Hello winter…

IMG_20140126_101533Nou ja, in mijn geval bye bye winter want als er 1 iemand een pesthekel aan de winter heeft en helemaal panisch kan worden van die sneeuwvlokken dan ben ik dat wel!

Natuurlijk levert het, als je er objectief naar kan kijken en er verder geen hinder van ondervindt, een hoop mooie plaatjes op maar het enige wat ik zie en ook daadwerkelijk merk, is overlast! Overlast in de zin van in de kou staan kleumen met een krabbertje om je ruiten schoon te krijgen (godzijdank heb ik nu voorruitverwarming maar toch…), dan nog eens je auto sneeuwvrij maken, dus ook het dak, de lampen en de ijspegels van je ruitenwissers los zien te krijgen want als ik ergens een bloedhekel aan heb, dan is het wel aan mensen die met zo’n ienemienie kijkgaatje op pad gaan waarbij je ook nog eens het sneeuwpak dat op het dak ligt gevaarlijk richting voorruit ziet schuiven… en dan komt het ‘leukste’ deel, althans dan stap je in je warme auto om vervolgens met het nodige gevaar de winterse omstandigheden op de weg te trotseren en ja, dan is 65 km heen en 65 km terug best een eind!

Wat dat betreft ben ik dan ook erg blij dat uitgerekend vandaag mijn parttimedag is zodat ik er dus niet echt door hoef. Alleen nog even wat boodschappen in huis halen maar aangezien we vlakbij het centrum wonen, zou ik dat zelfs lopend kunnen gaan doen, dus voor mij geen gekrab om 7 uur ’s ochtends!

Ik bedenk me nu net dat er natuurlijk in grote delen van het land geen sneeuw ligt (wat een mazzel, toch!) dus heel misschien ga ik nog wel even voor jullie op pad om nog een paar mooie sneeuwfoto’s te maken en dan hoop ik echt dat dit de winter van 2014 was en dat we niet nog langer in die prut hoeven te zitten!

Zijn jullie wel gek op de winter of heb je er ook teveel hinder van?

13 gedachtes over “Hello winter…

  1. Op zich vind ik die sneeuw wel mooi, maar dan vooral als ik zelf vrij ben er niet doorheen hoef met de auto, haha. Hier is trouwens geen sneeuw te bekennen (dus een paar winterse foto’s zou wel leuk zijn), maar ’t is wel koud buiten. En eerlijk gezegd mag het van mij wel lente worden 😉

    Geniet van je vrije dag!

  2. Doe voormij dan maar wat van die mooie plaatjes Wanda :-). Hier geen milimeter wit te bekennen …. (en volgens mij hebben we allemaal wel een soort van haat-/liefdeverhouding met de sneeuw :-))

  3. Zullen we ruilen? Dan mag jij hier komen met vieze regen en dan ga ik naar dat mooie witte sneeuw. Hahaha, je zult wel merken dat ik gek ben op dat witte spul. 😀

Reageren mag hoor!

