Challenge 4: op tijd naar bed!

Its-Challenge-TimeHeb ik daar echt een challenge voor nodig? Nou, blijkbaar wel want man o man wat kan ik moeilijk ’s avonds op tijd naar bed gaan…

Ben ik de enige met dit probleem en liggen jullie gewoon keurig op tijd erin of gaat het net zoals bij mij en blijf je toch te lang achter de pc hangen, kom je net in een aflevering met leuke gasten in RTL Late Night terecht (de naam zegt het al Wan, Late Night, dus voorbij je bedtijd!) en weet je vervolgens niet wat je de volgende dag naar je werk aan moet trekken zodat je dus weer onnodig 10 minuten voor je kast staat te dralen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je echt niks hebt? Dat laatste is natuurlijk totale onzin eigenlijk want er hangt genoeg in mijn kasten maar op de een of andere manier ontbreekt er altijd wat…

En tot overmaat van ramp ontdek je ook nog eens dat er geen brood meer in de broodtrommel ligt en je dus weer naar beneden moet om brood uit de diepvries te halen (ja, bij ons staat de diepvries beneden en wonen wij boven, volgen jullie het nog?) en moet je ook nog je bammetjes smeren en de rest klaarzetten zodat je daar de volgende ochtend geen onnodige tijd aan kwijt bent.

En aangezien ik altijd echt nog even moet lezen in bed (vaak dommel ik na een paar blz. al in maar dit terzijde…) gebeurt het dus regelmatig dat het rond de klok van half 12 is dat ik m’n nachtlampje uitklik en ga slapen…

Met als gevolg dat ik de volgende ochtend natuurlijk duf en niet echt uitgeslapen wakker word wat er weer toe leidt dat ik regelmatig op mijn werk ’s middags zit te gapen, ofschoon dit kan ook komen door de warmte op ons kantoor natuurlijk!

Maar goed, ik heb me dus voorgenomen om deze week uiterlijk half 11 erin te liggen zodat ik hopelijk uitgeslapen wakker word, vol frisse zin om aan de nieuwe dag te beginnen!

Dus vertel, hoe laat liggen jullie er gemiddeld genomen in? En kun je het echt merken als je een paar avonden te laat naar bed bent gegaan?

23 gedachtes over “Challenge 4: op tijd naar bed!

  1. Ik hoop altijd dat RTL late night geen leuke gasten heeft. Dan lig ik er nl om half 11 in. En anders is het dus zeker een uur later.

    • Gaat mij net zo hoor! Ik wil eigenlijk het begin gewoon niet zien maar dat lukt me dus nooit en ja hoor, dan blijf ik dus zo weer zitten en kom ik te laat in bed…

  2. Hey !

    Héél herkenbaar! Bij mij is het meestal ook pas 23:30 voordat de lamp uitgaat. Dat is natuurlijk veel te laat als om 6:20 je wekker weer gaat… En dat merk ik goed na 2 à 3 van zulke korte nachtjes. Eigenwijs, maar het zal vanavond ook wel weer dat tijdstip worden. 😉
    Succes met je challenge!

    Liefs, Lon

    • Mij kun je dan echt op donderdag/vrijdag bij mekaar vegen dus vandaar dat ik het deze week echt anders wil gaan aanpakken en direct na Suits m’n bed wil induiken!

  3. Ik ga altijd vroeg mijn bedje in, rond 21u om dan nog een goed uur en half te lezen… heel ontspannend voor het slapen gaan 🙂

  4. Haha, hier hetzelfde probleem 😉 ’s Avonds moeilijk m’n bed in te krijgen en ’s ochtends moeite om eruit te komen. Ik probeer meestal rond 22.30 uur naar bed te gaan. Maar inderdaad, als er dan bij RTL Late Night leuke gasten zitten…. je raadt het al, hihi. En lezen doe ik ook altijd nog eventjes. Succes met je challenge!

  5. Hoi Wanda

    Ik ga meestal 11 uur naar mijn bedje
    Het duurt bij mij altijd een tijdje voor dat ik in slaap val
    Ik wens jou een hele fijne Maandag avond
    En morgen een hele fijne Dinsdag

    Liefs Gerda

  6. Ik ga rond 23.30/23.45 uur naar boven en lig er dan een kwartiertjes later in. Nog even lezen en dan vervolgens, helaas, vaak minstens nog een uur wakker liggen. Inslapen kan ik gewoon niet. 😦

    • Oh, dat lijkt me ook vervelend joh… niet in slaap kunnen komen overkomt me heel weinig. Meestal lees ik nog een paar bladzijden en dan moet ik het boek al wegleggen omdat ik begin te dommelen en als eenmaal het licht uit is, dan ben ik ook zo weg…

  7. Ja dat herken ik ook wel. Nog even dit en nog even dat …
    Soms kijken we naar Humberto in bed, maar dan wordt het alsnog laat.
    Maar echt vroeg naar bed ga ik niet want ik ben een slechte slaper helaas.

    Groetjes

  8. Herkenbaar! Hier geen Late Night, heb het nog nooit gezien. Maar veel andere dingen. Ik lig er zo rond 11 uur, half 12 in en sta om 6 uur weer op. Te kort!!
    Eerder lukt niet, zeker niet op avonden waarop ik nog les heb gehad.

  9. Ik herken het wel, maar ik probeer toch altijd rond 22.00 uur in bed te liggen. Dat betekend dat ik dan rond 21.30 aanstalten ga maken, opruimen, alles klaar zetten voor de volgende ochtend, naar boven, rondje kids, in bed. Nog even lezen of tv kijken en dan is het al snel weer later dan ik wilde 😉

  10. Heel herkenbaar! Zelf heb ik minstens 8 uur slaap per nacht nodig. En aangezien de kinderen altijd vroeg wakker zijn, moet ik dus eigenlijk ook altijd vroeg naar bed om aan mijn slaap te komen. Maar ’s avonds als ik eindelijk op de bank zit, is het wel heel moeilijk om mezelf naar boven en naar bed te slepen. Toch zorg ik altijd dat ik er wel rond 22:30u in lig. Anders houd ik het simpelweg niet vol

  11. Oh de ene dag om 22 uur en de volgende om 00.30 echt geen peil op te trekken. Gapen doe ik toch al de hele dag haha. Maar ik duik er nu ook zo in dus dan is het 21.30 .. ben gaar !

    truste !

  12. Ik heb wel even moeten lachen om de naam van de challenge! Nu hoef ik er niet op vaste tijden uit in D ochtend en leef ik daardoor vaak een beetje in het ritme van mijn lief, op het opstaan na dan. Zelf heb ik er een hekel aan om al half slapend de laatste dingen te doen. En wanneer ik rond de klok van 10 (even als voorbeeld) mij klaarmaak om te slapen en nog energie over heb om nog even RTL latenight te kijken dan kan ik zodra mijn oven dichtvallen zo naar bed. En wanneer ik vroeg op moet ben ik dan heel streng voor mijzelf en lig ik op tijd onder de wol, ‘poep je niet, dan rust je toch’, met een boek of blogjes lezen 🙂

    Ik en benieuwd of het je gaat lukken, in de ochtend ben je er vast heel blij mee!

  13. Gezien het feit dat ik bijna dagelijks vroege dienst draai zorg ik toch echt wel dat ik rond 22.00 uur in bed lig, soms ietsje eerder, soms ietsje later. Ik heb mijn nachtrust hard nodig en om 05.45 uur de wekker is toch best wel vroeg…

Reageren mag hoor!

