In het kader van de kerstspirit…

kerst-2013Hoewel… kerstspirit… de kerstdagen zijn dan alweer voorbij maar toch… all voor 1 and 1 for all, of zoiets…

Wat er aan de hand is? Nou, vanochtend om half 9 werd me de vraag gesteld of ik bereid was om mijn parttimedag van 30 december op te offeren en gezellig met de rest van de bende de prolongatie van januari in te pakken (ja, dat gebeurt nog handmatig, ja, het is een megaklus, ja, het kantoor is dan dicht voor klanten en ja, we zitten met 40 man te vouwen, in te pakken en te tellen…) en ja, dat was natuurlijk niet zo’n leuke binnenkomer…

Ik bedoel, het is al zo lastig om vrij te krijgen in die periode en dit jaar had ik me er zo op verheugd omdat voor de verandering mijn parttimedag eens goed uitviel (ben anders altijd wel eentje of 2 kwijt met 2e Paasdag of Pinksteren…) en ik daardoor maar liefst na het weekend 3 aaneengesloten dagen vrij zou zijn! Goh, wat zag ik dat allemaal al zitten, gewoon een beetje aanlummelen, beetje bloggen en vooral proberen om wat titels van mijn nog steeds groeiende leeslijst weg te werken en ja, ergens, heel diep weg, was er ook wel de gedachte aan mijn collega’s die wel de 30e aan de bak moesten maar goh, ik kon het toch ook niet helpen dat dat uitgerekend mijn parttimedag was?

Nog nooit eerder werden parttimedagen ingetrokken (nou ja, ingetrokken klinkt wat zwaar, vriendelijk verzocht dekt de lading beter…) en juist nu komen ze er mee…

Maar goed, het is nu eenmaal een klus die geklaard moet worden en vele handen maken licht werk en op die manier kunnen we er wel voor zorgen dat we in ieder geval de 31e vrij blijven in plaats van dat er dan nog weer gevouwen, ingepakt en geteld moet worden maar goh, ik baal er ergens toch wel van hoor!

Natuurlijk kan ik nee zeggen maar zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar + wat heb ik aan een vrije maandag als ik dan oudjaarsdag wel moet komen opdraven? En… de kans is daardoor wel aanwezig dat ik dan 2 en 3 januari vrij kan krijgen en ja, ik weet het, dat is ook een ongekende luxe en ja, dan mag ik eigenlijk niet mopperen dat ik dan die maandag wel acte de presence moet geven maar toch… het had nog leuker kunnen zijn…

13 gedachtes over “In het kader van de kerstspirit…

  1. Ach tuurlijk is het even balen, maar aan de andere kant is het ook fijn voor je collega’s dat je komt. Zo is iedereen eerder klaar en dat is fijn met deze dagen… En dan neem je die uren gewoon lekker een andere keer op?! Alvast fijne dagen!

  2. Het is balen ! Maar er tegenwoordig mag je gewoon blij zijn met een baan .. en het is een halve dag ? Joh ..

    groetjes enne 1t/m de 5de ben je vrij, klinkt heerlijk lang !
    gr Elise

  3. Wat is het toch heerlijk politiek correct om te komen opdraven. Braaf werken om de team spirit goed te houden.. jammer dat dat uitgerekend op jou dag moet. Tot zo ver de kerstgedachte hihi
    Je heb het allemaal wel erg leuk en smakelijk in een blogje gegoten 😉

  4. Wat balen joh! Maar kan me ook wel voorstellen dat het geen prettig idee is dat je zelf vrij bent en je collega’s druk aan ’t werk. Hopelijk ben je wel de 2e en 3e vrij, zodat je toch nog bijna een week vrij bent!!

Reageren mag hoor!

