Eindelijk vakantiegebabbel…

vakantiekoopjesJaja, het nieuwe jaar is nog maar net een paar dagen oud of ik laat al heel voorzichtig het onderwerp ‘Vakantie’ vallen bij vriendlief! Het is echt niet zo dat vriendlief geen vakantieliefhebber is, dat is ie inmiddels wel geworden, godzijdank, maar je moet bij hem niet in november/december al aankomen met praatjes als “Waar zullen we volgend jaar eens naar toe gaan…”

We hebben dan ook min of meer de stilzwijgende afspraak dat we ergens in de loop van januari/februari er eens serieus werk van gaan maken en het zal jullie vast niet zijn ontgaan, maar het is inmiddels 3 januari, ik heb een paar dagen vrij, dus dat is toch de ideale tijd om eens na te gaan denken over wat we dit jaar willen gaan doen?

Zoals elk jaar staan zowel Oostenrijk als Frankrijk in onze top 3 van potentiële bestemmingen, gewoon omdat beide landen ons aanspreken. Frankrijk vanwege zijn klimaat, zijn diversiteit aan prachtige streken en voor mij ook de taal (je parle français un petit peu…) en Oostenrijk vanwege zijn gastvrijheid, zijn prachtige natuur, zijn magnifieke bergen, de berglucht en voor vriendlief ook de taal omdat ie zich daar makkelijker verstaanbaar kan maken dan in La France…

En zoals elk jaar bekruipt mij ergens het gevoel dat ik weleens wat anders wil. Probleem is alleen dat ik ook helemaal geen idee heb wat ik dan wel wil. Okay, ik wil wel naar Noorwegen, Zweden, Kroatië, Spanje, Portugal en Engeland, maar ja, zo roepen we ook ieder jaar weer dat we eigenlijk niet verder dan zo’n 1000 km met de auto willen en ja, als het kan dan wel graag een redelijk zonvaste bestemming. Maar ergens in ons achterhoofd horen we dan ook iemand voorzichtig mompelen dat bepaalde landen in juni nog niet zo warm of zonzeker zijn en dat je dan toch eigenlijk wel meer aan Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië of Kroatië moet gaan denken. En dat je dan voor sommige landen beter het vliegtuig kan pakken en hoewel het ons vorig jaar naar Spanje goed is bevallen, heeft een autovakantie toch wel onze voorkeur. Gewoon lekker rijden, het landschap onderweg zien veranderen, het stoppen op de parkeerplaatsen (liefst voor dag- en dauw dan heeft het helemaal iets vakantieachtigs) en natuurlijk gewoon de ruimte om van alles mee te nemen en nee, ik heb het dan niet over 10 kilo piepers of tig pakken hagelslag.

Maar goed, mijn mailbox stroomt dagelijks vol met allerlei aanbiedingen, dus vroeg of laat zullen we vast wel iets tegen komen waar we allebei direct een goed gevoel bij hebben. De periode waarin we gaan (juni) en hoe lang (± 2 weken) staan in ieder geval al vast, dus wat dat betreft zijn we al verder heen dan vorig jaar om deze tijd.

Nu alleen nog een bestemming vinden maar ach, er is zoveel aanbod dat dat vast wel goed gaat komen! Ik kan nu in ieder geval al zeggen dat het nog maar een klein half jaartje duurt en wat stelt dat nu voor? Voor je het weet zijn we alweer terug uit………!

15 gedachtes over “Eindelijk vakantiegebabbel…

    • Lekker vooruitzicht zeg! Nu is Mexico niet direct een bestemming waar ik zelf als eerste voor zou kiezen maar aan de andere kant, in deze tijd van het jaar is het daar vast prima vertoeven!

  1. De voorpret is juist zo leuk en dan het er naartoe leven .. de vakantie zelf vliegt voorbij haha
    Wij dubben nog .. dus we zien wel.

    gr Elise

  2. Leuk, om zo te dubben! Ben benieuwd wat er uit gaat komen voor jullie.

    Wij gaan over 3 weken een kleine twee weken op vakantie, zo’n zin in! Voor de zomer weet ik het nog niet, het hangt af van vrienden. Die willen deze kant op komen, dus ja, dan blijven we ‘thuis’.

  3. Hè, niet nadenken over dat je alweer terug bent hoor! Ik ben benieuwd welke bestemming jullie kiezen, komt vast weer een prachtige vakantie van. Veel plezier met de voorpret!

Reageren mag hoor!

