Mijn favorieten… #1 | Eten

a few of my favorites...[1]Maar weer eens wat nieuws proberen… hoewel proberen… gewoon ergens gezien en in mijn achterhoofd opgeslagen dat het misschien ook wel te gebruiken is op mijn eigen blog, dus vandaag de eerste in het rijtje Mijn Favorieten!

En waar kunnen we beter mee beginnen, dan met eten? Altijd een leuke bezigheid, toch? Dus hier gaan we!

Ontbijt:

Het liefst at ik het elke dag maar dat lijkt me nu weer niet zo gezond, dus hou ik het bij 1 emmer in de maand. Een emmer? Ja, een emmer gevuld met Turkse Yoghurt van de Lidl! ’s Ochtends een paar eetlepels in mijn bakkie, banaantje in stukjes, paar rozijntjes erbij, klein scheutje honing erover heen en klaar is mijn favoriet ontbijtje! Zoals gezegd, lijkt het me niet zo gezond om het elke dag te eten, dus ontbijt ik ook vrij regelmatig met magere yoghurt of kwark gevuld met fruit of muesli…

Lunch:

Het liefst zou ik elke dag uit lunchen gaan en dan iedere keer wat anders nemen. Omeletje daar, uitsmijtertje hier, stokbroodje met filet americain of geitenkaas met walnoten en honing of wat te denken van een heerlijke verse salade met zalm en geitenkaas? Maar helaas is mijn lunch wat dat betreft nogal saai en bestaat het meestal uit 2 broodjes, belegd met kaas of vleeswaren.

Avondeten:

In deze tijd van het jaar overduidelijk de stamppotten! Wat mij betreft ook direct het grootste voordeel van de wintertijd maar dat is weer een heeeeeel ander verhaal! Stamppotten dus… waar ik vroeger alleen dol was op hutspot en zuurkool (dat laatste aten we trouwens niet zo vaak want paps gruwelt ervan…) ben ik tegenwoordig ook dol op boerenkool en andijvie. Misschien dat het ook komt omdat vriendlief zich het bereiden van een lekkere stamppot heeft toegeëigend waardoor ik 9 van 10 keer zo kan aanschuiven en dat is natuurlijk wel lekker na een dagje keihard te hebben gewerkt en vaak pas na zessen thuis te zijn…

Toetje:

Ook weer zoiets… een maaltijd is voor mij niet compleet zonder een toetje, hoe vol ik ook kan zitten, er is altijd nog ruimte voor een toetje! Zelfgemaakte tiramisu of trifle zijn zeker favoriet maar in het kader van gezond eten een stuk minder geschikt… Op dit moment staat de griesmeelpap met stip op nummer 1 en zijn er deze winter al heel wat pakken doorheen gejaagd!

Fruit:

In de wintertijd gaan er heel wat mandarijnen door heen en bij de zomerdag zijn de doosjes aardbeien niet aan te slepen in huize B.

Groente:

Op dit moment winnen de spruitjes overduidelijk! Goh, wat zijn die groene rakkers toch lekker! Meestal roerbak ik ze even, na ze beetgaar gekookt te hebben, met een uitje, wat sambal en ketjap of mosterd, soms verwerkt ik ze ook in een stamppot of in een ovengerecht maar feit is wel dat ze hier in de winter bijna wekelijks wel op tafel komen!

Sausje:

Ik ben absoluut verslaafd aan mosterd, zowel de scherpe variant als de variant met honing. Heerlijk bij gekookte/opgebakken aardappeltjes, bij vlees en natuurlijk over de stamppot!

11 gedachtes over “Mijn favorieten… #1 | Eten

  1. Ontbijten doe ik met Flakes en halfvolle melk.
    Ik neem altijd 4 br.boterhammen mee en er zijn er rond 9 uur al 2 op. Meestal met kaas of magere vleeswaren. Ook een navelsinaasappel of banaan of peer gaan er dagelijks mee.
    De stamppotten zijn hier ook favoriet en die maak ik. Indonesisch en Thais .. ook heerlijk, die maak ik ook maar macaroni, bami en nasi die maakt mijn echtgenoot .. allemaal heerlijk. In de weekenden ontbijten we luxer .. pannenkoeken met spek en banaan oid .. heeeerlijk maar zo slecht voor de mijn lijn .. zucht

    gr Elise

  2. Wat een leuke blog! Zelf gruwel ik juist van spruitjes, haha… en om toetjes geef ik niet zoveel, maar de zelfgemaakte griesmeel van m’n ma gaat er altijd in! Ja, en dat zou toch lekker zijn hè, elke werkdag een heerlijke lunch 😉

    • Uit lunchen vind ik echt heel erg leuk om te doen maar het is maar goed dat ik er te weinig tijd voor heb want het zou echt niet goed voor de lijn en m’n portemonnee zijn als ik het wel dagelijks zou doen…

  3. Ik eet ’s morgens ongeveer hetzelfde als jij, maar dan ook met een handje studentenhaver van de Lidl erin. Sausjes ben ik niet zo van, maar net als jij ben ik gek op mosterd. Fruit: bananen! Bananensmootie, bananen in mijn yoghurt, banaan uit het handje, haha. En limoenverslaafd, maar dat gaat meestal gepaard met rum, dus tja… 🙂 Lunch bestaat bij mij vaak uit scrambled eggs.

  4. Mijn ontbijt bestaat sinds kort uit overnight oats. Zo handig om ’s ochtends uit de koelkast te pakken en te kunnen eten. Ik maak het dan de avond er voor klaar.
    Verder maak ik soms een groene smoothie.

    Lunch eet ik op school; Chinese kost. Niet altijd even geweldig, maar best ok.
    En verder eet ik eigenlijk wel vanalles.

Reageren mag hoor!

