Challenge 4: Op tijd naar bed | nailed of failed?

Its-Challenge-TimeWeten jullie nog dat ik vorige week uitriep tot de week van het op tijd naar bed gaan? Niet onnodig blijven zitten voor de tv, niet nog snel even mijn mail en/of blog checken om vervolgens te zien dat de tijd rechts onderin inmiddels een half uurtje later weergeeft en vooral niet treuzelen voor mijn kledingkast omdat ik weer eens niet wist wat ik in hemelsnaam aan moest trekken?

Benieuwd of het me is gelukt om op tijd mijn bedje op te zoeken?

Hier gaan we!

Maandag 12 mei:

Natuurlijk The Blacklist gekeken, in het reclameblok alvast mijn groene smoothie bestaande uit 1 appel, 2 bananen en een handjevol verse spinazie gemaakt, vervolgens naar Suits gekeken maar in de reclameblokken hiervan alvast mijn broodjes voor dinsdag gesmeerd en mijn kleding klaargelegd voor de dinsdag. In voorstukje van RTL Late Night gezien dat Ilse & Waylon hierin zouden zitten… Balen… wilde op tijd naar bed maar wilde dit ook wel graag zien…

20140512_223517Gelukt! Ik lag er keurig netjes op tijd in!

Dinsdag 13 mei:

Werd ik inderdaad voor de wekker aan al wakker en eigenlijk best wel uitgerust. Ook op mijn werk niet zitten gapen, zou het toch verschil maken? ’s Avonds geen bal op tv, beetje gelezen en wederom op tijd in bed beland!

Woensdag 14 mei:

En ja hoor, weer een dikke 10 minuten voor de wekker aan al wakker en verhip ook weer uitgerust! Ook op het werk, zelfs een extra lang dagje gewerkt van 8 tot half 6 en dat ging me vrij moeiteloos af!

Geen idee wat ik woensdagavond zoal heb uitgespookt maar wel lag ik er weer keurig netjes op tijd in!

Donderdag 15 mei:

Jongens, het helpt echt! Weer voor de wekker aan wakker en gewoon met een uitgerust gevoel! Heerlijk, dat het dus inderdaad zo goed te merken is. Alleen vrees ik dat er vanaf vandaag roet in het eten komt, want voor vanavond staat de Ladies Bingonight op de planning en wil ik om half 11 in bed liggen… tja, dan zou ik toch uiterlijk 21.00 uur al naar huis moeten gaan en dat gaat ‘em niet worden natuurlijk!

20140515_234506Inderdaad… avond was ten einde rond 22.30 uur waardoor ik tegen 23.15 uur thuis was. Nog redelijk hyperactief van ons o zo gezellige avondje en dus eerst al mijn verhalen kwijt moest aan vriendlief zodat het dus een latertje is geworden…

Vrijdag 16 mei:

En ja hoor… zowat rechtop in bed vanwege de wekker om 7 uur! Pff… werd een lang daggie, want goh, wat was ik zo niet uitgeslapen en/of uitgerust. Zo’n compleet ander gevoel dan die eerste dagen van de week. Balen maar goed, nee zeggen tegen zo’n leuke avond is natuurlijk ook lastig…

Ondanks dat ik me totaal niet fit voelde, heb ik wel bergen werk verzet zodat ik deze werkweek met een tevreden gevoel kon afsluiten.

20140517_005445’s Avonds gunde ik mezelf de vrijheid om lekker naar RTL Late Night te kijken waar Afrojack te gast was en werd het dus weer een latertje, maar ach, het was weekend, dus dan gaat de wekker over het algemeen ook niet zo vroeg…

Maar wel gewoon op zaterdagmorgen anderhalf uur gesport he?

 

Conclusie?

Dat ik me toch een stuk fitter en vooral uitgeruster voel als ik er doordeweeks rond de klok van half 11 in lig! Ook op het werk werkte dit door want waar ik voorheen vaak ’s middags na 15.00 uur de neiging om te gapen hardnekkig moest onderdrukken of zelfs dreigde in te kakken, besefte ik me nu vaak met een schok dat ik mijn pc alweer kon afsluiten omdat het alweer 17.00/17.30 uur was.

Kortom, dit is een blijvertje! Oftewel, ik wil gewoon blijven proberen om er uiterlijk half 11 in te liggen, nog even 10 minuutjes te lezen en dan heerlijk te vertrekken richting dromenland zodat ik de volgende dag uitgeslapen en uitgerust aan een nieuwe dag kan beginnen!

15 gedachtes over “Challenge 4: Op tijd naar bed | nailed of failed?

  1. Ik ook hoor Wanda, sta eigenlijk altijd om 06.00 uur… en tja, dan wil ik er toch wel rond een uurtje of 10 in liggen…als het niet eerder is :-)..heerlijk, nog even lezen, beetje dommelen, niets mis mee. Succes met de nieuwe week en geniet ervan!

    • Geeft inderdaad een heerlijk gevoel om op die manier aan de dag te beginnen, geeft zoveel meer energie maar ja, soms lukt het helaas niet om op tijd naar bed te gaan…

  2. Mooi dat het de meeste avonden is gelukt en dat je ook het verschil duidelijk merkt! Ik lag er afgelopen week ook op tijd in, behalve op maandag want ik heb wel naar Ilse & Waylon gekeken 😉

    • Tja, ik had het ook graag willen zien maar wilde niet op de eerste dag al m’n eigen challenge om zeep helpen dus vandaar dat ik heel braaf de tv uit heb gezet…

  3. knap, mij lukt het nooit. Maar ach, ik ben nooit uitgerust dus zal het verschil niet merken haha

    Nee hoor .. ik lig er regelmatig rond 22 uur maar dan vergeet ik de tijd weer door t lezen of idd tv kijken .. maar knap joh !

  4. Ik ben vrij streng voor mezelf wat het naar bed gaan betreft. Helaas is mijn vriend dat helemaal niet, met de nodige ochtend drama’s als gevolg. Hij snoozed werkelijk waar minstens een uur! Kan je nagaan wat dat voor mij betekend. Zijn snooze-routine begint om een uur of half 6 / 6 en dan hoor ik elke 5 minuten een wekker gaan. Terwijl mijn wekker dan soms pas om 7 uur gaat. Des te belangrijker dat ik er WEL op tijd in lig.

    • O, dat is irritant joh! Ik ben altijd de eerste die eruit moet en snooze niet dus daar is vriendlief erg blij mee. Enige nadeel is dat vriendlief ’s avonds altijd na 12-en erin ligt en soms word ik daar dan weer wakker van maar meestal slaap ik ook zo weer in…

  5. Wat goed dat je op tijd naar bed gaan zo goed kon volhouden. Ik kan het altijd best goed, maar heb er met de warme dagen juist meer moeite mee. Tof dat jij je zoveel fitter voelt ook, goed bezig!

Reageren mag hoor!

