Let’s get personal | 7 random weetjes…

memyselfandiEen nieuwe week én tevens alweer de laatste week van februari! Time flies… Komende week staat opnieuw volledig in het teken van werken, werken en nog eens werken. Weliswaar is het vandaag weer mijn parttimedag en hoef ik dus maar 4 dagen te werken maar buiten dat staat er verder helemaal niks gepland. Misschien saai… maar ach, aan de andere kant als ik ’s avonds na een drukke werkdag thuis kom dan ontbreekt ook vaak de puf om nog iets te gaan doen. Gelukkig worden de dagen alweer wat langer en dan komt de puf om ’s avonds nog een blokje om te gaan ook wel weer terug!

Maar goed, let’s get personal dus! Jullie als trouwe lezers denken natuurlijk alles al van me te weten maar ik ga toch een poging doen om jullie te verrassen met onderstaande weetjes over mijn eigen persoontje!

1. Vroeger had ik een pesthekel aan katten! 

Ja, echt waar! Ik zal het jullie nog sterker vertellen, ik ging zowat op de loop voor die rare beesten! Moest er echt helemaal niks van hebben! Het veranderde toen buurvrouw M. vriendinnetje M. werd en haar katten regelmatig bij ons binnenliepen waardoor ik een beetje gewend raakte aan die rare beesten. Even snel wat overslaan  eenmaal op mezelf wonend stelde vriendin M. voor dat ik 2 katjes zou nemen als gezelschap en zo kwam het dus dat Schumi en Clooney onderdeel van mijn leventje werden. Inmiddels is Clooney nog de enige kat die we hebben en hoewel we het gezelschap best zullen missen, hebben vriendlief en ik wel gezegd dat we beter hierna geen kat weer kunnen gaan nemen, gezien het feit ook dat we best wel vaak weg zijn maar goed, zeg nooit nooit natuurlijk!

2. Als de wekker doordeweeks gaat, spring ik direct uit bed!

Dit wil niet zeggen dat ik direct wakker ben en zin heb om aan een nieuwe werkdag te beginnen hoor! Nee, ik heb me van kinds af aan aangewend om zodra de wekker gaat én ik echt op tijd sta, om er dan direct uit te springen en richting de badkamer te gaan. In het weekend lukt dit vaker niet dan wel maar ach, dan staan we meestal ook niet zo op tijd. Dit betekent trouwens ook dat ik me nog nooit heb verslapen!

3. Wij kijken regelmatig Duitse muziekshows!

Zo, het hoge woord is eruit! Schokkend? Waar ik vroeger mijn ouders weleens heb vervloekt als ze weer naar zo’n stomme show met die walgelijke Duitse schlagers zaten te kijken, moet ik dus bekennen dat sinds vriendlief en ik Oostenrijk hebben ontdekt (2004) we dus ook zeer regelmatig in het weekend naar diezelfde Duitse muziekshows zitten te kijken! Je kunt ons dan ook wel echte kenners noemen, want ja, we kennen veel artiesten bij naam en bleren de nummers dan ook heel gemakkelijk mee! Macht spass, nicht wahr?

4. Ik had ooit maatje 56!

Trouwe lezers weten natuurlijk wel dat ik eeuwig en altijd in gevecht ben met de weegschaal én dat het me ooit is gelukt om 30 kilo af te vallen. Maar wisten jullie ook dat ik in dat tijdperk van +30 kilo mezelf moest zien te wurmen in een maatje 56? Inmiddels pas ik alweer enige jaartjes in maatje 46 maar droom ik nog steeds van maatje 44 maar goh wat ben ik blij dat ik die knop heb weten om te zetten!

5. Ooit ben ik Noordelijk kampioen geweest!

Jaja, wie van jullie kan dat nog meer zeggen? Ik speelde vroeger namelijk volleybal bij Flash en stond bekend om mijn fenomenale harde opslag waardoor het regelmatige gebeurde dat ik zo een puntje of 10 achter elkaar scoorde door alleen maar die bal op te slaan! Maar goed, op een gegeven moment deden we mee aan het Noordelijk kampioenschap voor C-teams en dat hebben we dus gewonnen! Daarna verloren we de volgende ronde maar he… ik ben toch mooi kampioen geweest!

6. Ik ga zowat over mijn nek van snert!

Ik weet het, je mag niet zeggen dat iets heul erg smerig is en kindertjes in Afrika zouden er maar wat blij mee zijn blabladieblabla maar gatverdarrie! Wie in hemelsnaam heeft ooit snert (erwtensoep) bedacht? Die vieze groene smurrie, die vieze drab en dan die stank! Bah! Als kind moest ik er letterlijk van kotsen en wilde ik zelfs het stukje worst wat meegekookt was in de soep niet eten omdat ie zo stonk en smaakte naar die vieze soep. Vriendlief is er gek op maar hij weet inmiddels wel dat ie niet van mij hoeft te verwachten dat ik dat voor hem ga maken!

7. Officieel heet ik eigenlijk helemaal geen Wanda!

Ja, die zagen jullie vast niet aankomen he? Maar nee, nergens op wat voor formuliertje dan ook geregistreerd komt de naam Wanda voor! Paps was bij de aangifte van zijn dochter blijkbaar zo harrie in de warrie dat ie alleen nog heeft onthouden dat ie de vernoemde naam moest doorgeven en vergat dus dat ie ook mijn roepnaam moest laten registreren! Wat mijn officiële naam dan wel is? Tja, die hou ik lekker voor mezelf!

Nou, ben ik geslaagd in mijn missie om jullie te verrassen?

16 gedachtes over “Let’s get personal | 7 random weetjes…

  1. Wat een leuke feitjes haha! Snert is lekker johh! En wat knap dat je zoveel bent afgevallen 🙂
    Ik spring ook altijd direct mn bed uit als de wekker gaat, snap het nut niet van snoozen 😉 dan slaap ik liever een half uur langer dan dat ik elke 5 (?) minuten gewekt word 😛
    En ben wel heel erg benieuwd naar je echte naam dan haha!

    • Wij hadden er dus 2, was inderdaad altijd erg gezellig, soms konden ze elkaar niet luchten of zien en soms waren ze de dikste maatjes. Nu met 1 is het ook best wel gezellig want ze is nu heel aanhankelijk en komt steeds bij je, iets wat ze voorheen nooit deed…

  2. Erwtensoep vinden wij heerlijk maar niet meer dan 1 of hoogstens 2 x per jaar. Bruine bonensoep mag je mij echt voor wakker maken evenals pindasoep en groentensoep haha, ja ik ben een soepmens !
    Mtje 56, ik dacht ff, ja hehe .. iedereen toch, als baby whaha. Maar nee, joh, knap ik heb ook 46 😦

    groetjes Elise

  3. Grappig om te lezen! Alhoewel ik het wel schokkend vind om te lezen dat jullie naar die Duitse muziekshows kijken, haha 😉 Ik wist eerlijk gezegd niet dat maat 56 bestond. Super dat je nu op 46 zit! En gut, dat je vader gewoon je roepnaam vergeten is aan te geven bij de burgerlijke stand, da’s ook wat zeg, hihi. Hier gaat een bakje snert er wel in, maar dan moet het wel heel koud winterweer zijn!

  4. Grappig dat je vroeger een hekel aan katten had en nu zelf een kat hebt. Zelf had ik ooit zeven katten, nu nog maar 1. En hoe lief ik ze ook vind: als deze ene kat er straks niet meer is, vind ik het ook wel weer goed geweest.
    Ik ben ook niet van het snoozen. Daar word het alleen maar erger van. Eruit moet ik er toch 😉

Reageren mag hoor!

