Challenges maart | gehaald of niet gehaald?

Its-Challenge-TimeBegin maart maakte ik bekend dat ik mezelf maar liefst 2 challenges had opgelegd en ja, nu is dus het moment van de waarheid aangebroken!

Waarom deze challenges?

Nou, eigenlijk heel simpel; ik sta in principe overal voor open en vind het ook gewoon leuk om mezelf uit te dagen en te testen. Gewoon om te zien of je iets kunt volhouden, hoe het je gaat bevallen, of je er na afloop anders over bent gaan denken of dat je juist zoiets hebt van ‘dit was eens en nooit weer’.

Challenge 1: No buy Month…

De eerste was geïnspireerd op andere blogs waar ik dit fenomeen ook was tegengekomen en hield dus in dat ik de maand maart uitriep tot No Buy Month, oftewel in mijn geval een maand lang geen kleding, kookboeken/tijdschriften of iets van beautyproducten kopen. Niet dat ik normaal elke maand hier een kapitaal aan uitgeef maar soms heb je weleens een periode dat je van alles koopt terwijl je of de kasten nog vol hebt staan of dat je eigenlijk op moment van afrekenen al denkt dat het ergens onderin de kast zal gaan belanden, dat je toch nooit al die recepten gaat uitproberen en dat je dat ene shirtje misschien toch niet zo nodig had als je dacht toen je in het pashokje nog zo enthousiast naar jezelf stond te gluren in de spiegel…

Nou, ik kan jullie met enige valse trots vertellen dat ik deze challenge helemaal tot het einde heb volbracht! 31 dagen niks gekocht! Hoera, vlag uit, geld over! Alleen… en nu komt het, ik ben me er ook wel van bewust geworden dat het grotendeels uitstelgedrag was want zo ging ik toch de laatste zaterdag van maart op broekenjacht maar kwam ik met lege handen thuis (broeken pasten weer eens niet bij Miss Etam…) en heb ik in de eerste week van april alsnog 2 spijkerbroeken online bij Bonprix gescoord en nog een jasje met 2 shirtjes en blousje bij respectievelijk MS Mode en Vera Moda.

Maar goed, het is in ieder geval wel fijn om te weten dat als het financieel nodig is om een stapje terug te doen, dat het me dan echt wel gaat lukken en dat ik me er ook wel enigszins bewust van ben geworden dat ik echt niet altijd alles echt nodig heb…

Challenge 2: Squats Every Day…

Deze challenge kwam ik tegen toen ik bij het rondstruinen op het www opeens op de site van 52challenges stuitte en leek me een leuke aanvulling op mijn normale fitnessgebeuren. Plus, ook niet geheel onbelangrijk, het is iets wat je gewoon lekker thuis in je normale kloffie kunt doen, gewoon bv. voor de tv, je wordt er niet doodop van en je hoeft na afloop ook niet te douchen. En als klap op de vuurpijl zou je er stevige benen en billen van moeten krijgen, dus win win, toch?

Tja, hoe zal ik het brengen, want eigenlijk vind ik zelf dat ik het wel gehaald heb maar eigenlijk ook weer niet. Nou ja, ik laat het eindoordeel maar aan jullie over, het komt er in ieder geval op neer dat ik op 3 dagen na, braaf elke dag de door mezelf vastgestelde hoeveelheid squats heb gedaan of naar de sportschool ben geweest.

IMG_4009

Mijn fitness en squats schema voor maart 2014…

Waarom dan op 3 dagen niet? Nou, dat had te maken met zowel de verjaardag van mijn schoonvader als van mijn vader waardoor ik geen tijd had om te fitnessen en gewoon niet aan squats heb gedachten en op zaterdag de 22e had ik gewoon mijn dag niet, voelde me totaal energieloos en stond mijn hoofd gewoon niet naar fitnessen.

Maar al met al ben ik eigenlijk best wel een beetje trots op mezelf dat ik het toch zo goed heb weten vol te houden (en dat ik zelfs een collega heb aangestoken met het squatsvirus!) en ja, ik merk ook echt wel dat mijn benen en billen steviger zijn dan voor die tijd. Kan natuurlijk ook m’n eigen verbeelding zijn maar ja, het voelt in ieder geval goed.

Zo goed zelfs dat ik in april vrolijk met deze challenge verder ga en het aantal squats zelfs heb opgevoerd!

19 gedachtes over “Challenges maart | gehaald of niet gehaald?

  1. Ik denk dat het er om gaat dat je er heel bewust mee bezig bent geweest.
    En in dat geval ben je dus ruimschoots geslaagd voor je missie.
    Ik ben benieuwd of je nog meer doelen hebt waar je je aan wilt gaan houden 🙂

    • Natuurlijk heb ik nog meer doelen, 1 daarvan is in ieder geval zo te blijven sporten zoals ik nu doe, want ik merk gewoon dat ik me daardoor energieker en fitter voel en ook dat het goed is voor mijn lijf. Daarnaast zijn er nog wel een aantal, misschien dat ik er nog wel een blog aan wijd…

    • Het viel me best nog wel mee ook, alleen op een gegeven moment heb je toch het idee dat je echt iets nodig hebt, omdat het ineens zulk heerlijk weer werd…

  2. Superrrr van je! Ik moet wel erg lachen dat je na de Challenge gelijk ben gaan shoppen haha laten we het erop houden dat je daar een maand voor heb gespaard hihi
    En de laatste Challenge vind ik heel erg knap en die 3 dagen zijn je helemaal vergeven! 😉

  3. Lekker bezig Wiebie! (Blijf je stug wiebie noemen, vind het zo’n grappige naam hihi) Die benen en billen gaan hier vanzelf met de bergen hierzo; maar zoiets vergelijkbaars voor de buikspieren zou ik eens moeten gaan doen 😉

    • Je mag me gerust wiebie noemen hoor! Buikspieren wordt het volgende traject, doe het wel al in de sportschool maar het is toch te weinig om echt resultaat te zien/voelen…

Reageren mag hoor!

