Recept | Preirisotto met geitenkaas

Oh jongens, dit is me toch een heerlijk recept! Staat hier met enige regelmaat van de klok op tafel en ook al aan diverse collega’s uitgedeeld dus het is ronduit belachelijk dat dit overheerlijke recept nog niet op mijn blog is terechtgekomen! Bij deze dus…

risotto

Preirisotto met geitenkaas

Ingrediënten

3 el olijfolie

2 preien, gewassen en in ringen gesneden

300 gr. risottorijst

1 liter bouillon van tablet (ik gebruik rundvlees maar groente of kip zou ook prima kunnen)

200 gr. zachte geitenkaas naturel of met honing (ik ga altijd voor de honingvariant) in blokjes

1 rode paprika in blokjes

Bereiding

Verhit de olie in een kookpan en bak de prei en paprika 5 min. op laag vuur. Schep de risotto erdoor en bak 1 min. mee.

Voeg de helft van de bouillon toe en roer tot deze door de rijst is opgenomen. Voeg daarna weer een scheut bouillon toe en roer tot deze is opgenomen. Herhaal dit tot de rijst klaar is. Dit duurt ongeveer 20 minuten.

Neem de pan van het vuur en schep de geitenkaas door de risotto. Evt. nog wat peper toevoegen.

En dan te bedenken dat ik mijn allereerste risitto genuttigd aan Lago di Maggiore maar een vieze papperige bedoening vond. Ben ik even blij dat ik de risotto een 2e kans heb gegeven!

2 gedachtes over “Recept | Preirisotto met geitenkaas

Reageren mag hoor!

