We’re all going on a Summerholiday…

hongarije3Waar we normaal best wel een paar weken kunnen dubben over wat het moet gaan worden en waarbij dan allerlei landen/streken langs komen om vervolgens weer net zo hard van tafel te worden geveegd, waren we er dit jaar wonderwel heel snel uit!

Nou ja, wel met een beetje hulp van paps want die kwam met een leuke folder vol met georganiseerde kamperreizen aanzetten en hoewel een georganiseerde reis helemaal niet ons ding is, laat staan dat we een camper hebben of zo’n ding willen gaan huren, stond er in die bewuste folder wel een bestemming die direct onze aandacht trok!

Een bestemming die tot voor kort nooit ter sprake was gekomen, ook niet eens ergens in onze achterhoofd ronddoolde of waar we anderen in onze directe omgeving ook maar ooit eens over hadden gehoord maar waar ik wel ooit in een grijs verleden (1996) met een vriendin was geweest en behalve de hoofdstad, het lekkere eten en het heerlijke weer me helemaal niks meer van kan herinneren (oh ja, de drank was toen ook nog behoorlijk goedkoop… misschien dat dat ook meespeelde…), maar juist deze bestemming trok dus direct onze aandacht!

Dus werd er gegoogled, werd er gezocht naar wat er zoal te doen is, werd er volop gekeken naar een geschikte camping aangezien we de afgelopen 2 jaar toch wel tot de ontdekking waren gekomen dat een stacaravan ons prima beviel, waren we blij verrast dat het er in juni gemiddeld 25 graden is en waren we vervolgens toch wel een beetje teleurgesteld dat de campings er niet echt aanlokkelijk uit zagen waardoor we eigenlijk alweer klaar waren met deze bestemming…(zoals gezegd, we kunnen heel snel switchen…)

En toch… ergens had het zich in onze hoofd genesteld waardoor we toch opnieuw gingen zoeken en toen zomaar ineens was het daar! Een site met huisjes, dus werd er gekeken, vergeleken, gegoogleearth en afgewogen, werd er contact gezocht met de beheerder van de site en tadaa… werd er zomaar in januari al een huisje geboekt!

boom zoldfaGrote vraag is natuurlijk waar dit huisje én het meer van de eerste foto zich bevinden… Nou, dit alles bevind zich in Hongarije en wel aan het Balatonmeer! Niet in wat ongetwijfeld de meest bekende plaats aan het Balatonmeer is, Siofok (waar ik dus ooit ben geweest én wat de plek is voor de jeugd!) maar aan de noordoever van het meer waar het minder toeristisch is maar wel qua natuur een stuk mooier, zeggen ze…

Om het Tsjechië-effect van een paar jaar geleden te voorkomen, toen we in de 2e week niet meer wisten wat we nog eens konden gaan doen, mede ook omdat je vaak over een afstand van 50 km 2 uur deed, hebben we dit keer heel wijselijk besloten om niet 2 weken te gaan maar eerst een weekje die kant op te gaan. Voor de 2e week zoeken we dan nog een bestemming in… hoe kan het ook anders… Oostenrijk!

Maar in Hongarije willen we zeker een dagje naar Boedapest én natuurlijk gaan we op ‘jacht’ naar de echte Hongaarse goulash!

Dus mocht je ooit in Hongarije zijn geweest en nog tips hebben, dan hoor ik het graag van je!

21 gedachtes over “We’re all going on a Summerholiday…

  1. Wophoooo een hele leuke bestemming voor de zomer! Ik ben vorig jaar winter naar Boedapest geweest en ben wel heel erg benieuwd hoe het daar is in de zomer!

    Must see: Het fishermans bastion, mooi uitzicht over de kathedraal en Pesten en je kan er ook erg lekker eten! En vergeet het panorama gebouw bovenop die berg niet! (Hier at mijn broertje goulash soep 🙂 )
    De burchtheuvel, het basiliek. Het stadspark is ook erg mooi en als je daar ook ben loop je makkelijk langs het Vajdahunyad Kasteel. En het centrum zelf is ook erg mooi.

    Onwijs leuk dat jullie gaan! Ik heb in iedergeval genoten van mijn bezoek aan de stad 😉

    • Bedankt voor de tips! Ik ben ooit wel in Boedapest geweest maar behalve de beelden, de boottocht en natuurlijk de goulashsoep kan ik me er niet zoveel meer van herinneren dus heb onwijs veel zin om straks de stad echt te gaan bekijken en zal je tips zeker even opslaan!

  2. Goed vooruitzicht!! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring in dit land. Het zou niet zo snel op mijn lijstje staan, maar misschien is het juist wel een aanrader. 🙂 En toch maar Oostenrijk erachteraan geplakt ;-).

    Liefs, Lon

    • Ach ja, het was of Oostenrijk of Kroatië maar dan zit je best wel met veel reisdagen in 2 weken tijd dus vandaar dat de keuze al snel op Oostenrijk viel zodat we ook in 1 dag weer terug kunnen…

  3. Wat leuk dat jullie naar Hongarije gaan! Ik zou hier zelf niet zo snel voor kiezen, hoewel ik wel in Tsjechië en Slovenië ben geweest. Misschien ’n beetje vergelijkbaar? Het ziet er in ieder geval mooi uit op de foto’s en juist lekker dat het er niet zo toeristisch is! Mijn zus, schoonzus en zwager zijn jarenlang met het koor naar Hongarije geweest. Zal eens vragen of zij nog leuke tips hebben 😀

    • Ik denk dat het zeker wel vergelijkbaar is met Tsjechië, althans qua natuur en bezienswaardigheden in de zin van kastelen, burchten en dorpjes maar verder ben ik heel benieuwd wat we er allemaal zullen gaan aantreffen!

  4. Leuk dat je de zomer vakantie nu al hebt geboekt wij zijn bij mij thuis ook bezig met boeken. Bij ons mag iedereen altijd 1 eis stellen en dan zoekt mijn moeder iets leuks uit.

    Ik ben echt nog nooit in Hongarije geweest, maar volgens mij moet het daar wel leuk zijn, het is inderdaad lekker dat het niet heel erg toeristisch is.

    xxxx Anna

  5. Jaren geleden in Hongarije geweest, ook aan dat meer. Toen een helse vakantie, want werkelijk alles zat tegen (campings met achterstallig onderhoud, soort van pashokjes als douche, lekkende tenten, boetes om niks, gehuurde huisjes die later duurder bleken etc etc). Nu kan ik er hard om lachen wat allemaal gebeurd is. Weet niet hoe het nu is, hopelijk een heel stuk verbeterd 😉

  6. Leuk hoor! Tja dat Oostenrijk blijft bij jullie trekken, maar het is dan ook een prachtig land… Boedapest daar zou ik ook nog wel eens heen willen!

    • Oostenrijk is idd ons land, op zich was het niet de bedoeling voor dit jaar maar ja, als je toch in de buurt ben, of nog beter gezegd, er dwars door komt op weg naar huis dan kun je er natuurlijk net zo goed een paar dagen blijven!

Reageren mag hoor!

