Spring must haves…

spring2014Oh jongens, ik hoor jullie al massaal roepen, dit kan toch niet waar zijn, je hebt toch een No Buy Month? En ja, dat klopt ook en tot nu toe lukt me dat ook prima!

Echt, zonder moeite hoor! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik doordeweeks geen tijd heb om te shoppen en dat de afgelopen weekenden ook wel dusdanig gevuld waren dat er ook geen tijd was om in de verleiding te komen. Hoewel… vorige week zaterdag was het wel al heel erg moeilijk maar doordat ik toen met vriendlief naar Gronau mee ben gegaan, kwam mijn No Buy Month niet in het geding. Alleen vandaag…

Pfff, dat wordt nog een lastige opgave hoor! Voor vandaag staat er naast het sporten en boodschappen doen niks op de planning (okay, ’s avonds doen we de verjaardag van paps nog eens dunnetjes over maar dat is pas in de avonduurtjes…) en dat betekent dus dat er, pak ‘em beet, iets van 4 uurtjes totale verleiding op de loer ligt!

Natuurlijk kan ik die uren best wel met andere, ogenschijnlijk veel nuttige, dingen vullen maar toch…

Nu de lente zich dit weekend weer van haar beste kant zal laten zien, kriebelt het toch wel enorm hoor! Daarbij komt ook nog dat ik laatst mijn kledingkast drastisch heb uitgemest en tot mijn schrik tot de ontdekking kwam dat ik toch echt wel rap iets voor de warmere dagen erbij moet hebben, wil ik niet steeds in hetzelfde kloffie op mijn werk verschijnen!

Nu heb ik voor 12 april wel al een shopdate gepland staan maar of ik het tot die tijd ga uithouden om niks te kopen????

Zo heb ik voor het zoveelste jaar mijn zinnen gezet op een nieuwe zomerjas, eentje die ik ook bv tijdens onze vakantie makkelijk even aan kan schieten, een wat meer sportief modelletje… Verder moet ik er echt hoognodig een paar broeken bij hebben maar daar zie ik gewoon echt nog het meeste tegen op want volgens mij is het nog steeds skinny wat de klok slaat, natuurlijk wat shirtjes/tuniekjes met of korte mouw of 3/4 mouw en wat te denken van schoenen?

Ja, die moeten er ook absoluut komen, zag al wat leuks in de folder van Ziengs, dus misschien dat ik daar maar even voor ga kijken vanmiddag want uit ervaring weet ik dat je er wel op tijd bij moet zijn, wil je nog keuze hebben…

Tja, als ik mezelf zo hoor dan lijkt mijn No Buy Month eerder op uitstelgedrag dan dat ik daadwerkelijk bewuster met mijn uitgaven om ga…

13 gedachtes over “Spring must haves…

    • Nee, die hebben we hier niet, zit volgens mij alleen in het zuiden. Ik heb er weleens sportkleding online besteld en in Frankrijk ook een keer wandelschoenen gekocht. Zal weer eens op de site gaan kijken…

  1. Lastig.. Hoewel ik daar zelf niet zo heel veel moeite mee heb.
    Ik spreek mijzelf al weken toe dat ik nu toch echt een keer een normale zomer jas moet gaan kopen. Want ik ik draag eigenlijk nooit een jas. Daarnaast moet ik ook echt drastisch een paar normale nieuwe nette schoenen. Maar dat stel ik al uit sinds de herfst vorig jaar :’)

  2. Ik koop ook alleen als ik echt iets nodig heb of iets zie. Kan ook best “shoppen” met de dochters zonder 1 cent uit te geven. heb wel net idd bij de Hema een skinny gekocht voor 14 euro ( met de 20% actie ) en 2 shirtjes voor 3 euro. Ach 1 broek en 2 shirtjes voor nog 20 euro is toch niet slecht.
    gr Elise

    • Ik koop normaal ook alleen iets als ik echt nodig heb, althans wat kleding betreft, maar nu met het voorjaar heb ik toch wel weer het e.e.a. nodig, dus in april maar even kijken…

  3. Uitstelgedrag indeed… Haha
    Maar uitstellen wordt beloond, want als het goed is spaar je ondertussen wat. En dan kan je de 12e helemaal los gaan! Haha 🙂
    *het lijkt wel of ik mijzelf hoor praten, die maand zit je uit en dan.. 😉 *

  4. Hmm je lijkt goed bezig te zijn! Volgensmij moet je niet te veel aan nieuwe kleren en schoenen denken 😉 Ik heb een half jaar no buy (geen kleding, schoenen en tassen) maar ik denk dat ik er vier maanden van ga maken want een half jaar is toch wel errug lang. En anders kan ik voor de vakantie niks kopen en ik heb toch echt wel nieuwe zomershirtjes en hemdjes nodig! En gympen ofzo.. Maar ik hou nog een poos vol!

    • Klopt, zolang je niet mee bezig bent, is er ook niks aan de hand maar ja, als ik mijn kast inspecteer, dan vraag ik me toch echt af wat ik morgen aan moet trekken… Probleem zit ‘hem vooral in broeken… heb alleen maar spijkerbroeken en wil echt iets anders!

Reageren mag hoor!

