Snap Shots februari 2014…

En zo is ook februari alweer ten einde! Een kort maandje maar wel weer eentje waarin een hoop leuke dingen zijn gebeurd! Kijken jullie weer mee?

Fontana1 februari begon direct goed want er stond eindelijk weer een afspraak gepland met vriendinnetje T.! Nadat er iedere keer wat tussenkwam, was er ineens een datum waarop we allebei konden en na alle hectiek van de voorgaande maanden besloten we unaniem dat het weer de hoogste tijd werd voor een dagje Fontana! Dus genoten we weer volop van het heerlijke warme water (36 graden!), van de lavendelruimte (heerlijk ontspannend!), van het nieuwe badhuis (wat een uitvinding!) én van weer een overheerlijke lunch, bestaande uit heerlijke boerenbrood belegd met brie, pruimen, walnoten, salade en honing!

Termunten2 februari was het redelijk weer en hadden we beiden wel zin in een lekker bakje kibbeling, dus reden we richting Termunten waar je, echt waar, de heerlijkste kibbelingen vindt! Verder is er absoluut niet veel te beleven daar, maar mocht je in de buurt zijn dan echt even stoppen voor een bakje! En ja, er lag toen nog sneeuw!

molbergenHet zal jullie ongetwijfeld niet zijn ontgaan maar voor degenen die het niet hebben meegekregen; ik was dus jarig in februari en vierde mijn 40e verjaardag samen met mijn ouders en vriendlief op het park van Landal Dwergter Sand in Molbergen. Hier bezochten we onder meer het Museumdorf in Cloppenburg en het zeer pittoreske Bad Zwichenahn. Zeker weten een hele mooie omgeving!

verjaardagwerkOok mijn collega’s waren mijn 40e verjaardag niet vergeten, dus werd ik op mijn werk ook nog eens flink in het zonnetje gezet! En ja, blijkbaar wordt er ook goed naar mij geluisterd want de cadeautjes waren met veel zorg uitgekozen! Zo roep ik altijd dat chocola voor mij een zo hoog mogelijk cacao-gehalte mag hebben, dus kreeg ik deze reep van Cote d’Or met maar liefst 86% cacao! Heerlijk! Een reisgids over Parijs omdat dat nog steeds het hoofddoel voor dit jaar is (nog 7,5 kilo verwijderd van dit doel!) en natuurlijk wist ik dat ze iets zouden gaan uitspoken met mijn verjaardag, dus riep ik dat ze best een chippendale mochten uitnodigen maar dat idee werd niet akkoord bevonden en in ruil kreeg ik daarvoor een tijdschrift met de 100 meest sexy mannen, ook niet verkeerd, toch? Zelf hadden ze het nog aangevuld met anti-rimpelcreme en massage-olie voor het geval ik last zou krijgen van mijn gewrichten (schijnt bij deze leeftijdsfase te horen maar ik merk gelukkig nog niks!). En natuurlijk de gebruikelijke DA-bon waar ik nog een lekker geurtje voor wil gaan kopen…

Gunes&CoMet vrienden vieren we al jarenlang geen verjaardagen meer, in plaats daarvan gaan we gewoon ergens lekker een hapje eten. Normaal kiest de jarige job het restaurant uit maar in dit geval besloot ik mee te gaan op het voorstel van vriendinnetje D. en ploften we dus gezellig neer bij Turks Restaurant Gunes en Co in Groningen waar we een erg gezellig avond hebben gehad…

Nieuw in deze rubriek: de films die we in februari hebben gezien! Misschien dat ik dit t.z.t. ook wel apart ga doen maar even zien…

films02-2014Vier totaal verschillende films waarbij ik me kan voorstellen dat Footloose, een oudje uit 1984, alleen voor de ‘ouderen’ bekend is maar zeker een film die in die jaren (jongen wil een dansfeest organiseren in een stadje waar de jeugd werkelijk waar niks mag, even heel kort samengevat) een hoop stof deed opwaaien en onlangs was ie weer eens op tv en ik heb er gewoon weer ouderwets van zitten genieten!

The Wolf of Wall Street is een ietwat aparte film waarbij sex en drugs hoogtij viert maar wat zeker weer een goede rol is van Leonardo di Caprio als degene die Wall Street naar zijn hand weet te zetten. The Butler is het aangrijpende waar gebeurde verhaal van Cecil Gaines (voortreffelijk gespeeld door Forest Whitaker) die zich weet op te werken tot de butler van het Witte Huis, echt een film die je gezien moet hebben!

Normaal ben ik totaal niet gecharmeerd van Stallone en I’be back Schwarzenegger maar kwam deze film tegen bij Saskia en was wel getriggerd door het verhaal. Stallone is de man die voor zijn werk uit elke gevangenis moet proberen te ontsnappen om zo de zwakke punten bloot te kunnen leggen en wordt vervolgens vastgezet in een gevangenis die lijkt te voldoen aan de door hem zelf gestelde voorschriften. Samen met Schwarzenegger wordt het een strijd tegen het systeem. Eigenlijk best wel een goede film…

voorjaarEn ja, februari gaat natuurlijk ook de boeken in als de maand waarin het geen winter werd maar waarin het voorjaar al een poging deed om ons vroeg te verrassen dit jaar! Heerlijk! Niet alleen buiten voelt het als voorjaar, ook in huis zorgde ik voor de nodige voorjaarsbakjes! En ja, misschien niet helemaal bodieboostverantwoord maar ik bakte weer eens een chocoladecake, hoewel bakken… ik moest alleen water toevoegen, hoe moeilijk kan het zijn…

Dus ja, februari was ook weer zo’n heerlijk genietmaandje! Op naar maart en nu maar hopen dat het voorjaar echt doorzet en dat het niet wordt… maart roert zijn staart…

10 gedachtes over “Snap Shots februari 2014…

  1. Je hebt heel wat gedaan deze maand. Leuk dat je op je werk ook zo in het zonnetje bent gezet met je verjaardag! En lekker hoor, zo’n bakkie kibbeling 😉 Van die films ken ik alleen ‘Footloose’.

    Een fijne dag!

  2. Druk maandje 🙂 Maar dat de winter niet komt .. ben er niet rouwig om ! Vind de krokussen prachtig overal en in mijn tuin heb ik narcissen, prachtig !
    Heb je het in maart ook zo druk 🙂

    gr Elise

  3. Leuke maand heb je gehad, is meestal als je verjaardag er in zit. Ik heb die films ook bijna allemaal gezien, moet alleen The Wolf of Wall Street nog kijken, even op zoek naar een goede versie.
    En ik duim met je mee voor een goed voorjaar!!!

Reageren mag hoor!

