Nog helemaal niet in de kerststemming, jij wel?

KERSTBOOM---streep---oceaanTerwijl de kerstliedjes je om de oren vliegen, mensen massaal op jacht gaan naar de perfecte boom en de kerst zich in alle pracht en glorie overal laat zien, merk ik aan mezelf dat ik er helemaal nog niet mee bezig ben…

Waar ik als kind er wekenlang naar uit kon kijken (of was dat toch meer de kerstvakantie?), merk ik nu, naarmate ik ouder word, dat er steeds meer iets van berusting over me heen daalt. Zo van… ‘we zien het allemaal wel, het is toch eigenlijk altijd hetzelfde’…

En als ik goed nadenk, is het dan natuurlijk ook wel. Ik bedoel, het is al jaren vaste prik om eerste kerstdag samen met mijn ouders door te brengen en let wel, dan heb ik het niet over de hele dag maar meer vanaf theetijd, omdat ik het ook wel zo gezellig vind om lekker met zijn tweetjes uitgebreid te ontbijten zonder dat je je moet haasten om op pad te gaan en gelukkig denken paps en mams er net zo over. Dit jaar schuiven we bij hun aan voor een ongetwijfeld uitgebreid kerstdiner om later onder het genot van een kop koffie, en al dan niet uitbuikend, onze cadeautjes uit te pakken.

Tweede kerstdag zijn we gewoon thuis en zal mijn schoonvader waarschijnlijk wel bij ons aanschuiven, ’s middags zou het dan leuk zijn als we nog ergens een mooie boswandeling kunnen maken.

En zo gaat het eigenlijk al jaren, allemaal leuk en gezellig en toch… ik zou gewoon weleens wat anders willen, gewoon wat anders dan de standaarddingen. Misschien eens kerst vieren in het buitenland waarbij je met z’n allen samen dromt voor de open haard waar dan van die kerstsokken aanhangen terwijl  als je het raam uitkijkt de sneeuwvlokken (ja, dan mag het gerust sneeuwen, niet hier…) naar beneden ziet dwarrelen. Misschien zelfs nog een ritje in zo’n sleetje… Ach ja, is dat niet altijd in films?

Nou ja, hoe het ook zij… ik zal toch deze week eens op kerstbomenjacht gaan want anders wordt het wel heel kort dag en misschien raak ik dan alsnog bevangen door de kerstspirit…

Maar vertel: hoe zit dat met jullie? Alles al versierd en er al helemaal klaar voor? Of heb je er helemaal niks mee?

15 gedachtes over “Nog helemaal niet in de kerststemming, jij wel?

  1. Hoewel kerst niet echt mijn ding is vind ik het ook weer niet super-vervelend. Ik sla me er wel doorheen. Met de moed der wanhoop 😀
    Als het eenmaal achter de rug is en we het nieuwe jaar ingaan ben ik altijd wel opgelucht op de een of andere manier. Vooral omdat we dan weer richting lente gaan!

  2. Haha, wanneer ik je blog aanklik, krijg ik BAM, een kerstdesign te zien. En vervolgens schrijf je dat je niet in de stemming bent 😉 Nee, maar ik begrijp het wel, hoor, ik heb hetzelfde. Inderdaad naarmate je ouder wordt laat je je niet meer zo ophitsen. Ik heb de hele meuk alwel staan, maar word nu al moe van alle kerstreclames.

  3. Hier al kerstsfeer in huis gebracht, zodat we er nog twee weekjes van kunnen genieten, voordat we aan het klussen gaan 😉 Maar kerst vier ik al jaren niet meer uitgebreid (alleen met mijn manneke en als we zin hebben schuiven we bij deze of gene aan de kersttafel aan), dus zal ik het dit jaar ook niet missen 😉

  4. Ik ben bijna jaloers op iedereen die alles al heeft staan haha… gewoon nog helemaal geen tijd voor gehad en dus idd ook hier nog geen kerstgevoel. Het zal wel komen Wanda…. en anders maar toch… of zoiets :-). Wens je een mooie week iig.

  5. Ik heb ook jaren gehad dat ik niet zo super veel zin had in de kerst.. Alles was hetzelfde en ik moest vaak ook twee dagen werken.
    Dit jaar kijk ik voor het eerst weer uit naar deze feestdagen! Zo vierden we oor het eerst geen Sinterklaas en liep ik 30 november al over de kerstmarkt 🙂 de boom staat al en de eerste inkopen liggen er al onder.
    Ik hoop dat de kerst kriebels bij jou ook gaan komen en doe anders eens gek en gooi het roer eens om . Misschien gaan de kriebels dan wel komen 🙂

  6. Ik heb ook nog niet echt een Kerstgevoel hoor. Komt misschien ook door het weer buiten.. vorig jaar lag er rond deze tijd sneeuw! Thuis is de boel ook nog niet versierd, alleen buiten aan ’t balkon hangen de kerstlampje.. maar die hangen er het hele jaar, haha (niet aan hoor). Deze week maar de spulletjes tevoorschijn halen. De Kerst vieren wij altijd met de familie, al zal het dit jaar een kleiner groepje zijn, want m’n broer & schoonzus gaan 10 dagen naar een bungalowpark met de meisjes.En misschien 2e Kerstdag naar de film..? Het zijn vaak wel van die ‘hang dagen’ he 😉

  7. Ik vierde kerst drie jaar geleden in Parijs. En ja, dat was mooi en magisch, maar vergeet niet dat het vooral een familiefeest is, en dus was het redelijk rustig op straat. De Fransen zaten ongetwijfeld allemaal aan hun eigen kersgdiners. Ik miste dus wel wat sfeer qua mensen op straat. Dit jaar vier ik het bij schoonouders en voor ’t eerst alleen bij m’n moeder. Wel leeg zo zonder vader, maar ook fijn om weer samen te zijn op zo’n speciale feestdag.

Reageren mag hoor!

