Vakantie 2014 | Hongarije _ markten…

Braderieën en jaarmarkten zijn absoluut niet aan mij besteed maar een lokaal marktje en dan vooral met lokale producten vind ik heerlijk om over heen te struinen en me te vergapen aan al het lekkers wat zo’n streek te bieden heeft.

Los van dit soort markten vind je in Hongarije ook heel veel zogenaamde zigeunermarkten waar zigeuners antiek, of wat daar voor door moet gaan, tweedehands spulletjes en vooral kleding aan de man proberen te brengen.

Wij bezochten in Tapolca 2 kleine zigeunermarkten waarbij vooral de hoeveelheid tweedehandskleding op viel en het gemak waarmee dit was uitgestald, alles op 1 grote laken en vervolgens werd dit na afloop zo in elkaar geknoopt en ging het weer de bus in voor een volgende markt.

zigeunermarktenMet dit soort markten heb ik helemaal niks maar vriendlief was hier wel nieuwsgierig naar dus vandaar dat we in de brandende zon hier een kijkje zijn gaan nemen…

In Kaptalantoti bezochten we op zondagmorgen de lokale markt en dit is veel meer aan mij besteed. Een markt waarbij de lokale bevolking lokale producten zoals zelfgemaakt gebak, honing, paprika(poeder), jam, brood, goulashsoep (daar is ie weer…), kersen uit eigen tuin maar ook antiek, aardewerk en leren riemen verkopen.

kaptalantoti

Dit was echt zo’n marktje waar we heerlijk hebben rondgestruind en inderdaad niet met lege handen zijn weggekomen!

12 gedachtes over “Vakantie 2014 | Hongarije _ markten…

  1. Markten zijn mijn favoriet, ik moet op reis altijd naar een markt 🙂
    Ik was denk ik net als je vriend voor de zigeunermarkt gegaan. Dat ladenkastje op de foto rechtsonder is gaaf!

  2. Kijk en daarom ben ik zo blij dat wij lekker met de auto naar Barcelona gaan, heerlijk rondstruinen idd 🙂

    Leuke foto’s 🙂

  3. Wat een leuke, drukke markten! Ik ga ook altijd even naar een markt in het buitenland, er zitten zulke leuke landspullen tussen die je hier vaak niet kunt vinden. Ik ben wel benieuwd wat je op de markt hebt gekocht 🙂

    • Op de markten voornamelijk eten; gebak, honing en jam, verder nog voor ons beiden een riem en dat was het eigenlijk wel. Genoeg leuke dingen gezien maar om alles mee te slepen, ging ons een beetje te ver…

  4. Ik vind markten altijd gezellig. De markten in Hongarije kan ik me nog wel herinneren toen ik met mijn ouders heeeeel lang geleden daar waren. Maakte toen kennelijk indruk. Wij zaten toen in Siofok (of zoiets)

  5. Op zondagochtend is er een hele grote markt in Pécs bij het winkelcentrum Pécs Plaza. Daar is van alles te koop. Meubels, auto’s, dieren, antiek, bomen, planten, eten, drinken, …. echt van alles. Wel vroeg er naar toe, want dan is er nog voldoende parkeerplaats!

Reageren mag hoor!

