Hallo 2014

bye-2013-hello-2014-Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2014! Dat het voor iedereen een leuk, inspirerend, uitdagend, gezellig maar vooral een gezond jaar mag gaan worden!

Zelf kijk ik wel weer uit naar een nieuwe jaar, omdat het weer nieuwe mogelijkheden biedt (lukt het eindelijk om die verrekte kilo’s de baas te worden en dus met vriendlief naar Parijs te gaan?) maar ook omdat het betekent dat het vanaf nu elke dag weer wat langer licht wordt en dat het voorjaar, met een beetje mazzel, nu niet meer zo lang op zich zal laten wachten!

En zoals gezegd, een nieuw jaar, nieuwe ronde! Echt aan voornemens doe ik niet, het is tenslotte elk jaar hetzelfde… Ja, er moeten nog steeds een paar kilo’s af en ja, er moet meer gesport worden en ja, we willen nog steeds gezonder eten, dus what else is new? Wel heb ik me voorgenomen om dit jaar zoveel mogelijk in het teken van GENIETEN te stellen! Genieten met een hoofdletter G, zowel met vriendlief als met familie en vrienden. Steeds meer bekruipt me het besef dat het eigenlijk ook zo voorbij kan zijn en natuurlijk wil ik daar absoluut niet elke dag bij stil blijven staan maar ik wil wel bewuster gaan genieten, genieten van grote dingen zoals vakantie(s) maar ook van kleine dingen zoals een simpele boswandeling… Te vaak betrap ik mezelf er op dat ik dingen voor vanzelfsprekend aanneem maar door dingen uit mijn directe omgeving word je er wel weer van bewust dat je dat dus juist niet moet doen, dus dit jaar zoveel mogelijk genieten!

2014 is ook het jaar waarin mams 60 zal gaan worden en waarbij ikzelf de respectabele leeftijd van 40 zal aantikken (ja, ik heb dus jonge ouders!) maar man o man, wat kan ik me dat soms moeilijk voorstellen zeg! Ik bedoel, ik 40? Vroeger was je met 40 toch afgeschreven, op je retour? Althans, in mijn toen nog onschuldige kinderogen… Nu word ik dus zelf 40, schijn ik in de bloei van mijn leven te zijn en zijn er nog zoveel dingen die ik wil doen maar besef ik me dus wel dat de tijd langzaamaan steeds een beetje minder wordt, kortom, het is tijd om te genieten, om dingen aan te pakken, niks geen uitstelgedrag, doen is het nieuwe motto én om vooral ook mezelf onder handen te nemen!

Natuurlijk vraag ik me ook weer af wat dit jaar ons zal gaan bieden, waar brengen we onze zomervakantie door, wordt het toch weer Oostenrijk/Frankrijk of komt er nog iets anders op ons pad? En over op ons pad gesproken, wat gaan we nog meer doen dit jaar? Welke uitjes worden er weer gepland (de eerste al in januari, de musical Flashdance)? Halen we Parijs, want dat zou dan betekenen dat het me is gelukt om 10 kilo af te vallen… Blijft het zo druk op mijn werk of gaan we dit jaar dan toch iets merken van de crisis? En zou het lukken om dingen van mijn bucketlist (waarover later nog meer…) door te strepen?

Maar 2014 is ook het jaar waarin vriendlief en ik maar liefst 12,5 jaar geleden het grote avontuur samen zijn aangegaan, dus ook dat is reden voor een klein feestje.  Weliswaar moeten we het dan nog zowat een jaar volhouden maar ach, voor je het weet… is ook dit jaar weer voorbij gevlogen maar eerst gaan we nog volop GENIETEN!

En hoe kunnen we dat beter doen dan de komende dagen lekker vrij te zijn? Inderdaad, voor het eerst sinds 1997 is deze dame vrij in de eerste week van het nieuwe jaar, dus alle tijd om volop te GENIETEN!

18 gedachtes over “Hallo 2014

  1. Een heel gelukkig 2014. Ook hier een strijd tegen de kilo’s. Mijn enige goede voornemen van dit jaar is om die eraf te krijgen. Ik hoop dat je naar Parijs gaat!

    • Dat hoop ik ook! Parijs blijft boeien, hoe vaak ik er inmiddels al ben geweest, dus ja, ik hoop dat we er dit jaar weer naar toe kunnen, want dan ben ik ook 10 kilo lichter en daar zou ik ook erg blij mee zijn!

  2. Goed om vooral veel te genieten, ook mijn voornemen. Want ook ik merkte heel hard dat het zomaar over kan zijn, dus ik wil vooral doen wat mij gelukkig maakt. Op naar een fijn jaar voor ons beide dus! Geniet van je vrije dagen!

  3. Ik heb niet echt bewust goede voornemens, hoewel ik heb besloten dat ik kritischer word wat vriendschappen betreft. Ik ben niet meer de enige die belt of contact zoekt. Bel jij niet? Jammer dan!!!
    En ja, die kilo’s… Hopelijk gaan er bij mij ook een paar vanaf dit jaar.

    • Qua vriendschappen ben ik de laatste jaren ook een stuk kritischer geworden, ik hoef ook geen meute vrienden te hebben, een paar vind ik prima, zolang ik weet dat we er voor elkaar kunnen en willen zijn…

Reageren mag hoor!

