Kerstpakket, (on)dankbaar iets?

Ach ja, nu de Sint bijna ons kikkerlandje verlaat, kan ik het toch wel alvast gaan hebben over het kerstpakket?

Ik weet het… ik loop een beetje vooruit op de zaken maar toevallig hadden we het er vandaag op mijn werk over en je moet toch ergens je inspiratie voor je blog vandaan halen, dus vandaag dat ik het maar eens over het kerstpakket wil hebben.

kerstpakketWij krijgen ergens vlak voor kerst normaal gesproken ons pakket en deze bestaat de laatste jaren uit een bon, variërend van een VVV-bon tot tijdschriftenbon tot een bon voor het bestellen van een foto op canvas, aangevuld met wat etenswaren en eventueel bijbehorende producten, denk hierbij aan bekers, schaaltjes etc…

En ja, ik ben netjes opgevoed en weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, dat je werkgever het niet hoeft te doen, dat het een blijk van waardering is, dat het leuk is om uberhaupt een pakket te ontvangen, dat er genoeg mensen zijn die het hele jaar keihard moeten werken en niks krijgen etc etc etc maar toch… als ik heel eerlijk ben, vind ik onze pakketten de laatste 2 jaar niet zo bijzonder… Tuurlijk, die bon is leuk en gebruik ik ook altijd wel, hoewel die fotobon kwam ik laatst bij het opruimen nog tegen maar dat komt nog wel, maar de rest was, zeker vorig jaar, niet aan mij besteed en is dan ook bijna linea recta in de prullenmand beland en nee, ik durfde het zelfs niet weg te geven!

En toch, elk jaar weer wordt er weer volop over gespeculeerd, golft er een zekere spanning door het pand als de pakketten worden afgeleverd, denken we aan de hand van het formaat te weten wat erin zit (altijd fout…), roepen we in koor dankjewel en smoezen we (althans degenen die van hun hart geen moordkuil maken) een dag later een beetje dat het net niet is wat we hadden gehoopt…

Nou ja, ik wacht het gewoon rustig af en zie wel of we a) een pakket krijgen, b) waar we dit jaar mee worden verrast en c) denk ik maar zo dat het nooit slechter kan worden dan vorig jaar!

Maar vertel: krijgen jullie ook een kerstpakket en zo ja, wat hoop je erin aan te treffen?

19 gedachtes over “Kerstpakket, (on)dankbaar iets?

  1. Wij krijgen ook altijd een pakket. De afgelopen jaren kregen we een x aantal,punten en dan kon je je eigen cadeau uit een catalogus kiezen. Op zich leuk maar vaak kwam je voor hetgeen je zou willen net wat punten te kort. Hoewel ik vorig jaar echt wat leuks had. Dit jaar is er blijkbaar vanaf gestapt want we hebben nog niks gehoord. Ook wel weer eens leuk! Ik ben heel benieuwd!

  2. Bij mijn nieuwe werkgever mocht je je eigen pakket samenstellen, super leuk aangezien je er dan ook echt aan hebt. Je kreeg een boekje met punten erin en die punten kon je verdelen over verschillende cadeaus.

  3. Hier hebben we vorig jaar voor ’t eerst in al die jaren een kerstpakket(je) gekregen, maar je moest ‘m wel zelf van de trap pakken bij weggaan. Dus het werd geeneens gegeven door de baas, beetje kil allemaal. Het mandje zelf was ook niet geweldig, de producten die erin zaten (niet veel) lustte ik niet. Dan zou ik liever een bon krijgen waar je zelf iets van kunt kopen wat je leuk/lekker/mooi vind. Maar ja, op zich is het natuurlijk wel leuk als de baas hieraan denkt als blijk van waardering. Geen idee of we dit jaar weer iets krijgen… wacht het wel af 😉

  4. Mijn man kreeg op zijn werk ook altijd een kerstpakket
    Eerst was het een groot kerstpakketje , en het werd met de jaren steeds kleiner
    Hij kreeg ook altijd een geld bedrag er bij
    Nu is hij al twee jaar thuis , dus geen kerstpakket meer
    Ik wens jou een hele fijne Donderdag avond
    En morgen een hele fijne Vrijdag

    Liefs Gerda

  5. Ik organiseer zelf de kerstviering op mijn werk en heb dus ook de kerstpakketten zelf in de hand. We organiseren tijdens de kerstviering een kerstmarkt met lokale ondernemers en het personeel krijgt vouchers om te shoppen. Erg leuk en men kan zelf bepalen wat men koopt.

  6. Ik heb een keer zelf de kerstpakketten voor mijn werk mogen regelen. Iedereen een Lush pakket! Wel verschillende voor de mannen en de vrouwen. Was een groot succes :D. Die wil ik nog wel een keertje ontvangen 😉 Al die suffe crackers, kaas en wijn hoeft van mij niet zo nodig.
    X

  7. Ik heb nog nooit een kerstpakket gekregen, het lijkt me leuk om er een te krijgen 🙂 Ik mag die van m’n ouders wel altijd open maken 😉 Soms is het bagger, maar soms zitten er ook hele leuke dingen bij!

  8. Wij krijgen altijd bonnen en kunnen deze dan op de georganiseerde kerstmarkt besteden. Dat zijn alle bedrijven die klant bij ons zijn.

    Van mij hoeft het kerst pakket niet zo. Volgens mij komt het van oorsprong dat het voor mensen is die geen extras hebben om kerst te vieren en steun te hebben. Van mij mogen ze dat geld ook aan een goed doel doneren.

  9. Wij krijgen ieder jaar een standaard eetpakket wat mijn werkgever bij de makro haalt. Lief bedoelt, maar ik geef het liever aan de voedselbank. Zijn zuster doet bij ons de marketing en zij zou eens een balletje opgooien om een dinerbon of vvv-bon te geven. Zij heeft ook geen zin meer in zo’n pakket en met een bon kun je zelf uitzoeken wat je wilt en is het dus altijd naar je zin;-)

  10. Voorheen kregen we VVV-bonnen, nu zo’n cadeauding dat je online uit moet zoeken. Doe me dan die bonnen maar!!!
    En die dozen, daar zitten alleen maar dingen in die je nooit gebruikt.
    Ik geef je gelijk!!!

  11. Vroeger kregen we nog wel eens een kerstpakket maar dat is allang afgeschaft bij mij op het werk. We krijgen helemaal niets meer. Ik vond het altijd wel gezellig hoor maar ja: de tijden zijn er even niet naar momenteel. Met een bon zou ik ook blij zijn, is altijd handig. Als ik toch een kerstpakket zou krijgen hoop ik daar van alles van Rituals in aan te treffen. Of van Molton Brown, die heb ik laatst ontdekt en is zoooooo lekker!!!

  12. Lief kwam eergisteren thuis met zijn pakket. Hij heeft altijd een pakket met eten en wat extra dingetjes, nu bijvoorbeeld met een vogelhuisje. Leuk, al zijn er altijd dingen bij die je niet gebruikt. Elk jaar geven we dan ook wat weg. Ook zonde als een pot zuurkool jarenlang in de kast blijft staan. Ik krijg bij mijn huidige werkgever de keuze uit een aantal pakketten. Dit keer kon ik vier thema variaties kiezen, de afgelopen jaren kon je kiezen uit verschillende producten. De keuze is nooit reuze, maar dat je wat krijgt is natuurlijk wel een mooi gebaar. Volgende week komt mijn themapakket, ben erg benieuwd wat erin zit!

  13. Helaas, hier geen kerstpakket.. geen 13e maand, niks nakkes nada..
    Mijn man kreeg van het nocnsf altijd leuke pakketten, allemaal A-merken erin en echt dingen die je gebruikt.. Mis dat pakket nu wel 😛

Reageren mag hoor!

