Ik 40? No way!

40steverjaardagHoe is het in hemelsnaam mogelijk? Ik bedoel, als kind vond ik iemand van 40 oud, dan liep je rond met grijs haar (klopt ook wel want als ik mijn haartjes niet verf dan zitten er rondom de slapen toch wel de nodige grijze haartjes…), dan had je alles al meegemaakt, was je getrouwd, had je een ‘hok’ vol kids, liep je rond in je bloemetjesjurk en was je toch gewoon oud,versleten en afgedankt?

Inmiddels denk ik daar een stuk genuanceerder over en vind ik iemand van 40 absoluut niet oud. Nee, iemand van 40 staat midden in het leven, staat overal (ahum…) nog voor open, is jong van geest en doen en laten, kleedt zich als een zelfverzekerde ‘jonge’ vrouw, kan de hele wereld aan en geniet vooral volop van alles wat het leven te bieden heeft!

Als ik bovenstaande zo lees… dan sluit dat eigenlijk wel aardig goed aan bij de fase in mijn leven waarin ik me momenteel bevind! Ja, ik sluit mijn dertigers vandaag af en treed toe tot de groep van veertigers! Waar ik zowat een heel jaar lang aan heb moeten horen dat ik hard op weg was naar de 40, is het vandaag dan echt zo ver! Vandaag blaas ik figuurlijk 40 kaarsjes uit, vind ik het erg?

Neuh, eigenlijk helemaal niet. Natuurlijk is er ergens in mijn achterhoofd wel een stemmetje die voorzichtig oppert dat als je uitgaat van 80 dat je dan nu wel over de helft gaat maar aan de andere kant… vind ik het slechts een getal en zegt het niet zoveel over hoe ik me voel. Okay, d’r zijn dus grijze haartjes, maar ik voel me een stuk fitter dan toen ik begin 30 was, heb natuurlijk van alles meegemaakt  maar verder mag ik eigenlijk totaal niet mopperen.

Steeds meer is er het besef dat het leven te kort is om overal bij stil te blijven staan, dat je moet (ja, je moet!) genieten van alles wat er op je pad komt en dat je er soms of vaak ook gewoon zelf werk van moet maken en dat is ook precies de reden waarom ik er dit weekend tussen uit ben geknepen met mijn ouders en vriendlief!

Voor mij dit jaar bewust een bescheiden feestje en ik vind het prima! Gewoon lekker een weekendje weg, lekker relaxen, lekker lezen, beetje Olympische Spelen kijken, lekker eten, beetje cultuur snuiven, genieten van de natuur én dat alles in gezelschap van de mensen die voor mij het belangrijkste zijn. Mijn ouders die me natuurlijk hebben gecreëerd en bijgedragen hebben tot de persoon die ik ben geworden en vriendlief die inmiddels al bijna 12,5 jaar mijn steun en toeverlaat is en er zeker voor heeft gezorgd dat ik een happy 40-er ben!

Wanda

25 gedachtes over “Ik 40? No way!

  1. Woohooo Happy Happy Happyyyyy Birthday tooooo you! 😀
    En je hebt helemaal gelijk, 40 is de nieuwe 30 én naast het feit dat je zo jong bent als dat je je voelt.. vind ik ook echt dat mensen rond die leeftijd langer fit en vlot zijn. Dus, jij hoeft je echt niet out te voelen en ik geef je groot gelijk dat je er heerlijk een weekendje tussenuit bent! Enjoy! 🙂

  2. Gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke blogpost 🙂 Ik begrijp precies je gedachte. Ik tik halverwege dit jaar ook de 40 aan. Moet er nog echt aan wennen want voel me echt nog geen bijna-veertig. Hele fijne dag gewenst.

    • Ik voel me ook echt geen 40 maar volgens mijn paspoort ben ik toch echt van 74… maar verder dan dat zegt het me eigenlijk ook weer niet zoveel… het is gelukkig geen issue…

  3. Van harte gefeliciteerd! Ach, als kleine uk dacht ik dat iemand van 23 al alles had meegemaakt. Nu ik zelf zo oud ben voel ik me af en toe nog steeds een klein kind en weet ik nog láng niet alles. Hopelijk heb ik die wijsheid wel als ik 40 ben, stiekem kijk ik daar ergens ook wel naar uit 😉 Maak er een mooie dag van!!

  4. Gefeliciteerd! En herkenbare gedachten. Ik kan mezelf nog als jongeling herinneren en als ik dan keek naar mensen van de leeftijd die ik inmiddels heb (55) vond ik die ook oud. Ook ik denk daar nu ikzelf op die leeftijd ben heel anders over 😉

    Toegegeven het uiterlijk wordt er niet jeugdiger op, maar de geest, en dat is toch het belangrijkste, blijft nog levendig zat ook op 55-jarige leeftijd. Zoals je al zegt, jij bent dus nog piep !

    Je gaat vast nog een heel happy tijd tegemoet 🙂

  5. Alsnog van harte meid. Wat leuk dat tegeltje .. helemaal in toendertijd .. nu worden ze niet meer gemaakt geloof ik.
    Ik ben nu 50 en denk er net zo over hoor haha

    gr Elise

  6. Alsnog gefeliciteerd! En welkom bij de 40plus club 😛 Ze zeggen niet voor niks ‘je bent zo oud, als je je voelt’ en volgens mij geldt dat voor alle leeftijden 😉

Reageren mag hoor!

