Parels van het Habsburgse Rijk…

2014-habsburgse-rijk-IIOoit bij de geschiedenisles iets meegekregen over het Habsburgse Rijk?

Nou, je hoeft je niet te schamen hoor als je nee moet zeggen want ook ik moet toegeven dat het begrip Habsburgse Rijk niet direct een belletje bij me deed rinkelen, maar dankzij mijn vriend, Mr Google, kwam ik er al snel achter wat er mee werd bedoeld en toen begon het toch wel enigszins weer wat te dagen…

Op wikipedia staat natuurlijk een keurig nette beschrijving hiervan maar wat je hier niet zult vinden, is dat het alles maar dan ook echt alles met onze zomervakantie te maken heeft!

Enige tijd geleden melde ik al dat we een week naar het Balatonmeer in Hongarije zouden gaan en ja, als je Hongarije zegt dan mag een bezoek aan de hoofdstad Boedapest natuurlijk niet ontbreken! Om te voorkomen dat we ons hier toch in een eventuele 2e week zouden gaan zitten vervelen, besloten we voor de 2e week op zoek te gaan naar een leuk appartement in Oostenrijk (goh, hoe verrassend in ons geval… not!) en na wat te hebben gegoogled, kwam ik dus via Pharos Reizen de vakantiereis genaamd Parels van het Habsburgse Rijk tegen, oftewel een rondreis waarbij je Boedapest, Wenen en Salzburg bezoekt en aangezien Wenen al jaren op ons lijstje staat maar net in een gebied van Oostenrijk ligt waar het nagenoeg vlak is waardoor we toch iedere keer voor een meer bergachtige streek kozen, hebben we nu besloten om deze reis op eigen houtje te gaan maken!

Dus nadat we alle ins en outs van Hongarije hebben bewonderd, althans in de regio rondom het Balatonmeer, gaan we vervolgens 2 dagen naar een hotel in Wenen (dit moeten we nog boeken trouwens…) om vervolgens naar ons appartement aan de Traunsee in Salzkammergut te vertrekken alwaar we dus ook de 3e parel van het Habsburgse Rijk, Salzburg gaan bezoeken!

En of we dan nog niet genoeg cultuur hebben gesnoven, willen we van daaruit ook nog een dagtripje plannen naar Berchtensgaden waar het Adelaarsnest (= buitenverblijf) van Hitler staat.

Om jullie enig idee te geven, hier alvast een voorproefje!

onzevakantie

Foto 1 betreft ons huis(je) aan het Balatonmeer en foto 5 is ons appartement aan de Traunsee in Oostenrijk…

Misschien wat overbodig, maar ik roep het toch: ik heb er zin in!

17 gedachtes over “Parels van het Habsburgse Rijk…

  1. Geschiedenis was nooit mijn sterkste vak op school 😉
    Heerlijk al die vakantieplannen en jullie gaan prachtige plekken/plaatsen bezoeken! De huisjes zien er ook mooi uit.
    Zelf ben ik een paar jaar geleden in Berchtensgaden geweest. Wel heel bijzonder, vooral als je bedenkt dat het allemaal door mensen is gebouwd… en je moet niet teveel last van hoogtevrees hebben 😉

  2. Haha, daar ie dan: de blog met de reisplannen! Dit ziet er goed, lijkt me een heel gave omgeving! En tof dat je ook naar Wenen gaat! Veel plezier met de voorpret, geniet ervan!

    • Ben ook erg benieuwd naar Wenen, ooit weleens in een voorstadje van Wenen geweest voor handel maar toen hadden we helaas verder geen tijd, dus verheug me hier enorm op!

Reageren mag hoor!

