The Christmas Tag…

kerst-nieuwjaar-wensJaja, op de valreep schotel ik jullie nog even een tag voor! Nou ja, eigenlijk is het Linda, want zij geeft deze Tag aan mij door en ach, ik ben de beroerdste niet, dus bij deze…

* Christmas Songs *

Nou, dat is niet zo moeilijk! Dat is natuurlijk Driving home for Christmas van Chris Rea! Waarom dit nummer zo speciaal is voor mij? Nou, misschien omdat het 9 van de 10 keer als ik na een drukke dag op kantoor eindelijk naar huis rij om kerst te gaan vieren, dit nummer altijd net voorbij komt op de radio! Voor mij luidt het echt de kerstdagen in, 2 dagen die je met familie doorbrengt en waar gezelligheid gepaard gaat met lekker eten en totale ontspanning. Heerlijk!

* Wanneer zet je je kerstboom op? En in welke kleuren zijn de accessoires? *

Pfff, normaal doe ik het vaak samen met mams, direct na 5 december maar dit jaar was ik eigenlijk vrij laat. Gewoon omdat ik het geestelijk nog niet zo ver had, voor mijn gevoel was ik net terug van onze vakantie in Oostenrijk (eind september…) en duurde het nog een tijdje maar op een gegeven moment kwam toch wel het besef dat ik op moest schieten en dus staat onze nepperd sinds 13 december weer te stralen! Dit jaar weer voorzien van paarse ballen…

kerst* Als ik de kerstman was, dan zou ik…. *

… ervoor willen zorgen dat iedereen, in ieder geval 2 dagen, in gezondheid, zonder stress, zonder honger, zonder oorlog én met elkaar kan doorbrengen!

* Wat is jouw ultieme kerstgevoel?*

Dan ga ik echt voor het clichéplaatje, dus voor een witte kerst, ergens in een mooi (houten) huis voorzien van een brandende open haard met van die kerstsokken op de schouw, een mooi gedekte tafel, cadeautjes onder de kerstboom en na afloop van het diner in een arreslee een mooi tochtje door de sneeuw maken!

Maar dat wordt ‘em wederom dit jaar niet, hoewel mams de tafel vast mooi zal dekken en er ook cadeautjes onder de boom zullen liggen en we ongetwijfeld een hele leuke gezellige tijd zullen hebben, hoop ik ergens diep van binnen dat het andere nog eens werkelijkheid zal worden!

christmas-image_p* De Outfit *

Oh jee, op dit gebied ben ik vrij saai! Voor mij geen jurkjes of rokjes, laat staan iets met glitters. Dat is gewoon allemaal niet mijn ding. Natuurlijk verschijn ik niet in mijn meest uitgezakte spijkerbroek en uit model geraakte lievelingsvest aan tafel, maar het wordt toch echt wel een spijkerbroek met al dan niet een jasje of vestje met een leuk tuniekje eronder. Iets waar ik me in ieder geval prettig in voel en waar ik zowel mee aan tafel kan als na afloop nog gewoon kan bewegen zonder dat het al te strak is gaan zitten…

* Het kerstkapsel en make up *

Overal zie ik hele mooie creaties voorbij komen maar met mijn kort koppie zijn de mogelijkheden vrij beperkt dus behalve wat haarlak en gel hoef ik niet zo gek veel aan mijn kapsel te doen. Ook qua make-up ben ik vrij naturel, wat foundation en wat lipgloss en dan ben ik wel klaar!

* Wat zijn je persoonlijke wensen voor deze kerst? *

Dat ik niet geheel kapot ben van de 2 drukke werkdagen ervoor, dat het vooral hele ontspannende dagen worden, dat vriendlief inderdaad op tijd de cadeautjes heeft gekocht (vooral omdat ik inmiddels weet dat ie mij heeft!) en dat het dusdanig lekker weer is om bv. op 2e Kerstdag nog even ergens een mooie wandeling te kunnen gaan maken!

kerst-wallpaper-met-kerstdecoratie-in-de-sneeuw-en-een-houten-achtergrond

* Wat zijn je maatschappelijke wensen voor deze kerst? *

Dat het voor iedereen mogelijk is, om op wat voor manier dan ook, te kunnen genieten en na afloop met een glimlach terug te kunnen kijken op de kerstdagen van 2013!

22 gedachtes over “The Christmas Tag…

  1. Leuk, zo’n tag. Kerstmis is wel gezellig zolang het maar niet het niveau bereikt van ‘wij zijn samen zo blij en gelukkig’ want dan hoeft het niet meer voor mij:-D De boom staat er al vanaf 6 december – doe ik vooral voor dochterlief want ze vindt het gezellig (en ik stiekem eigenlijk ook wel!)
    Fijne feestdagen!

  2. Leuk om te lezen! Ik hoop dat je nu niet helemaal kapot bent en rustig de feestdagen in kunt gaan. Op naar ’t lekkere eten, maar niet teveel, al is dat altijd lastig hoor. Geniet van de feestdagen en de gezelligheid!

  3. Bonjour! De kerstdagen zijn inmiddels achter de rug dus ik ben benieuwd hoe je deze beleefd hebt en of je nog wat energie over hebt;-) En dat nummer van Chris Rea, geweldig! En ik zie op de foto van instagram dat we hetzelfde kookboek hebben! Je had door mijn recepten natuurlijk de smaak te pakken, of niet;-)) Ben heel benieuwd wat je ervan vind en nu zullen de kilo’s nog meer afnemen, ik weet het zeker. Met kerst had ik de rabarber-aardbeicrumble gemaakt (pagina 143) en die was heerlijk!!
    Goed weekend, enne..you’ve got mail!
    Liefs xxx

    • Het waren 2 heerlijk relaxe dagen, zonder stress in welke vorm dan ook, dus optimaal genoten! En ja, dankzij je recepten heb ik idd dit kookboek alsnog toegevoegd aan mijn lijstje!

  4. Ik ben een beetje laat.. Maar heb hem zeker met plezier gelezen! 🙂
    Ik hoop dat je vriend je goed verwend heeft en je hele fijne kerstdagen heb gehad. Hopelijk volgend jaar een witte kerst 😉

Reageren mag hoor!

