Bucketlist 1 | Verzoek indienen voor 32 uur…

bucket-list-pasukaru76-40050763131Wat hebben mijn Bucketlist en 32 uur werken nu weer met elkaar gemeen?

Ach ja, toen ik begin dit jaar mijn Bucketlist opstelde en deze ook op mijn blog zette, stond er dus ook tussen ‘ verzoek voor 32 uur werken indienen’… Ten tijde van mijn vorige blog wist ik al dat het speelde maar had ik nog geen definitief akkoord dus vandaar dat ik nog gewoon repte over mijn oude regeling, namelijk 36 uur.

Inmiddels kan ik jullie dus vertellen dat mijn verzoek is gehonoreerd en dat deze dame vanaf 1 april naar 32 uur gaat en dan standaard elke maandag vrij is!

Dit speelde eigenlijk al een tijdje maar op de een of andere manier maakte ik steeds niet de definitieve keuze en dacht ik ook dat mijn huidige regeling van 1 keer in de 2 weken de maandag vrij prima werkte tot ik dus weer op zondagavond besefte dat er gewoon 5 volle werkdagen op me lagen te wachten. Vijf werkdagen met heel veel drukte, heel veel reistijd (2 uur per dag…) en dus heel weinig tijd voor mezelf. Steeds meer groeide het besef dat ik gewoon die stap moest gaan maken, mezelf gewoon die soort van luxe gunnen, maar ook vooral mezelf die tijd gunnen. Tijd wat ik naar eigen goeddunken kan invullen maar vooral ook voor mijn gevoel meer balans tussen werken en vrije tijd.

Let wel, ik heb absoluut geen hekel aan mijn werk, in tegendeel zelf, ik ga er met veel plezier naar toe, mede ook door de leuke groep collega’s, de hoge mate van zelfstandigheid en ook omdat het een dynamisch bedrijf is wat continu in beweging is maar aan de andere kant, het neemt wel ontzettend veel tijd in beslag!

Tijd wat ten koste gaat van vrije tijd en dat brak me steeds meer op, dus na lang wikken en wegen heb ik tijdens mijn functioneringsgesprek dit verzoek ingediend en hier werd gelukkig positief op gereageerd!

23 gedachtes over “Bucketlist 1 | Verzoek indienen voor 32 uur…

  1. Wat enorm fijn voor je en goed ook dat je het zelf heb aangegeven. Tijd voor jezelf is zo belangrijk, en dat lijken sommige mensje weleens te vergeten. Goed van je dat je het doorgezet heb. En heerlijk dat je nu altijd een lang weekend heb 😉

    • Vrijdag is idd ook een lekkere dag om vrij te zijn, helaas zitten we dan met bezetting op kantoor dus is dat geen optie maar de maandag vind ik ook heerlijk. In ieder geval een dag waarop ik eigenlijk altijd wel wat ‘nuttigs’ doe…

  2. Goed dat je het hebt aangegeven. Soms moet je gewoon even voor jezelf kiezen, hoe leuk je het werk ook vind. En ik heb geleerd dat, als je er open over bent, ze dat alleen maar heel erg kunnen waarderen. 🙂

    • Ik heb er ook lang over nagedacht, veel over gepraat met vriendlief en nu de keuze is gemaakt en het ook akkoord is, voel ik ook een soort van opluchting en verheug ik me enorm op die vrije maandagen straks!

  3. Wat goed dat je dit door hebt gezet. Vijf dagen werken is echt heel veel, zo’n extra vrije dag in de week geeft net even dat beetje extra tijd voor dingen waar je anders niet aan toe komt. Fijn!

  4. Heerlijk joh, dat je nu elke maandag vrij bent! Lekker zo’n dag voor jezelf en om dingen te doen waar je anders niet snel aan toekomt. Ik zou zelf ook wel 4 dagen willen werken, maar dan ga ik er best veel op achteruit qua salaris…

Reageren mag hoor!

