Is het echt alweer een jaar geleden?

timeflies2014Okay, ik weet het, normaal zeg je dit soort dingen ergens in december en kijk je dan pas terug op het afgelopen jaar maar geloof me, ik heb het volste recht om me er over te verwonderen dat het echt alweer een jaar geleden is!

Hoe is het toch mogelijk dat een jaar tegenwoordig zo snel voorbij vliegt? Voor zover ik weet heeft een dag nog steeds 24 uur en telt elk uur nog steeds 60 minuten dus hoe het dan kan dat de tijd voor mijn gevoel zoveel sneller gaat dan vroeger? Zal wel leeftijd zijn of zo…

Maar goed, een jaar geleden dus alweer… dat we in een zeer nat en koud Barcelona zaten!

Ergens in de loop van november 2012 besloten we om ons vriendenweekendje niet op Ameland door te brengen maar om eens uit de band te springen, mede ook vanwege het feit dat we al 20 jaar vriendinnen zijn, en kozen we opgewekt en vrolijk voor Barcelona! De stad die zoveel moois te bieden heeft maar ook de stad waarin het eind april normaal gesproken al heerlijk vertoeven is. Goh, wat zagen wij onszelf al zitten op een terras op het zonovergoten Ramblas…

Maar helaas waren de weergoden ons niet goedgezind en werden we getrakteerd op iets wat tamelijk uniek is voor Barcelona, namelijk 4 dagen regen en dan heb ik het niet over een klein buitje of lichtelijk miezerig, nee, echt hoosbuien, striemende regen de hele dag door én dan was het ook nog eens koud! Dus niks geen bruin kleurtje, nee, zowat nog bleker dan we vertrokken kwamen we weer terug…

barcelona

Fun in rainy Barcelona…

Ondanks dat hebben we ons er prima vermaakt en hebben we alles gedaan wat we op voorhand al van plan waren én hadden we ook nog eens de grootste lol!

Inmiddels zijn we dus een jaar verder en staat we op het punt om weer een weekendje weg te gaan. Opnieuw is het geen Ameland geworden, ondanks dat we daar in het verleden altijd zeer goed weer hadden, ook geen Barcelona (iets van een ezel stoot of zo…), nee, dit keer is ons oog gevallen op Callantsoog!

Vraag me niet waarom, was meer een kwestie van kust/vrije accommodatie/goede prijs dan dat we met alle geweld naar Callantsoog wilden. Heel eerlijk gezegd, weet ik eigenlijk nog totaal niet wat we er zoal kunnen gaan doen, dus daar moet ik me nog maar even in gaan verdiepen. Tips zijn welkom!

Maar ach, als we ons al kunnen vermaken in een regenachtig Barcelona, dan moet het toch vast ook lukken in een hopelijk zonnig Callantsoog!

15 gedachtes over “Is het echt alweer een jaar geleden?

  1. Ooh wat zonde dat je alle dagen regen het gehad, helaas is het weer hier, nu in NL niet veel beter. Callantsoog, ik moest even Google raadplegen waar dat nou precies ligt hihi 🙂
    Hoop dat de weervonden dan wél aan jullie kant staan, in ieder geval alvast heel veel plezier!
    En stiekem hoop ik wel op foto’s om een veld bij het plaatsje te krijgen 😉

    • Ging precies zo bij mij hoor toen vriendinnetje dit voorstelde!
      Een veld bij het plaatsje te krijgen? Je bedoelt een beeld? Natuurlijk gaat het fototoestel mee en zullen er ongetwijfeld een hoop foto’s worden gemaakt!

  2. Goh, idd, normaal is het daar wel beter weer in ’t voorjaar .. pech dus. Hadden wij hier geen prachtig weer vorig jaar ?
    Ik ben op Ameland en Terschelling geweest en was leuk maar wel winderig haha. Wij willen ook een weekje weg maar wij boeken altijd last minute dus altijd ergens heen waar het minstens 30 graden is hihi

    Maar ik denk ook dat het de leeftijd is dat de jaren vliegen.
    gr Elise

  3. Ha, ik had het toevallig met mijn schonemoeder vorige week daarover. Ze zei ‘als jij het al snel vind gaan…ik houd het gewoon niet meer bij, hahaha’ Dus er staat ons blijkbaar nog wat te wachten 😉 Heel veel plezier alvast en hopelijk toch wat meer zon dan regen voor jullie!

  4. Herkenbaar hoor. Hoe ouder ik word, hoe sneller de dagen (jaren) voorbij lijken te gaan.

    Balen joh, dat jullie toen in Barcelona zulk slecht weer hadden. Mijn ouders hebben dat ook een keer op de Canarische Eilanden gehad; regen, kou, en alleen maar zomerse kleding bij zich 😉 Maar net als jullie hebben ze zich toch wel vermaakt.
    Leuk dat je komend weekend naar Callantsoog gaat! Daar zijn wij vroeger heel wat jaartjes naar toe geweest; een huisje in het centrum en binnen een mum stond je op het strand, heerlijk!

Reageren mag hoor!

