Hallo december…

december2013Tja, ik ontkom er niet aan, het is toch echt al december, wat zeg ik… inmiddels alweer de derde dag!

December, een maand waar ik eigenlijk een soort van haat/liefde verhouding mee hebt. Als kind was ik er gek op, al die lichtjes in de winkelstraten, thuis samen met mams en hond (liep bij elke bal die opgehangen werd mee van de ballendoos naar boom…) de kerstboom optuigen, natuurlijk de kerstvakantie waarin school gedurende 2 weken geen enkele rol van betekenis speelde maar waar je gewoon lekker je eigen dingen kon doen, dus lekker veel lezen én natuurlijk Home Alone kijken, kadootjes onder de boom (Sinterklaas is nooit ons ding geweest…) en natuurlijk Oud & Nieuw, oftewel oliebollen, vuurwerk, kinderchampagne en lekker laat opblijven…

Tegenwoordig is december echt zo’n maand die voorbij vliegt, is het op mijn werk altijd een hele drukke periode met als het tegenzit overwerken, moet ik ergens tussendoor tijd zien vrij te maken om de nodige boodschappen in huis te halen én de kerstboom op te tuigen, wil ik op de een of andere manier toch weer iets bijzonders met kerst op tafel zetten dus kan ik wekenlang met mijn neus in allerlei kookboeken/tijdschriften zitten om dat ene lekkere recept te vinden, bedenk ik me standaard een week voor kerst dat ik toch echt eens op kadootjesjacht moet gaan (note voor mezelf: dit jaar eerder op pad gaan, volgend weekend misschien al, dan pakken de winkels vast wel al in kerstpapier in…), heb ik helemaal geen idee meer wat kerstvakantie inhoudt, hoewel ik stiekem wel hoop dat het mogelijk is om de vrijdag na kerst vrij te kunnen krijgen, kijk ik nog steeds met een schuin oog naar Home Alone (hoort gewoon bij kerst, toch?) en oh ja, heb ik een pesthekel ontwikkeld voor Oud & Nieuw… Vraag me niet waarom, het is gewoon zo…

Maar gelukkig staan er ook nog een hoop leuke dingen te gebeuren, zo ga ik onder meer met mams naar de kerstmarkt in Oldenburg, willen vriendlief en ik ook nog wel naar Aurich, staat Groningen het weekend van 20 december volledig in het teken van Winter Wonder Land, is er natuurlijk Serieus Request, brengen we 1e kerstdag gezellig door bij mijn ouders en ben ik in ieder geval 30 en 31 december vrij!

Ach, zolang er geen sneeuw valt (please laten de voorspellingen voor eind deze week niet uitkomen…), dan kom ik december wel weer door!

19 gedachtes over “Hallo december…

  1. Oh my, is er sneeuw voorspeld? JAAAA. JOEPIE. Ik ga direct het weerbericht even kijken.

    December is natuurlijk als kind heel erg leuk; Sinterklaas, Kerst, Oud & Nieuw, sneeuw, lichtjes, chocolademelk. En als volwassene besef je je ineens dat er WEER een jaar voorbij is.

    Ik hou trouwens ook helemaal niet van oud&nieuw. Nooit gedaan ook. Ik hou niet van vuurwerk. En die verplichte stomme oud&nieuw feestjes vind ik al helemaal verschrikkelijk.

  2. December is altijd een drukke maand hè, maar ik vind het ook gezellig met pakjesavond en Kerst, kaarsjes en lampjes. Oud & Nieuw, daar geef ik ook niet zo om. Zelf ben ik dit jaar 2 weken vrij, kijk er nu al naar uit 😉 Lekker dat jij in ieder geval de 30 en 31 vrij bent!

  3. December is niet mijn favoriete maand eigenlijk maar aan de andere kant: het is ook wel weer gezellig en ach, de maand is toch zo om! (Sneeuw is natuurlijk wel leuk!)

  4. Ik vind er ook niks aan hoor. Wij gaan tegenwoordig ( de laatste 4 jaar ) lekker weg met O & N, meestal naar Duitsland. Beide zijn we vrij vanaf de 24ste, lekker rustig ! De 7de moet ik nog werken 🙂
    kerst vind ik ook niet zo leuk meer als vroeger, komt door alle poeha eromheen, te druk met kinderen en kleindochter .. veel gedoe dus

  5. Ik vond de decembermaand vroeger ook altijd magisch. Fantastisch al die feestelijke dingen.
    Nu ik ouder ben vind ik er eigenlijk niet zo veel meer aan. De “verplichte” dingen komen mij mijn neus uit. Misschien zou ik er goed aan doen om deze maand over te slaan en de feestdagen in een ander land te vieren hahaha.

  6. December is druk maar ook heel gezellig. Hoewel de Sint echt wel ons ding is betrapte ik me vandaag op dat ik er helemaal nog niet mee bezig ben… Ik zag Pieten lopen en ineens als schok besefte ik dat het donderdag al weer zo ver is. Het komt doordat de kinderen op de middelbare school er niks meer aan doen en wij als familie dit jaar door omstandigheden de surprises achterwege laten en ons alleen op het cadeau en gedicht richten….

  7. Ik heb het met Kerst nooit zo druk , mijn moeder komt de eerste kerst dag
    en verder niemand
    En 27 December gaan we weer naar Zeeland tot 2 Januari
    Ik wens jou een hele fijne Woensdag

    Liefs Gerda

  8. ik ben nu ik ouder ben altijd blij als de feestdagen weer voorbij zijn, het is een beetje ‘te’ aan het worden.

    Ik kom juist van de bib , zie dat je mist over Londen aan het lezen zijt. Ik had het in mijn handen, heb getwijfeld en een ander boek genomen. Is het de moeite waard ?

    • Ik vind het zeker een erg intrigerend verhaal, wel onwerkelijk natuurlijk maar door de manier waarop het wordt verteld, voelt het als echt en word je ook zo het verhaal ingetrokken.

Reageren mag hoor!

