Ben ik gek of ben ik gek?

Like-Crazy-poster

Ach ja, iedereen heeft weleens zo van die momenten dat je ergens een beetje aan jezelf twijfelt, toch? Jullie willen me toch niet wijs maken dat ik de enige ben met dit soort kronkels?

Maar goed, waar gaat dit blogje heen uiteindelijk? Nou, feit is dat ik vandaag nog lekker vrij ben! Op zich is daar natuurlijk niks mis mee, gewoon een kwestie van een vrije dag plannen in de week waarin ik de nodige obstakels op mijn route tref (N33 waar ik dagelijks over heen zoef, ligt er deze week uit omdat ie verdubbelt wordt waardoor ik dus via allerlei omweggetjes uiteindelijk in Coevorden moet zien te belanden…) en ik kan het natuurlijk niet helpen dat het uitgerekend nu net hartje zomer is! Iets van je krijgt wat je verdient of zo iets…

Maar, en nu komt het… bij het plannen van deze vrije dag rees natuurlijk al snel in mijn hoofd de vraag wat ik eens zou gaan doen op die bewuste vrije dag in mei en ja, al snel ontstond het plan om die dag lekker naar Groningen te gaan en daar alvast de nodige inkopen te gaan doen voor onze vakantie! Vond ik eigenlijk best wel slim van mezelf want normaal ben ik meer iemand die op het allerlaatste moment nog bedenkt dat ze nog van alles moet kopen voor de vakantie…

Zo gezegd, zo gedaan want as we speak ben ik dus of onderweg of inmiddels gearriveerd (of als jullie dit pas veel later lezen, alweer terug…) in onze prachtige hoofdstad om daar gezellig met mams de winkels af te struinen op zoek naar t-shirtjes, hemdjes, 3/4 broek en wellicht nog een leuk zomerschoentje. Natuurlijk zou het ook nog mooi zijn als ik een leuke zonnebril op de kop weet te tikken, net als een lekker fris zomers geurtje en wellicht wat nieuwe nagellakjes (waar ik in de winter daar nooit aan denk, hoort het wat mij betreft helemaal bij dit weer…)

En daar zit ‘em dus net de kneep: vriendinnetje D. verklaarde me compleet voor gek om met dit prachtige zomerse weer te gaan winkelen. “Zonde van je tijd en veuls te warm”, appte ze me.

Aan 1 kant moet ik haar daarin ook wel gelijk geven, de gedachte om met dit warme weer in een flets verlicht pashokje te staan en me in een broek te moeten wurmen, is bepaald geen aanlokkelijk idee maar aan de andere kant… wanneer is het dat wel eigenlijk?

Dus nee, deze dame gaat gewoon vandaag gericht op pad, weet precies wat ze zoekt, gaat echt niet tig broeken lopen passen (tenslotte ontdekte ik afgelopen weekend dat ik zowaar een 3/4 broek van ± 2 jaar geleden weer fatsoenlijk dicht kan krijgen, yeah baby!), wil ze er op tijd zijn zodat ze met een beetje mazzel rond de middag al klaar kunnen zijn, dan even lekker op een terrasje lunchen en dan lekker weer naar huis om daar weer net zo makkelijk verder te gaan met datgene wat ze de afgelopen dagen tot een ware kunst heeft verheven, namelijk lekker buiten zitten, boekje erbij, theetje en schaaltje fruit binnen handbereik!

Zo gek ben ik nog niet, toch?

20 gedachtes over “Ben ik gek of ben ik gek?

  1. En? Goed geslaagd? Het is niet het meeste ideale weer om te gaan shoppen (en dus dat akelige passen). Maar het zal iig niet druk zijn… denk ik…
    Wat goed dat je oude broeken weer past! (Ik heb dat ook, yeah!).

    Liefs, Lon

  2. Je bent heel goed geslaagd met kleren kopen. Wat fijn dat je weer broek past. Zo zie je maar weer. Afgelopen vrijdag was ik naar de stad geweest. Ik heb maar 1 shirt gekocht. Ik moet eigenlijk nog meer hebben. Komt wel weer.
    Lekker genieten met de mooie weer.

  3. ’s Ochtends is het prima te doen en in de meeste winkels hebben ze airco, dus niks geen benauwd gedoe 😉 Hopelijk zit je inmiddels lekker buiten in de tuin met een boek en ben je goed geslaagd voor de zomervakantie!

    • Het was inderdaad prima te doen, alleen bij H&M was het erg benauwd want daar hadden ze wat problemen met de airco gehad waardoor die nog maar net weer aanstond en dat was goed te merken. Dus de t-shirtjes daar op goed geluk gekocht en thuis gepast en gelukkig zaten ze goed!

  4. Nee hoor! Helemaal niet gek! Ik heb hetzelfde gedaan, maar wel ’s morgens inderdaad. Alleen, paskamers bij de H&M overbezet … wachten wachten en nog eens wachten. Op de gok meenemen durf ik niet, want die maten wijken soms zo verschrikkelijk van elkaar af. Maar jij kunt dus lekker ‘gekleed’ de zomer tegemoet 🙂

    • Normaal doe ik dat ook niet zo gauw maar heb de shirtjes gewoon even voor mijn lijf gehouden en merkte toen al dat het mede door de soepele stof wel goed zou zitten en gelukkig bleek dit ook inderdaad het geval!

    • Ik heb gelukkig een nieuwe sluiproute via Annen ontdekt waardoor ik hooguit een dikke 5 minuten extra kwijt ben maar zal blij zijn als het volgende week weer normaal is, nou ja, normaal… na al die jaren ineens een 4-baans!

  5. Pppfff weer helemaal bijgelezen, werd ook echt wel tijd!! Wat een leuke verhalen weer met natuurlijk prachtige foto’s. Ik ga het ’s avonds wat minder druk krijgen, dus ga weer proberen wat activer te zijn!!

  6. Warme pashoekjes met te fel licht (wat je ook aandoet, in het felle licht ziet het er bijna nooit goed uit!)… oh ik krijg er al de kriebels van als ik er aan denk!
    Lang leve het online-shoppen! 🙂

    • Ik ben juist helemaal niet zo van het online-shoppen, vind het veel te gezellig om lekker door winkels te struinen en mijn aankopen ook direct mee naar huis te kunnen nemen en weten dat het past. In het verleden weleens online geshopt en dan moest het altijd weer retour waardoor ik weer flink baalde…

Reageren mag hoor!

