Girl on a mission…

parijs2En zo voelt het dit jaar voor me echt!

Wie hier met enige regelmaat komt gluren, weet dat ik opnieuw een poging doe om 10 kilo af te vallen. Hiervoor zijn 2 dingen natuurlijk heel erg belangrijk, namelijk gezond en verantwoord eten (dit gaat eigenlijk vrij gemakkelijk…) en sporten, liefst 3 keer in de week en ja, hier zit vaak het venijn. De afgelopen jaren ben ik tig keren vol nieuwe frisse moed opnieuw in de sportschool begonnen en na elk bezoek vroeg ik me steevast af waarom het toch zo verrekte moeilijk was om het vol te houden want ik beleefde ja zowel lol aan het sporten, het gaf me ja zo’n ongelofelijke kick dus waarom ging het dan toch steeds weer mis na een paar weken?

Nog steeds kan ik daar niet echt de vinger op leggen en weet ik gewoon niet wat nu precies mijn valkuil is. Okay, een te drukke agenda kan natuurlijk wel een rol hierin spelen maar goed, dan blijft er heus nog wel tijd over om te sporten dus waarom lukt het dan niet om dit gewoon elke week in ieder geval 2 keer te doen?

Maar… direct na de kerstdagen heb ik mijn gezicht opnieuw in de sportschool laten zien en sindsdien heb ik de flow echt weer goed te pakken! Iedere week lukt het me om in ieder geval 2 keer naar de sportschool te gaan en er zijn regelmatig weken geweest dat ik me ook een derde keer in het zweet heb gewerkt. Mijn ikhebnietgesportvanwegeeenkutsmoes-potje bevat dan ook nog maar 4 euro omdat ik in al die weken 2 keer heb verzaakt maar, maar, maar… daar had ik best wel goede redenen voor hoor! Ten eerste kon ik een keer de kapper niet verzetten op de zaterdag en ja, een vrouw moet er toch netjes verzorgd uitzien dus daar horen geknipte haartjes bij en een andere keer zat ik het hele weekend in Molbergen, me dunkt allebei goede excuses, toch?

Zoals gezegd heb ik de flow weer helemaal te pakken en hoewel de weegschaal nog geen groot verschil (-/- 2,5 kilo) aangeef, voel ik me een stuk energieker, fitter én zijn er zelfs dagen dat ik me eigenlijk best wel slank voel! Nu is dat laatste natuurlijk puur iets wat tussen mijn eigen oren zit want geloof me, echt slank ben ik niet en zal ik ook echt nooit gaan worden maar toch, het gevoel voelt super en geeft me alleen maar meer een boost om door te gaan!

Het uiteindelijke doel, oftewel de ultieme beloning, is natuurlijk een trip met vriendlief naar Parijs (ooit ook gedaan toen ik 30 kilo kwijt was…) en dat moet echt dit jaar gaan gebeuren! Althans, die 10 kilo er af, want ergens heb ik zoiets van als het dit jaar niet lukt, dan lukt het me nooit en moet ik gewoon gaan proberen om de boel stabiel te houden en te accepteren dat dit gewoon het eindstation is.

In de tussentijd ga ik er gewoon kei- en keihard aan werken om het te bereiken, want goh, wat geeft het me een kick als ik mezelf bezig zie in de spiegels op de sportschool of als ik zie dat ik gewoon aan het rondstampen ben op een helling van 10%!

Het is dus echt een kwestie van nu of nooit en ik vind dat ik het mezelf verplicht ben om nog 1 keer een ultieme poging te doen, vooral ook omdat ik weet dat ik het in het verleden ook heb gedaan en hoewel resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst (tja, ik werk nu eenmaal in de verzekeringswereld…), weet ik dat ik het kan, dus ga ik er helemaal voor!

I’m on a mission!

14 gedachtes over “Girl on a mission…

  1. Wat goed dat je lekker in die flow zit! Ik ken het wel.. Ik voelde me top aan een bezoekje na de sportschool en dacht morgen ga ik weer, niet dus.. Gelukkig ben jij niet zo erg 😉
    Maar een mooi doel! Ga er voor :D!

    • Op dit moment zit ik idd lekker in die flow maar het probleem is ook dat het zo ineens over kan zijn en ik 2 weken niet ben geweest en dat wil ik gewoon deze keer niet laten gebeuren…

  2. Succes. Ik zou mee moeten doen maar trek het gewoon niet. Nu ff niet in ieder geval 😦

    ik hoop je binnen het jaar naar Parijs te zien gaan 🙂

  3. ik ben door een diëtiste geadviseerd om iedere morgen 250 gram kwark te eten ipv brood en sindsdien val ik zo een 4 kilo in de maand af! en hoef verder weinig tot niet te sporten

Reageren mag hoor!

