I’m totally in love!

keep-calm-and-love-your-car-3Jongens, wees niet bang, dit wordt echt niet zo’n super zoetsappig verhaaltje over hoe geweldig vriendlief wel niet is, nee, nog sterker, de titel slaat niet eens op vriendlief! Oeps…

Maar wel totally in love dus… Tjonge, had echt nooit gedacht dat ik nog eens zo zou reageren, begreep eerlijk gezegd nooit de fascinatie van mannen hiervoor en beschouwde het gewoon als een gebruiksvoorwerp wat het gewoon moest doen. Punt uit!

Al enig idee welke kant dit op gaat? Nee, nou, het gaat dus over mijn nieuwe auto! Eind november besloot ik dus om mijn Kaatje in te ruilen voor haar grotere broer, de Fiësta, en hoewel ik zelf nog steeds erg gecharmeerd ben van de Ka besloot ik een verstandige zet te doen en dus voor een wat grotere auto te gaan zodat vriendlief, zelf eigenaar van een Transporter, er ook fatsoenlijk in kon rijden want laten we wel wezen, een man van zowat 2 meter zorgt nogal voor een ietwat koddig gezicht in een Kaatje!

Dus gingen we voor een slagje groter, enige voorwaarden die ik stelde, waren: hij moet zwart zijn, d’r moet airco op zitten en oh ja, als we dan toch voor wat groter gaan dan ook graag 5-deurs want als we met meer mensen weg willen, wil ik niet degene zijn die in d’r eigen auto met de bips naar achteren, moet wurmen om op de achterbank te belanden. Dus gingen we op zoek en wonder boven wonder vonden we al vrij snel een bolide die aan bovenstaande eisen voldeed en voila, de Ka werd ingeruild ten faveure van de Fiësta.

In den beginne had ik nog zoiets van: “ja, het is een mooie auto met alles d’r op en d’r an maar ach, het is uiteindelijk gewoon een auto met 4 wielen en een stuur, klaar” maar nu ik inmiddels een dikke 1000 km op de teller heb gezet, heeft die zwarte rakker me helemaal ingepakt!

Waar ik voorheen soms helemaal geen zin in autorijden had, kan ik nu haast niet wachten tot ik weer plaats mag nemen op mijn super comfortabele stoel, waar ik vroeger stevig baalde als er toch zo’n vies ijsbloemlaagje op de voorruit zat, maakt het me sinds ik voorruitverwarming heb niks meer uit, waar ik voorheen super alert was op allerlei rare geluidjes die mijn Kaatje wist te produceren, zit ik tegenwoordig super relax achter het stuur,  dacht ik vroeger altijd dat ik al haast de bumper van de auto achter me raakte terwijl ik nog zowat een meter speling had, nu weet ik dat als mijn parkeersensoren nog niet piepen ik nog gerust een stukje naar achteren kan én gaf ik eerder altijd mijn autosleutel aan vriendlief als we met mijn Kaatje weggingen, nu mag vriendlief gewoon naast mij plaatsnemen!

Kortom, het onmogelijke is gewoon gebeurd… ik ben gewoon totally in love met mijn o zo super strakke én oh zo super zuinige zwarte rakker!

En dan te bedenken dat ik me nog nooit echt voor auto’s heb geïnteresseerd en er nu zowaar een blog aan heb gewijd…

Maar vertel: zijn jullie wel een autogek of is het vooral een object om van A naar B te komen?

13 gedachtes over “I’m totally in love!

  1. T is vooral om van à naar b te komen maar t oog wil ook wat. Zo hebben wij sinds gister ook weer een nieuwe bolide…de oude was helemaal op en zou de APK niet doorkomen, dus op zoek naar een ander… Weer een Opel… Heerlijk rijden!

  2. Vooral de hele dure auto’s, daar let ik altijd op. Porsche, Lamborghini. Gewoon omdat ik ze wel mooi vind. Maar verder ben ik geen autogek – van autorijden hou ik ook niet. Het is echt om van A naar B te komen maar het liefst deed ik dat in een ouderwets koetsje dat door paarden getrokken werd. Veel gezelliger!

  3. Op mijn eerste auto was ik enorm in love.. hihi..
    Die auto heeft mn broertje nu!
    Moet zeggen ben ook erg blij met onze stationwagen nu, echter niet op de parkeersensoren want die werken dus maar half waardoor ik dus dat ongeluk ook heb gehad 😦

  4. ik heb 4 keer een spiksplinternieuw auto mogen kopen en iedere keer had ik dat gevoel . nu rijden we de laatste lekker helemaal op maar ik weet zeker dat het nog een keer komt. Ik ben zeker een autofreak haha

  5. Ooo wat weer een mooi logje
    Fijn dat je de auto zo goed bevald
    Ik rij al jaren geen auto meer , waarom ik weet het niet
    Ik wens jou heel veel rij plezier
    En ik wens jou een hele fijne Zaterdag

    Liefs Gerda

  6. Ha ha ha, soms komt die dag….. Hebben we samen een goede keuze gemaakt want ik heb het met mijn Polo. Na mijn Ka de eerste auto waar ik me weer zo lekker in voel… Lekker van genieten en karren maar 😉

Reageren mag hoor!

