Let’s get personal | updeetje…

personalZo, hoogste tijd om jullie weer eens een persoonlijke update te geven, tenminste als jullie een beetje nieuwsgierig zijn aangelegd natuurlijk!

Nou, hier gaan we…

Werk:

Sinds 1 april dit jaar ben ik dus van 36 naar 32 uur gegaan en hoewel ik van tevoren erg lang heb getwijfeld over het wel of niet doen, ben ik er nu in ieder geval al heel erg blij mee! Op de een of andere manier geeft het me zoveel meer rust te weten dat er 3 compleet vrije dagen op me liggen te wachten als ik op vrijdag na een lange werkdag naar huis rij. Gewoon een stukje rust gecombineerd met vrijheid, heerlijk!

Qua werk blijven mijn taken hetzelfde maar gelukkig ben ik op dit moment redelijk goed bij zodat het prima te behappen is, dat zal straks in de zomerperiode als de rest met vakantie is, en in de periode van november tot maart wel anders zijn, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Komt tijd, komt raad, of zoiets toch…

Sporten:

Nadat ik gedurende het eerste kwartaal 2 keer per week in de sportschool te vinden was en ook nog regelmatig doordeweeks aan de wandel ging met vriendlief, kwam daar in april abrupt een einde aan. Niet omdat ik opeens in een sportdipje zat maar puur omdat er teveel andere dingen op de planning stonden waardoor het sporten er helaas bij inschoot. Tja, op zich een luxe probleem maar toch, ik mis het sporten wel en kan het ook altijd direct merken aan mijn lijf als ik een tijdje niet heb gesport.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik weer in de sportschool te vinden en voel me daardoor nu alweer een stuk fitter. Nu volhouden tot aan de vakantie!

Afstand tot Parijs:

In kilometers weet ik het niet zo 1,2,3 dan zou ik het even voor jullie moeten gaan googlen maar voor mij geld dat er inmiddels, na ons weekendje Callantsoog én het minder sporten, nog een gat gaapt van een 7 kilo en daar baal ik eigenlijk best wel. Ik had toch wel gehoopt dat dit teruggebracht zou zijn tot hooguit 4 kilo maar helaas… gelukkig weet ik waar het aan ligt maar oh, wat is het moeilijk om die verrekte kilo’s de baas te worden…

Relatie met vriendlief:

Inmiddels zijn we zowat 12 jaartjes samen waarvan we straks 3 jaar samenwonen en om heel eerlijk te zijn, snap ik eigenlijk niet meer waarom we het samenwonen zo lang hebben uitgesteld aangezien het ons allebei zo ontzettend goed bevalt. Natuurlijk is het niet altijd koek en ei maar bij wie wel eigenlijk? Feit is wel dat we het nog steeds erg naar ons zin hebben samen en nog steeds ontzettend veel lol hebben.

Waar ik me vooral erg op kan verheugen, is onze vakantie samen. Voor het eerst dit jaar gewoon even lekker met zijn tweetjes op pad, natuurlijk waren de weekendjes met mijn ouders en vrienden stuk voor stuk erg gezellig en leuk maar gewoon even een langere periode gewoon met zijn tweetjes te zijn, zonder dat je je normale verplichtingen en bezigheden hebt; ik kijk er in ieder geval erg naar uit!

Nou, me dunkt dat jullie voorlopig wel even weer genoeg weten, toch? En zo niet, aarzel dan niet en stel je vraag gerust!

26 gedachtes over “Let’s get personal | updeetje…

    • Klopt inderdaad! Ik ben er nu al compleet aan gewend, dat het echt weer wennen zal zijn als ik straks in de zomerperiode een keer weer de maandag moet werken omdat er collega’s met vakantie zijn…

  1. Een leuk updeetje 🙂
    Wat meer tijd voor leuke dingen (zalig extra uren vrij in de week), terug naar de sportschool (goed bezig) en met vriendlief gaat het super… beter kan toch niet hé 😉

  2. Ja, ik ken dat wanneer je uit je sportroutine valt. Ik merk dan ook altijd dat ik gelijk futloos ben en ook de neiging heb om meer te eten. Het oppakken vind ik altijd lastig, maar als ik er dan weer inzit, ben ik altijd weer blij.
    Wat lekker dat jullie er straks twee weekjes op uit gaan. Heerlijk!

  3. Zo een dagje minder werken per week, daar heb ik ook al over nagedacht. Natuurlijk bevalt je dat, kun je lekker dingen doen die je anders in het weekend moet uitvoeren.

    • Ik heb er best wel lang over zitten dubben, zowat een jaar, maar nu ik de stap heb gezet, ben ik er ontzettend blij mee. Het geeft je zoveel meer vrije tijd en rust, heerlijk!

  4. Fijn dat het zo goed gaat.
    En dat sporten is soms lastig vol te houden. Ik herken dat wel. Maar als je dan weer eenmaal bezig bent, dan voel je je ook zo weer fit. Heerlijk is dat!

  5. Leuk te lezen, Ik ben een jaar of 14 geleden van 40 naar 34 uur gegaan. Eigenlijk omdat het destijds bij mijn nieuwe werkgever full time was ( 34 uur ). En sindsdien heb ik deze uren volgehouden ook bij mijn huidige werkgever en ook ik ben maandag vrij maar dit gaat vrijdag worden

    Ik kijk ook uit naar de vakantie even lekker WIJ tijd en geen werk of kinderen die iets willen.

    • Je eigen keuze om naar de vrijdag te gaan? Bij ons kan het niet vanwege de bezetting maar op zich hoeft het voor mij ook niet, ik beschouw de maandag echt als de start van een nieuwe week en als ik vrijdags vrij zou zijn, zou ik denk ik veel minder doen dan nu op de maandag…

  6. Mooi! Zo te lezen gaat het goed met je, zit je goed in je vel en verloopt je relatie voorspoedig. Alleen, die verrekte kilo’s hè?
    Wat dat betreft kan ik je niet veel hoop brengen .. na je veertigste komen er kilo’s bij aan waar je niet eens voor hoeft te eten, gaat zomaar vanzelf. En ze komen er sneller bij dan jij er weer af kan sporten *zucht*
    Maar verder is een leven na je veertigste best te doen hoor 😉

    • Oh jee, ik ben die van na mijn dertigste nog niet eens kwijt! Ik blijf hopen dat het lukt, ooit 30 kilo afgevallen, dus die laatste 7 moeten toch kunnen… hoop ik…

  7. Fijn om te lezen dat het minderen in uren op het werk je zoveel brengt! Ik hoop dat je het sporten volhoud en je binnen notime een ticket naar de Champs-Élysées kan boeken 🙂

  8. Klinkt allemaal heel positief en leuk!
    Kan me heel goed indenken dat je uitkijkt naar een vakantie echt met z’n tweetjes. Het is toch anders met anderen er bij. Wij zijn bijvoorbeeld nogal van de flauwe humor en gek doen en met anderen er bij moeten we ons toch een beetje inhouden 😉

    En die laatste paar kilo’s die gaan je ongetwijfeld snel verlaten!

    • Samen ben je toch vaak anders dan in gezelschap maar ach, ook dat zijn vaak leuke uitjes maar zoals nu heb ik gewoon echt even zin om er samen op uit te trekken…

  9. Fijn dat het 32 uur werken je zo goed bevalt. En goed bezig met sporten ook weer!
    Zo’n vakantie is ook heerlijk om naar uit te kijken. Alvast veel voorpretplezier!

Reageren mag hoor!

