Ready for the Holiday… # 5 | Social Media

zomervakantieNog 2 weken, of beter gezegd, nog 6 dagen werken en dan eindelijk 3,5 week vrij! Klinkt mij als muziek in de oren, wat jullie?

Maar goed, dit keer eens geen rijtje met dingen die we allemaal willen gaan doen (natuurlijk komt er nog een blog met datgene wat we zeker willen gaan doen in Oostenrijk hoor!) maar dit keer wil ik het eens over Social Media tijdens de vakantie gaan hebben!

Wifi…

Sinds de intrede van wifi is het op zich heel gebruikelijk om dit aspect gewoon door te laten gaan tijdens je vakantie. Hoe vaak zien we wel niet dat kids met hun playstation voor de tent zitten terwijl paps en mams of met de laptop in de weer zijn, of zoals tegenwoordig gebruikelijk is met de tablet of smartphone?

Ook wij maken ons hier op zich wel schuldig aan, althans, als er wifi is, dan willen we er ook gebruik van maken en willen we hier best voor betalen. Voor vriendlief betekent het ook dat zijn werk voor een groot deel gewoon door kan gaan, waarbij het gelukkig niet zo is dat ie dan de hele dag achter de laptop zit maar wel ’s ochtends en ’s avonds even zijn mail checkt.

Hongarije…

Het is alleen niet zo dat we bepaalde accommodaties afkeuren omdat er geen wifi is, zo ver gaat het bij ons niet. Is het er niet dan is het is er gewoon niet… ook bepaald geen ramp… Zo hebben we in Hongarije dus geen internet! Jaja, dat wordt gewoon een ouderwets weekje afkicken, gewoon gezellig met elkaar babbelen en misschien zelfs wel een kaartje leggen. Dat babbelen doen we trouwens überhaupt wel, dat kaartje leggen… nee, ik denk niet dat dat er van zal komen, maar het stond zo mooi, vandaar…

Wat ik wel jammer vind, is dat je daardoor ook minder op de hoogte bent van alle nieuws, want hoewel we wel tv hebben, vind ik het wel net zo handig om even snel wat nieuwsapps te checken. Ook het niet kunnen whatsappen en het thuisfront even snel laten weten hoe geweldig naar je zin je het hebt, voorzien van natuurlijk geweldige foto’s (die ik dus in Hongarije ook niet op Instagram kan plaatsen…), vind ik wel wat minder maar aan de andere kant…

… lijkt het me eigenlijk ook best wel fijn om even niet zo innig te zijn met mijn smartphone, gewoon even niet continu online te zijn. Hoe ontspannend zal dat zijn?

Oostenrijk…

In Oostenrijk daarentegen hebben we wel weer wifi, zelfs gratis, dus dan kunnen we natuurlijk weer helemaal los gaan. En ja, dan zal ik vast het thuisfront weer met de nodige regelmaat voorzien van een update met foto’s! (bereid je er maar vast op voor, vriendinnetje D!) en zal ik waarschijnlijk ook wel weer wat actiever op Instagram zijn…

Bloggen…

Daar staat tegenover dat ik tijdens de vakantie totaal niet met mijn blog bezig zal zijn, dat heb ik de afgelopen jaren eigenlijk ook nooit gedaan. Gewoon omdat het wel even lekker is om daar afstand van te nemen, niet dat ik het als een verplichting ervaar, dat bij lange na niet, maar ook op dat vlak hou ik dan gewoon even vakantie (1 troost voor jullie: er komen wel gewoon blogs online hoor!).

socialmediavakantie

Wel/niet een gemis…

Kortom, mis ik het sociale media-gebeuren in de vakantie? Nah, niet echt, ik denk dat ik prima zonder kan, hoewel ik wel een gezonde nieuwsgierigheid heb naar hetgene wat er rondom ons heen gebeurt en vind ik het vreselijk leuk om het thuisfront op die manier op de hoogte te houden, aan de andere kant is het absoluut geen must om wifi te hebben tijdens onze vakantie…

Hoe denken jullie daarover? Wil je wel gewoon alles op Social Media-gebied blijven doen of beperk je dit toch in het kader van ‘ik heb vakantie’?

28 gedachtes over “Ready for the Holiday… # 5 | Social Media

  1. Ik kan best zonder, maar vind het ook gewoon prettig én leuk op z’n tijd om idd even het nieuws te checken, fotootje te delen. Geniet van het aftellen :-)!

    • Ook op vakantie draag ik m’n mobiel continue bij me. Al is het maar om ook een fotootje te maken met m’n telefoon om later weer op Instagram te gooien.
      Vriendlief is maar wat blij als er géén WIFI is. 😉 Want als er WIFI is, dan ga ik zeker ff m’n social media checken. Eigenlijk is het té erg, maar ik heb zeker ook een beetje “SocialBesitas”.
      Wij zijn ook aan het aftellen, jullie gaat ietsje eerder dan ons.

      Liefs, Lon

      • Socialbesitas… lol! Zo erg heb ik het gelukkig niet, maar mag gewoon graag op de hoogte blijven van alles en iedereen!

  2. Ik vind het fijn als het er is, voor het contact met het thuisfront, maar is het er niet, dan is geen ramp. Zonder wifi kunnen we nog steeds contact met elkaar houden door te bellen of te smsen. De laatste keer op vakantie hadden wij wifi op de camping, maar dan moest je wel op het pleintje gaan zitten. Dus niet bij onze stacaravan. Als we dan even gingen Internetten, was het vaak maar een half uurtje omdat je dan toch ook niet lekker comfortabel en op je gemak zit. Maar dat half uurtje was meer als zat.

    • Dan zou ik het ook meer beperken tot het hoognodige want om dan uitgebreid te gaan internetten met allerlei andere vakantiegangers om je heen, vind ik ook niet echt wat…

  3. Ik heb vorig jaar in Turkije weinig wifi gehad en zo af en toe met de kinderen vind ik het belangrijkst. De rest vind ik echt niet belangrijk .. dat komt wel weer als ik thuis ben
    Dus wel of niet .. maakt mij niet uit. Het enige dat ik zou missen zijn mijn boeken downloads 🙂

  4. Ik vind het fijn als er op mijn vakantie adres wifi is. Net als je zegt om de thuisblijvers op de hoogte te houden en het nieuws te checken. Maar als het er niet is, ook prima. Bloggen lezen en schrijven tijdens mijn vakantie doe ik dan weer niet, dat komt wel weer als ik terug ben.
    Maar ik zoek mijn accommodaties niet uit op het hebben van wifi.

    • Bloggen laat ik idd ook compleet links liggen, want als ik dat wel zou doen dan ben ik daar alsnog veel tijd aan kwijt en dat wil ik gewoon niet in de vakantie…

    • Ik ben dus inderdaad van plan om alvast wat blogs in het voren te schrijven, dat deed ik in voorgaande jaren eigenlijk nooit, dan bleef het gewoon stil hier… maar goed, daar komt hopelijk dit jaar dus verandering in…

  5. Ik vind het wel fijn om als ik weg ben even helemaal niks.
    Anders heb je toch dat je idd even snel kijkt op facebook, of whatsapp met iemand, terwijl je gewoon weg bent. Een paar jaar geleden wist je niet beter, en nu kan je bijna niet zonder. Eigenlijk gek. Dus voor mij vakantie zonder social media.

    • Klopt helemaal, vroeger was je gewoon echt even weg van alles en iedereen en was het ook goed. Nu schijnt het zo’n dagelijkse iets te zijn dat we denken niet meer zonder te kunnen. Zoals gezegd, in Hongarije hebben we geen internet en daar kijk ik eigenlijk best wel naar uit!

  6. Ik vind wifi in de buurt wel handig. Zo één keer per dag dan even naar dat punt lopen, even de mail ophalen, nu.nl en lokale nieuwssite lezen, paar woordjes op wordfeud leggen.

  7. We kunnen niet op vakantie. Vanwege onze diertje. Ik laat niet door ander oppassen. Wij gaan wel eens dagje uit. Dan met de trein. Wij denken wel misschien tijdens vakantie wel eens schrijft in blog. Weet ik niet zeker. Wij willen wel genieten. Wij hadden verleden jaar rot tijd gehad.
    Ik wens jou fijne weekend.

  8. Wifi is heel handig 🙂 Ik vind social media heel leuk tijdens mijn vakantie, om foto’s te delen en je gaat toch dingen doen die je normaal niet zo snel doet.

  9. Ik zou niet meer zonder kunnen hoor. Ik sluit dan ook meestal een buitenlandbundel af. Maar wifi, het is toch ouderwets als je dat niet hebt?!

    P.S. Je volgding is overigens irri. Op de iPad schuift hij steeds in beeld. Lastig lezen…

  10. Voor mij geen internet als ik met vakantie ben. Hooguit een keer om mijn mail te checken, maar zeker niet dagelijks. Ik vind het juist heerlijk om de boel de boel te laten en echt even helemaal weg te zijn en alles los te laten. De digitale wereld kan heus wel een weekje zonder mij. 🙂

    • Oh, dat geloof ik ook echt wel maar ja, als het er is dan is de verleiding toch wel erg groot. Als het er niet is, dan maal ik er verder ook niet zo om…

  11. Ik probeer tijdens mijn vakantie toch altijd wel redelijk bij te blijven qua social media. Ik zal ook vrijwel altijd kijken of een verblijf wifi heeft, want die hebben de voorkeur. Maar een paar dagen (al dan niet verplicht) zonder verbinding is ook wel eens lekker 🙂

  12. Op vakantie gebruik ik het maar weinig eigenlijk… Dan probeer ik vooral actief te zien en dingen te doen. Bloggen doe ik vooruit, of niet.

    En 3,5 week?! Wow, wat een luxe zeg!

    • In het verleden had ik meestal maar 2, of hooguit 2,5 week vrij omdat ik anders nooit uit kwam met mijn vakantiedagen. Sinds 2 jaar kunnen we extra uurtjes bijsprokkelen, vandaar dat het nu mogelijk is om 3,5 week vrij te nemen. Of eigenlijk is het 3 weken en 2 dagen, maar goed, positief ingesteld en dus afronden op 3,5!

Reageren mag hoor!

