Beter worden aan de hand van 5 b’s…

ziek2Allereerst heel erg bedankt voor jullie beterschapsberichtjes! Hoe het nu gaat? Nah, wat zal ik zeggen… ik heb helaas nog niet het gevoel dat ik de hele wereld weer aan kan of dat ik energie voor 2 heb maar laten we wel wezen, hoe vaak komen dat soort dagen nu eigenlijk voor? Vooral in deze tijd van het jaar? Bij mij zijn ze vaak maar op 1 hand te tellen in deze tijd…

Nadat ik zowat 2,5 rol wcpapier er door heen heb gesnotterd, tig glazen vers geperste jus d’ orange (dankjewel vriendlief!) heb weggewerkt, even zoveel mandarijntjes heb weggekauwd en een superboostsmoothie achterover heb geklokt (dankjewel Anet!) voel ik in ieder geval dat het weer de goede kant op gaat.

De afgelopen dagen bestond mijn wereldje vooral uit de 3 b’s, oftewel bed, bank en badkamer (gewoon voor een normale sanitaire stop hoor, overgeven is iets wat ik voor het laatst als kind heb gedaan, gok ik zo…) maar nu kan ik daar nog 2 b’s oftewel boek en bloggen aan toevoegen en dat is meestal wel een teken dat het weer een stuk beter gaat, want als ik me echt belabberd voel dan schieten die laatste 2 b’s er al vrij snel bij in… Vooral omdat ik altijd vrij veel last heb van tranende ogen waaraan ik amper licht/beeldscherm kan verdragen maar zoals gezegd de zin om dit weer op te pakken komt weer terug, mede natuurlijk omdat die tranende ogen voltooid verleden tijd zijn…

En ja, ik weet het… uitzieken is ook een kunst, want meestal wil je weer te snel maar als de zin om dingen te gaan doen weer terugkomt en het thuishangen je gaat vervelen, dan ben je er (bijna) klaar mee om nog langer ziek te zijn…

Maar ik hoop toch wel dat ik de komende tijd gevrijwaard blijft van dit soort grappen want goh wat heb ik er een pesthekel aan om verkouden/grieperig te zijn. Gelukkig zette het deze keer wel goed door zodat ik direct uitgeschakeld was en niet eerst een paar weken rondliep met een steeds leger worden accu als gevolg van dagenlang hoesten/proesten en snotteren…

Maar hoest met jullie? Ook al verkouden of gaat het nog langs je heen?

13 gedachtes over “Beter worden aan de hand van 5 b’s…

  1. Uitzieken dat wordt tegenwoordig nog zelden gedaan, je bent altijd nog met van alles bezig. Ja, als kind kon je nog fijn de ganse dag op de zetel liggen en werd er voor je gezorgd maar dat gaat helaas niet meer.

    • Klopt, toen werd ik verzorgd door mams en moest ik een dag extra thuis blijven om aan te sterken maar tegenwoordig moet je zelf van alles en is er geen tijd om een dagje extra te blijven liggen…

  2. Ik begin er een beetje last van te krijgen de laatste paar dagen. Vooral ’s ochtends en ’s avonds. Ik zie het wel gebeuren dat ik de komende 3,5 week steeds beroerder ga worden en de genade klap komt op het moment dat ik lekker anderhalve week vrij heb…

    • Dat had ik vroeger als kind ook, was ik in de kerstvakantie grotendeels ziek, vond dat altijd zo ontzettend stom terwijl ik geen hekel aan school had maar ja, ziek zijn in je vrije tijd is ook niet leuk natuurlijk! Hopelijk knap je snel op zodat je straks lekker van je vrije week kunt genieten!

  3. Ha..ha de superboostsmoothie! Graag gedaan hoor en dan heb je gelijk antwoord op je vraag, ik ben dus niet verkouden en dat ga ik ook niet worden. Onze fruitmand puilt uit, de blender draait op volle toeren en ook met sporten gaat het lekker dus nope, geen gesnotter pour moi;-)
    Goed weekend meis
    xxx

  4. Fijn dat het weer de goede kant uitgaat en je weer begint op te knappen! Je kunt je soms zo lamlendig voelen hè. Tot nu toe heb ik zelf nergens last van, en thuis ook niemand. Maar *afkloppen* want meestal is er wel iemand in de Kerstvakantie ziek.Vorig jaar was ik de klos, maar hopelijk gaat het dit jaar aan ons voorbij 😉

    Een fijn weekend!

  5. Afgelopen dagen ook ziek thuis geweest..
    Maar morgen ga ik wel weer aan de slag, geloof dat t voorbij is haha..
    Fijn dat je weer lekker kunt lezen en bloggen want dat is inderdaad een goed teken!

Reageren mag hoor!

