Ode an der Schumi…

michael-schVorig jaar moest ik vrij plotseling afscheid nemen van mijn lieve rode kater, genaamd Schumi, nadat het arme beestje een soort van herseninfarct had gehad tijdens ons verblijf in Barcelona en nu dwalen mijn gedachten regelmatig af naar die andere Schumi die sinds een tijdje in coma ligt vanwege een ski-ongeluk waarbij hij een schedelbasisfractuur heeft opgelopen…

Door velen bejubeld om zijn kwaliteiten en zijn triomfen maar ook door velen verguisd vanwege diezelfde kwaliteiten en triomfen. Voor mij de man die het formule 1 nog interessanter maakte voor me, nadat ik in het begin voor Alain Prost was, schoof ik al vrij snel door naar Schumi nadat hij de overstap van F3 naar F1 had gemaakt. Hij was de man voor wie ik op zondagmiddag op het puntje van de bank zat en met samengeknepen billetjes naar zijn verrichtingen op tv keek, hij was de man die me deed opveren van diezelfde bank als hij zijn zoveelste overwinning binnen haalde en me flink deed balen als ie buiten het podium of punten reed.

Mijn ouders begrijpen tot op de dag van vandaag niet waar mijn voorliefde voor deze sport, laat staan voor een Duitse sportman, vandaan is gekomen, maar al als klein meisje volgde ik de verrichtingen van der Schumi op de voet.

Altijd een sportman in hart en nieren, nooit een onvertogen woord, nooit kapsonesgedrag, maar wel strijdend tot de laatste meter, niet wijkend voor welke coureur dan ook en iemand die ondanks zijn vele successen gewoon bleef.

Ik had alle begrip voor zijn besluit om te stoppen en was dolblij toen ie zijn comeback aankondigde en hoewel zijn terugkeer in de sport helaas niet tot successen heeft geleid en er opeens vaak werd gesproken dat der Schumi het niet meer in zich had, bleef ik hem trouw. Nog steeds volgde ik zijn verrichtingen op de baan en oh, wat had ik hem die ene overwinning nog graag zien pakken maar helaas… het zat er gewoon niet meer in. Voorbijgestreefd door mannen als Vettel en ingehaald door zijn leeftijd…

En nu ‘vecht’ ie voor zijn leven en hoop ik dat ie deze overwinning binnen sleept…

3 gedachtes over “Ode an der Schumi…

Reageren mag hoor!

