Kun jij gemakkelijk nee zeggen?

neezeggen-300x232Nou, zeg eens heel eerlijk? Rolt het woordje nee gemakkelijk je mond uit? Of zeg je ja om je vervolgens af te vragen waarom je in hemelsnaam ja hebt gezegd en bedenk je dan nog allerlei uitvluchten om er onder uit te komen of zeg je ja omdat je bang bent iets te missen?

Maakt ook allemaal niet uit, ik maak me er zelf ook schuldig aan hoor! Regelmatig zie ik weer wat in mijn agenda verschijnen waar ik ooit enthousiast Ja op heb geroepen maar als het dan bijna zo ver is, me dan toch begin af te vragen waarom ik in hemelsnaam Ja heb gezegd…

Neem nu vandaag… De oplettende lezer heeft natuurlijk net gespiekt en ziet daar, inderdaad, een Ladiesnight avondje met collega’s staan! Hartstikke leuk natuurlijk, altijd gezellig en ontzettend veel lol, ware het niet dat een deel van de avond in het teken zal staan van bingoën!

Als kind vond ik het al niks als dit op de camping werd georganiseerd, maar laat staan dat ik als volwassen vrouw van 40 me in zo’n bomvolle zaal met goed oplettende dames, voorzien van hun speciale bingostift, ga begeven om te kijken of ik wellicht iets van een rollade zou kunnen winnen! Nee, dan koop ik toch vele malen liever gewoon mijn rollade bij de slager!

Maar goed, een paar weken geleden werd dit idee opeens geopperd in de pauze, d’r volgende een mailtje met het verzoek om even te reageren en aan te geven of je wel/niet van de partij was en ja hoor, Wan gaf natuurlijk aan dat ze van de partij was. Gezellig toch?

Nog steeds lijkt het me wel gezellig hoor, eerst een buffetje doen, daarna natuurlijk een hoop gezelligheid, de prijzen schijnen ook best leuk te zijn maar ja, het is natuurlijk op een doordeweekse avond, ik moet daarna nog 45 minuten naar huis rijden, moet de volgende dag gewoon weer werken, kortom, eigenlijk vind ik dat soort doordeweekse fratsen helemaal niks. Althans, mijn lijf vindt het niks, mijn geest vermaakt zich uitstekend maar bedenkt zich op vrijdagmiddag wel dat zo’n doordeweekse latertje niet meer zo gemakkelijk vol te houden is als vroeger…

Aan de andere kant… stel nu dat ik heel veel mooie prijzen win, zoals een leuke koffiemachine of een keukenmachine of een loungeset (geen idee trouwens of ze zoiets hebben hoor…) dan ben ik toch wel weer blij met mezelf dat ik Ja heb gezegd…

Blijf lastig hoor… nee vs ja, tussenstand 0-1…

14 gedachtes over “Kun jij gemakkelijk nee zeggen?

  1. Vroeger kon ik absoluut geen nee zeggen, maar door een paar keer tegen jezelf aan te lopen heb ik het wel geleerd. Niet dt het er makkelijk uitkomt hoor, maar ik denk nu wel eerst na voordat ik antwoord geef. Ik zeg nog heel vaak ja, maar dan ook omdat ik het meen… En mensen weten ook als ik nu nee zeg, dan kan ik of wil ik ook echt niet…

  2. Ik vind het ook moeilijk om ‘nee’ te zeggen, maar ik begin het steeds beter te leren. Af en toe moet je voor jezelf kiezen…
    Veel plezier met de bingo en hopelijk kom je met een mooie prijs thuis 😉

  3. Hoi Wanda
    Ik kan heel goed nee zeggen
    Dat heb ik met de jaren geleerd
    Vroeger kon ik het ook geen nee zeggen
    Ik wens jou een hele fijne Donderdag avond
    En morgen een hele fijne Vrijdag ( weekend )

    Liefs Gerda

  4. Leuke dingen kun je toch nooit genoeg doen? En dat lijf moet zich daar maar bij neerleggen hoor. 😉

    En oh ja, ik kan heel goed nee zeggen. Maar zou nooit nee zeggen tegen leuke dingen.

  5. Ik denk dat je, naarmate je ouder wordt, steeds makkelijke ‘nee’ kunt zeggen. Ik merk wel dat ik een heel stuk mondiger ben dat een aantal jaren geleden. Ik “laat me het kaas niet van mijn brood eten” zeg maar…. 😉 Maar dan nog heb ik ook wel eens van die momenten dat ik denk… Oh waarom heb ik ook alweer ‘ja’ gezegd?… Hoe was de bingo?

    • Bingo was super leuk en vooral erg gezellig… helaas geen hoofdprijs, hoewel ik wel bingo had maar ja, met het dobbelen gooide ik een 1 en kreeg daardoor de poedelprijs…

  6. Ik ben er de laatste jaren wel makkelijker in geworden. Vraag maar aan Serena, die doet dat wel… Nou, niet dus!!! Ik wil je altijd helpen met een start, maar ik ga niet de hele zooi van je overnemen.
    Doordat ik vrij veel werk zeg ik nu ook vaker nee tegen dingen. Ik ben ook gewoon graag thuis en ook hier gaat het huishouden gewoon door. Deze week ook, 8 dagen werken. Tja, dan ben ik blij als ik even op de bank kan ploffen…

    • Op dat vlak kan ik ook prima nee zeggen. Vroeger deed ik altijd alles wel en liet ik me overal voor spannen maar tegenwoordig geef ik direct mijn grenzen aan en zeg ik ook bewust nee tegen bepaalde klussen…

  7. Ik vind het ook lastig om nee te zeggen 😦
    En stiekem vind ik bingo wel leuk, gewoon voor een keertje hoor 😉 ik vind bowlen he-le-ma-al NIET leuk!

    Fijne avond

Reageren mag hoor!

