Afvallen… #2 | Nieuwe sportieve doelen…

afvallen-zonder-stress

Hebben jullie dat ook dat als je terugkomt van vakantie dat je dan vol nieuwe plannen zit? Ik heb dat vaak wel, zo dus ook dit jaar! Allerlei plannen om thuis wat dingetjes aan te pakken (hopelijk eindelijk die schutting nog deze zomer en de badkamer hopelijk in het najaar…), maar ook het gevoel dat ik weer aan mezelf wil gaan werken, ook aan mezelf moet denken in de zin van gewoon af en toe me time in te plannen maar dat is weer een heel ander verhaal…

Aan mezelf werken dus… zoals ik laatst al aangaf, ben ik sinds eind vorig jaar meestal weer 2 x in de week in de sportschool te vinden en hoewel het op zich vrij goed gaat en ik heus wel merk dat mijn conditie op niveau is, merk ik ook dat de lol om steeds weer met die gewichtjes in de weer te zijn of mezelf die helling op te zien klauteren een beetje weg is…Maar beweging is gezond en daarbij komt ik heb het ook gewoon keihard nodig! Niet bewegen en dan wel enigszins normaal willen kunnen blijven eten (lees: genieten van eten) betekent waarschijnlijk dat de weegschaal en ik al vrij snel geen vriendjes meer zullen zijn en juist deze innige vriendschap is best wel belangrijk voor me…

Gewoon doordeweeks een rondje door Veendam lopen is op zich best wel leuk, en met gezelschap natuurlijk ook wel gezellig, maar ook dat voelt best wel heel vrijblijvend aan en blijkbaar zit ik in zo’n fase dat ik mezelf iets ten doel moet stellen om het leuk te blijven vinden maar ook om het vol te kunnen houden met natuurlijk hopelijk gewichtsverlies tot gevolg.

Stiekem zit ik wel te denken om te gaan hardlopen maar op de één of andere manier zie ik mezelf nog niet zo de deur uit gaan en dan hopsakee in enige vorm van galop de straat uit te rennen. En ja, ik weet het, dat zit vooral tussen mijn eigen oren want waarom zou men überhaupt op mij letten?

Maar ik kan me zelf natuurlijk ook op wandelgebied wel iets ten doel stellen, los van het doel om bv 3 keer in de week te gaan lopen want ook dat klinkt nog zo vrijblijvend. Dus heb ik besloten om een stappenteller aan te schaffen, eentje die niet alleen je stappen telt maar ook het aantal kilometer die je hebt afgelegd.

En zo heb ik mezelf dus ten doel gesteld om deze zomer, weer of geen weer (oh weergoden, wees mij aub goed gezind, want in regen lopen is zo niet mijn ding én mezelf kennende zal dat ook vast niet gaan gebeuren…) 20 km per week te gaan lopen.

Misschien te weinig maar aanpassen kan natuurlijk altijd! Misschien ook wel wat te veel aangezien ik sinds mijn ‘ikdoezoveelsquatsperdagperiode’ best wel snel last van mijn rechterknie heb…

Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag!

13 gedachtes over “Afvallen… #2 | Nieuwe sportieve doelen…

  1. Geen tips haha, maar ik doe wel met je mee hoor! Vandaag na drie weken vakantie weer gewoon in het gareel (lees minder lekkere hapjes&drankje en weer méér bewegen…. want de weegschaal en ik zijn ook even geen vrienden :-)).
    Succes!!

  2. lk ben niet heel sportief, maar als je het leuk vindt om te doen, doe je het sneller. Succes met alles en ik ben benieuwd naar toekomstige updates!

  3. De enige tip die ik heb… gewoon doen! Zonder uitvluchten, trek je die loopschoenen aan en ga lopen.
    Hier ligt het sporten even stil, geen les de komende maand tot 15 augustus (met uitzondering van mijn uurke badminton in de week) en mijn eerste gedacht was: joepie, even rust! Maar ik begin het toch al een beetje te missen… het is zo’n gewoonte geworden dat ik er naar uit kijk om er in augustus volle bak tegen aan te gaan!

    • Dat is ook zo hoor! Gewoon doen en dan merk je snel genoeg resultaat! Want wat is nu een uurtje op een avond? Dan kun je daarna altijd nog gaan bankhangen, maar dan wel met een voldaan gevoel!

  4. Petje af, na mn werk trek ik het op het ogenblik niet om ook maar aan sport te denken maar net als jij moet ik wel hoor. Wandelen doen wij nog wel eens samen, even een wijk door lopen, al kletsend ben je zo een uur verder.

    gr Elise

  5. Ik wandel sinds maart vorig jaar 2-3 keer in de week en het bevalt me prima. Ik kan nu maximaal 20km achter elkaar lopen, maar vind 10 net leuk. Ik zou runkeeper op je phone zetten, kun je je route zien, de afstand én het aantal cal. dat je verbrand hebt, erg motiverend!

    Go girl!

  6. Veel succes met wandelen. Uit ervaring weet ik wel dat het makkelijker is met mooi weer dan met slecht weer, maar toch, gewoon even doen. Desnoods in de lunchpauze. Yes you can!!
    Ik ben dol op wandelen. En draag altijd een stappenteller bij me. Die van mij geeft aan hoeveel minuten per dag ik moet wandelen om de doelstelling voor zeven dagen te halen. En als ik snel wandel haal ik de doelstelling ook snel. 😉

  7. Het gebruiken van apps vind ik altijd leuk. Als je die standaard aanzet als je bijvoorbeeld gaat wandelen of fietsen houden ze je afstand, tijd en snelheid bij. Leuk om daarmee te proberen en te trainen. Ik gebruik zelf Strava, is een fijne aanrader! Wie weet heb je er iets aan (: Veel succes!

Reageren mag hoor!

