ook later dan verwacht weer thuis, moest toen nog snel de boodschappen opruimen, wasjes draaien en net toen ik op de bank was geploft met mijn boek, stond vriendlief alweer voor mijn neus en kon ik de keuken induiken om ons te voorzien van een lekkere pastaatje uit de oven.

En denken jullie dat ik hier nu iets van heb geleerd?

Inderdaad… niet dus! Want terwijl ik dit zit te typen, had ik eigenlijk ook alweer heel andere dingen kunnen/willen doen en 1 daarvan is inderdaad weer naar de sportschool, dus bij deze ben ik weg!

13 gedachtes over “Treuzelen…

  1. Ach ja, best herkenbaar hoor 😉 Dan wil je toch nog snel eventjes dit en dat doen en voor je ’t weet is het zo een uur later. Knap dat je toch nog naar de sportschool bent gegaan! Ben je verder nog geslaagd voor truien/vesten?

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  2. Er is iets mis met de klok zodra je achter de pc gaat zitten he? Ik herken dat – het is gewoon TE verschrikkelijk! Je gaat er even achter je pc zitten en vervolgens denk je: ‘hoe kan het nou? Voor mijn gevoel zat ik er pas een kwartier achter.’ Irritant!

  3. Haha, klinkt bekend hoor, nog even dit en nog even dat. Ik maak ook altijd een boodschappenlijst, staat in mijn iPhone, zodra iets op is meteen op het lijstje zetten.
    Ik kom echter nooit ergens te laat, ben meestal een kwartier te vroeg. Heb zo’n hekel aan laatkomers…

Reageren mag hoor!

