Afspraak met mezelf…

f8178ef49032cdd2849c4ca93ad68edaDegenen die hier al een tijdje meelezen, weten dat ik continu in gevecht ben met de weegschaal én dus ook met de sportschool. Afvallen, is in mijn geval, niet alleen een kwestie van gezond en met mate eten maar ook zeker meer bewegen.

En bewegen betekent voor mij een ritje naar de sportschool en me daar te buiten gaan aan een stuk of 10 krachttoestellen om me vervolgens helemaal uit te leven op de cardiotoestellen. Dat fitnessen doe ik nu inmiddels zo’n 6 jaar en eigenlijk verveelt het me totaal nog niet. Nee, sterker nog, het geeft me nog steeds wel een kick als ik op de loopband sta en de helling langzaam maar zeker richting de 10% ga en ik de zweetdruppeltjes over mijn gezicht voel glijden.

Echter… na verloop van tijd (lees: gemiddeld 6 weken…) dan komt de klad erin, bedenk ik me dat ik te druk ben met andere dingen, plan ik weer allerlei afspraken op mijn normale sportmomenten in, kom ik nog maar 1 keer in de week wat al rap gevolgd wordt door 1 keer in de 2 weken, voel ik een opkomend keelpijntje aankomen en denk ik dat het beter is om lekker thuis te blijven, kortom ik ben een ster geworden in het bedenken van allerlei uitvluchten om mezelf maar niet in mijn sportoutfit te hoeven hijsen en aan de bak te gaan.

Maar… ik moet en zal die laatste 10 (nou ja, d’r blijft nog wel genoeg over maar ergens is ook een grens als je al ooit 30 kilo bent afgevallen…) kilo de baas worden, want a) wil ik er eindelijk definitief mee afrekenen, b) wil ik me gewoon continu fit en energiek voelen en last but not least wil ik gewoon dolgraag dit jaar met vriendlief naar Parijs want dat is nu eenmaal de beloning als ik mijn streefgewicht heb behaald!

Ja, dat lezen jullie goed! Vriendlief beloonde me al eens met een tripje naar Parijs toen ik 30 kilo was afgevallen en nu is het opnieuw heel dichtbij want laten we wel wezen, wat is nu 10 kilo? Dat moet toch gewoon, kunnen? Maar… die strijd om die laatste kilootjes lever ik nu al 3 jaar en zoals gezegd, dat moet nu voltooid verleden tijd worden, dit jaar moet het gewoon gaan gebeuren!

Dus heb ik het volgende bedacht: elke maand plan ik bewust 2 tot 3 fitnesssessies per week in mijn agenda in én als ik om welke kutsmoes (excusez le mot…) dan niet in die sportschool terecht kom, dan moet ik van mezelf EUR 2,= in de pot gooien!

En nee, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik uiteindelijk van dit potje lekker ga winkelen want afvallen én dus Parijs halen, is prioriteit numero uno!

14 gedachtes over “Afspraak met mezelf…

  1. Ik vind het echt een heel erg mooi doel, en erg lief van jou lief 😉
    Hoop echt voor je dat dit de doorslag is om door te gaan en het schema daarna (om te voorkomen dat alles weer terug komt) ook vast te houden zodat je je écht fit blijft voelen. Dat lijkt mij namelijk een heeeerlijk gevoel.

    Succes én Goooood luck!

  2. Hoihoi…ben er weer hoor, ik ga proberen het bloggen weer op te pakken!
    Pfff…ik herken je verhaal heel erg! Ik was vorig jaar 24kg afgevallen, maar ondertussen ben ik weer aangekomen en nu moet ik echt weer aan de bak!!! Maar het lijkt wel of het op een één of andere manier gewoon niet meer wilt lukken….en toch wil ik ervoor gaan! Ik hoop dat jouw methode werkt meis…zet ‘m op en ga ervoor!!! Toitoitoi

Reageren mag hoor!

