New Addiction | The Blacklist…

blacklistD’r is zowaar momenteel een serie op tv waar ik voor thuis blijf, waar ik alles voor aan de kant gooi omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar het vervolg, waarbij ik elke week weer op het puntje van mijn stoel zit van de spanning en waarbij ik steeds weer met nieuwe vragen wordt opgezadeld.

Sinds kort is namelijk op maandagavond om 20.30 uur bij RTL4 de serie The Blacklist en vanaf de allereerste aflevering heeft deze serie mij in de greep. Zelfs zo dat ik al heb gezegd dat ik op maandagavond niet kan overwerken omdat ik anders niet op tijd thuis ben om het begin mee te krijgen én nee, we hebben in huize B. niet de luxe om programma’s op te nemen dus ik moet het gewoon op tv kijken want hoewel de serie vast ook wel ergens is te downloaden, weet ik gewoon zeker dat de kans dan bestaat dat ik weer afhaak, niet omdat de serie me dan niet meer boeit maar meer omdat ik er dan gewoon niet meer aan denk!

Even in het kort: The Blacklist, een Amerikaanse misdaadserie over ´s werelds meest gezochte crimineel Raymond `Red´ Reddington, die zichzelf onverwacht aangeeft na jarenlang uit handen van de FBI te zijn gebleven. Hij is bereidt hen te helpen terroristen en andere criminelen op te sporen, op voorwaarde dat hij samenwerkt met de jonge FBI-agente Elizabeth Keen.

Het lijken in eerste instantie redelijk op zichzelf staande afleveringen waarbij er telkens een nieuwe topcrimineel wordt uitgeleverd aan de FBI maar toch… langzaam maar zeker ontrafelen zich verschillende rode draadjes en word je steeds weer met nieuwe plots geconfronteerd. Plots die zo goed in elkaar zitten dat je geen idee hebt welke kant het allemaal op zal gaan. Ook de interactie tussen Reddington en Keen is boeiend om te zien, hij de topcrimineel die zeker zijn eigen bedoelingen heeft, een man van de wereld omringd door andere topcriminelen en zij, de beginnende voor de leeuwen gegooide profiler die zeker haar mannetje staat, nergens voor terugdeinst en ook het leven van haar eigen man in twijfel durft te trekken.

Dus… op maandagavond tussen half 9 en 10 moet je me absoluut niet storen en aangezien ik op maandagavond vaak alleen thuis ben, is het natuurlijk helemaal mijn avond. Vriendlief aan het sporten en ik onder mijn kleedje op de bank met een pot thee binnen handbereik en me maar afvragen waarom juist Reddington alleen met Keen wil praten, wat de rol van haar man in het verhaal is én wie in hemelsnaam die mannen zijn die de camera’s in het huis van Keen hebben geplaatst…

Kijken jullie deze serie ook of heb je een andere serie-verslaving?

23 gedachtes over “New Addiction | The Blacklist…

  1. Geweldige serie Ik volg ‘m ook een kan iedere week niet wachten tot de volgende aflevering! Daarnaast kijk ik nog een paar andere series, één van mijn favorieten is Revolution!

  2. Ik werk altijd maandagavond, dus ik ben te laat voor deze serie, maar zoals jij hem beschrijft lijkt hij wel wel eentje om te volgen. Ik ben wel gek van criminal minds.

  3. Ik mis duidelijk wat! Ik heb hier namelijk nog niets over gehoord of van gezien en dat vind ik best jammer als ik jou intro zo eens lees.
    Ik zal binnenkort eens kijken of hij op Netflix te kijken is (echt films en series kijken was nooit zo makkelijk) en dan kan ik meekijken en denken hihi ik hou namelijk wel van series waar je bij moet nadenken!

  4. Heb wel voorstukjes gezien, maar is volgens mij niet echt een serie voor mij. Volg sowieso niet veel series behalve ‘Grey’s Anatomy’, daar blijf ik voor thuis 😉

  5. Ohh wat was het weer spannend! Wij hebben gisteravond gekeken, want ’s maandags kijken we naar Scandal op net 5 en dinsdagavond had ik bhv cursus tot 22.00. Ik ben ook erg benieuwd wie de mannen achter de camera’s zijn en het is ook wel zeker dat Tom geen zuivere koffie is..en wat is de relatie tussen Red en Keen? Ik kan niet wachten tot de volgende uitzending!

  6. Aaaaaaaaah…ik had aflevering 1 en 2 nog kunnen kijken en daarna heul lang geen tv. Dus ik hoop dat van harte dat ze hem gaan herhalen (terwijl ik normaal een hekel heb aan herhalingen haha) of dat ie binnenkort verkrijgbaar is op dvd. Dus please please..niet te veel verklappen. Ik ben trouwens gek van de hoofdacteur; vond hem ook geweldig in Boston Legal 🙂

Reageren mag hoor!

