Weekendje Molbergen…

Zoals gezegd koos ik er dit jaar bewust voor om mijn verjaardag klein te vieren en vandaar dat er een huisje werd geboekt op het park van Landal Dwergter Sand in Molbergen, vlakbij Cloppenburg in Duitsland.

Hoewel we slechts een 100 km van huis zaten, hadden we echt het idee dat we in een compleet andere omgeving zaten. Bosrijk gebied, stuwmeren, leuke dorpjes, glooiend en ondanks het slechte weer en het feit dat het natuurlijk nog maar februari is, was het in ieder geval wel duidelijk dat het een hele mooie natuurrijke omgeving was.

huisje 208

Het park, Dwergter Sand, ligt in een nationaal park, en telt zo’n 160 huisjes waarbij je uit meerdere varianten kunt kiezen. Wij hadden de vrijgeschakelde 6-persoons bungalow waar we ons het weekend goed hebben vermaakt.

Dag 2 begon voor vriendlief en mij al vroeg want vriendlief had namelijk ergens gezien dat er een antik-,flow- und hobbymarkt werd gehouden in Cloppenburg dus stonden we om 8 uur ’s ochtends al te koukleumen op een parkeerplaats bij een paar kraampjes waarna we snel de hal in zijn gedoken om daar nog wat verder te struinen…

antiekmarkt

De middag stond voornamelijk in het teken van het Museumdorf in Cloppenburg, een openluchtmuseum die je mee terugneemt in de tijd en je laat zien hoe er werd geleefd in vroegere jaren. Helaas was nu niet alles open in verband met de winterperiode maar ondanks dat hebben we er toch de nodige uurtjes doorgebracht en zijn we weer heel wat wijzer geworden! Deze dag sloten we gezellig af bij Zum Dorfkrug, een restaurant even buiten het park, waar vriendlief en ik heerlijk hebben genoten van een wildgulash met spatzle en rode kool…

Museumdorf

wildgulash

Dag 3 was natuurlijk de grote dag! Zondag 9 februari 2014 tikte ik dus de 40 aan en dat heb ik geweten! Paps & mams hadden flink hun best gedaan en het huisje goed versierd zodat er geen ontkomen meer aan was. Ook werd ik de hele dag bedolven onder sms-jes en appjes zodat ik me toch eigenlijk best nog wel jarig voelde!

verjaardag

Voor deze dag stond Bad Zwischenahn op het programma en hoewel vriendlief zo zijn bedenkingen had over dit plan (‘volgens mij is het helemaal niks, Wan…’) bleek het uiteindelijk een heel leuk levendig stadje te zijn aan het op 1 na grootste meer in Niedersaksen én 1 van de weinige Duitse plaatsen in het noorden waar op zondag de winkels open zijn! Dus nadat we uitgebreid bij het meer hadden gekeken (en vooral steenkoud waren geworden…) gingen we al struinend door de winkelstraat op zoek naar een leuke Konditorei want het was tenslotte wel mijn verjaardag en bij een verjaardag hoort nu eenmaal gebak, toch?

badzwischenahn

En zoals overal in Duitsland was dit totaal geen probleem en hebben we heerlijk zitten smullen van het gebak… Daarna nog bij wat winkeltjes (oa. een hele mooi ingerichte slagerij inclusief cadeau-artikelen en verse thee…) gekeken en moesten paps en vriendlief nog weer zo nodig de bratwursten testen. Helaas was het inmiddels ook weer flink gaan regenen dus besloten we om lekker op tijd terug te gaan naar het park zodat we daar nog wat van de Olympische Spelen mee konden pikken alvorens we deze avond zouden gaan afsluiten met gourmetten…

En ja, toen was ik dus inmiddels 40, zat het heerlijk weekendje weg er alweer op en waren we op maandag rond de middag ook alweer thuis!

Terugkijkend op een heel gezellig geslaagd weekendje waarbij het zeker een omgeving is, vooral Bad Zwischenahn, waar we nog weleens naar toe zullen gaan!

18 gedachtes over “Weekendje Molbergen…

  1. Ziet er weer leuk uit hoor, cultuur en bourgondisch genieten dat is toch altijd een fijne combi!
    En tuurlijk heb je geweten dat je 40 werd, dat is toch een mijlpaal! Zal ik voortaan dan ook maar U zeggen;-)))
    Goed weekend meis
    xxx

  2. Als nog van harte gefeliciteerd
    Zo te lezen hebben jullie weer een heel fijn weekend gehad
    Mooi huisje hadden jullie
    Ik wens jou een hele fijne Zaterdag
    En morgen een hele fijne Zondag

    Liefs Gerda

Reageren mag hoor!

