Liebster award…

liebsterEigenlijk zou ik me een beetje moeten schamen want het is wel alweer een paar weekjes geleden dat Sylvia me nomineerde voor de Liebster Award en hoewel ik normaal echt niet alle tags e.d die in bloggersland rondgaan, braaf in vul, voel ik me toch wel enigszins vereerd, dus bij deze alsnog mijn antwoorden!

1. Met welke reden ben je begonnen met bloggen?

Ik ben in december 2002 bij web-log begonnen, gewoon omdat ik het leuk  vond/vind om te schrijven en als kind altijd ook al hele schriften vol pende en later alleen tijdens vakanties nog alles braaf noteerde. Maar in 2002 begon het toch wel weer te kriebelen, dus ietwat onwennig eraan begonnen en inmiddels zijn we dus heel wat jaartjes en blogs verder…

2. Wat is je lievelingsnummer en waarom?

Lastig, want ik ben er heel slecht in om titels en artiesten te onthouden, laat staan dat ze ook nog een speciale betekenis voor me hebben. Ik ben, denk ik, 1 van de weinige mensen die gewoon naar muziek luisteren zonder echt te luisteren, als jullie me nog volgen…

3. Hou je meer van de zomer of van de winter?

Dat is duidelijk de zomer! Ik heb een pesthekel aan de winter, althans als ie gepaard gaat met ijzel en sneeuw. Kou kan ik aan maar die vieze sneeuwprut, ijzel en vooral gladde wegen… nee, dat is absoluut niet mijn ding!

4. Stel dat je een land zou, welke zou dat zijn en waarom?

Lastig, want op zich zou ik natuurlijk direct Oostenrijk roepen, want dat is ons favoriet landje bij uitstek maar let wel… we zijn er alleen in de zomerperiode te vinden aangezien we allebei niet zo van die wintermensen zijn. Maar goed, het is een land met een prachtige natuur, ontzettende gastvrije bevolking, goed betaalbaar en voor toeristen alles goed geregeld. Iedere keer als ik er ben, heb ik het gevoel dat ik thuis kom…

5. Welke alcoholische drankje lust je het liefst?

Weer een lastige want ik ben helemaal niet zo van de drank, maar goed, af en toe een baileys vind ik dan nog wel lekker. Chocola met alcohol zeg maar…

6. Wat zou je doen als je geen telefoon meer zou hebben?

Meer lezen! Nu betrap ik mezelf er te vaak op dat ik de hele avond ‘vergooi’ met wordfeuten, mindfeuten, email, nieuwssites en wordpress checken…

7. Wat zou je doen als je een dagje het andere geslacht zou zijn?

Ongegeneerd aan mijn ballen krabben, staand plassen, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht…

8. Wat kan jou vreselijk irriteren?

Heb je even? Mensen die hun afspraken niet nakomen, mensen die denken beter te zijn, mensen die arrogant gedrag vertonen, automobilisten die geen rotondes kunnen rijden, automobilisten die hun knipperlichten niet gebruiken, mijn wekker op werkdagen, sneeuw, gladde wegen, uberhaupt het gezeur over horrorwinters, weeralarmen die onnodig worden verkondigd… Pfff, geloof dat ik redelijk snel geïrriteerd kan raken, gelukkig ben ik het ook altijd vrij snel weer kwijt…

9. Hoe kan een ander je aan het lachen maken?

Met gewoon simpele alledaagse humor, gelukkig beschikt vriendlief over een ruime portie en zitten we wat dat betreft op 1 lijn dus er wordt heel wat afgelachen in huize B.

10. Heb je dromen voor de toekomst en zo ja welke?

Ooit zou ik weleens een boek willen schrijven en dan graag in mijn landelijk ingerichte woonkeuken in ons landelijk gelegen huisje, in een mooi cottage aan de Cote d’Azur mag ook trouwens…

11. Welke vraag heb je in dit rijtje gemist?

Ik niks, maar jullie misschien wel? Zo ja, stel hem mij dan en dan zal ik hem alsnog beantwoorden!

5 gedachtes over “Liebster award…

  1. Gefeliciteerd met je liebster award!
    Het leuke hieraan vind ik wel de vragen die steeds weer verschillen. Leuke vragen en leuk om meer van je te lezen 🙂
    En naar muziek luisteren zonder te luisteren, soms ben ik daar ook wel schuldig aan. Dan kan ik na een jaar meezingen ineens horen waar de tekst over gaat haha

  2. Nou, schaam je niet, want ik werd ook een tijd geleden genomineerd en tot nu toe heb ik er nog nooit iets mee gedaan. En ben bang dat het nooit gaat gebeuren ook.
    Jouw ergenissen over weeralarmen, enz. deel ik trouwens 🙂

Reageren mag hoor!

