Ready for the Holiday… # 6 | Oostenrijk…

zomervakantie

Oh jongens, ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar, dit is mijn eerste vakantiedag! 3,5 week heerlijk vrij! Jaloers? Mooi! Aan de andere kant, jullie tijd komt nog en dan ben ik allang en breed weer druk aan het werk…

Nadat ik jullie enige blogs terug al uitgebreid vertelde wat we allemaal in Hongarije willen gaan doen en zien, is het nu de beurt aan Oostenrijk!

Ook hier hebben we natuurlijk wel wat dingen op ons lijstje staan die we erg graag willen gaan zien of doen maar ook hier geldt weer, geen idee of we het ook daadwerkelijk allemaal zullen gaan doen want een week is natuurlijk maar kort en soms loop je ter plaatse weer tegen compleet andere dingen aan, dus we zullen wel zien wat we na afloop allemaal kunnen afstrepen!

Wenen…

1 ding is in ieder geval zeker, we zullen hoe dan ook Wenen gaan bezoeken! Deze stad staat al zo lang op mijn lijstje van te bezoeken steden en ondanks dat we al zo vaak in Oostenrijk zijn geweest, is het er nog nooit van gekomen maar daar komt nu dus eindelijk verandering in! Vanuit Hongarije gaan we namelijk linea recta naar Wenen toe, overnachten daar en op die manier hebben we zowat 1,5 dag om Wenen enigszins een beetje te verkennen, alvorens we doorrijden naar ons appartementje aan de Traunsee…

schloss-belvedere-9

Schloss Belvedere in Wenen…

Of wordt het toch Schloss Schönbrunn? Bovenstaande schloss ligt op slechts 10 minuutjes lopen van ons hotel, maar ook Schönbrunn trekt me enorm aan. Beiden, zal gezien de krappe tijdsplanning, niet gaan lukken dus lastig, lastig…

En na al dat lopen, lopen en nog eens lopen, lijkt het me heerlijk om even te relaxen en de stad vanuit deze reuzenrad te bekijken…

reuzenradwenen

Reuzenrad in Wenen…

Romantik strasse…

In de Alpenlanden kun je verscheidene mooie bergpassen rijden waarbij je steeds weer van de ene verbazing in de andere valt en je continu blijft verbazen hoe het mogelijk is dat de natuur zo prachtig kan zijn. Na Wenen gaan we dus door naar Gmunden aan de Traunsee in het prachtige Salzkammergut waar je dus onder meer de Romantik Strasse kunt gaan rijden. Deze route brengt je langs de meest bijzondere plekjes in deze regio en hier willen we zeker een dagje voor uittrekken! Heerlijk slenteren door de leuke plaatsjes aan de diverse meren, terrasje hier, terrasje daar en ondertussen genieten van al het moois wat je voorgeschoteld krijgt!

romatikstrasse

Hallstatt aan de Wolfgangsee… deze foto wil je toch gewoon zelf maken?

Berchtensgaden…

Zowel vriendlief en ik vinden alles wat met de WOII te maken heeft, enorm interessant en willen dan ook zeker een uitstapje naar Duitsland maken om daar het Adelaarsnest, het zomerverblijf van Hitler, te bezoeken. Weliswaar schijnt er niet zo heel veel bewaard te zijn gebleven, dit om te voorkomen dat het een soort van bedevaartsoord voor Hitleraanhangers zou gaan worden, maar niettemin is het een historische plek én schijn je er bovendien een prachtig uitzicht te hebben!

berchtesgaden___kehlsteinhaus_by_pingallery-d4ghau5

Het Kehlsteinhaus in Berchtesgaden…

Salzburg…

En aangezien we toch in zekere zin bezig zijn met een rondreis langs de parels van het voormalige Habsburgse Rijk (Boedapest, Wenen hebben we dan al gehad…), kan een bezoekje aan Salzburg natuurlijk niet ontbreken! In deze stad heb ik me eerlijk gezegd nog totaal niet verdiept, maar ach, gewoon rondslenteren is al voldoende om heerlijk te kunnen genieten!

Salzburg

Salzburg…

In Salzkammergut zitten we een week en dat betekent dus dat we nog wel wat tijd over hebben maar geloof me, vervelen zullen we ons zeker niet! We zullen vast nog wel ergens een kabelbaan pakken, misschien nog ergens een klamm of een schlucht mee pikken maar bovenal zullen we enorm gaan genieten

20 gedachtes over “Ready for the Holiday… # 6 | Oostenrijk…

  1. Eerst vakantiedag?? Heerlijk! Mooi al die plaatsen in Oostenrijk.
    Zoals je misschien nog weet, ben ik ook in Berchtensgaden geweest. Het vooral een toeristisch gebeuren geworden… bovenop de top heb je inderdaad een prachtig uitzicht en de busrit er naar toe is ook best een belevenis op zich 😉

    Een fijne vakantie & veel plezier!
    liefs Insoon

    • Ja, dat weet ik nog wel dat jullie daar zijn geweest. Het is jammer dat het zo’n toeristische aangelegenheid is geworden maar aan de andere kant ga ik ervan uit dat het nu in het voorseizoen nog wel mee zal vallen met de drukte en anders gaan we gewoon voor het uitzicht en het leuke restaurantje op de punt!

  2. Een supersonische mooie vakantie wens ik jullie! Kijk al uit naar de verhalen en foto’s als je weer veilig thuis bent 😉

  3. Hoi Wanda , wat staat er veel op het verlanglijstje !!
    Ga ervan genieten , en al lukt het niet allemmal , wat maakt dat uit , dan ga je toch nog een keertje !! jullie zijn nog jong .
    Fijne vakantie meid , doe Oostenrijk mijn hartelijke groeten .
    Liefs Lia

    • Ik zal Oostenrijk de groeten doen hoor! Het is zo’n heerlijk land dat we er vast en zeker nog wel een paar keer zullen komen, dus nee, alles hoeft niet in deze ene week…

  4. Ziet er allemaal geweldig uit! Wij gaan zelf met vakantie naar Bad Kleinkirchheim (Karinthië), maar dat duurt nog een dikke anderhalve maand. Ik verheug me er alvast wel op! Jullie veel plezier en Grüß Gott!

  5. Heel veel plezier gewenst! Pas goed op jezelf en elkaar en kom maar op straks met al die kiekjes, daar kan ik wel tegen hoor;-) Enjoy!!

    Veel liefs
    -xxx-

  6. Wenen lijkt me echt prachtig, tof hoor! En ik was vorig jaar in Salzburg en Berchtesgaden. Kijk anders even bij m’n blogs. Die foto van Oostenrijk is echt te gek, zo onwijs prachtig! Die wil ik ook wel zelf maken 😉

    • Ik druk te snel op verzenden. Ik wil je uiteraard nog een heel onwijs fijne vakantie wensen. Geniet er optimaal van! Ik kijk uit naar je mooie foto’s en avonturen!

Reageren mag hoor!

