Afvallen… # 3 | Bikiniboost

bikiniboost1Hoewel de kans vrij klein (lees: nooit) is dat je me ooit in bikini zult aantreffen, heb ik onlangs toch het nieuwste boek van Charlotte Willems, bedenkster van Bodieboost, aangeschaft.

Waarom?

Nou, ten eerste omdat de andere boeken van Bodieboost ook een prominent plaatsje in mijn keuken hebben, ten tweede omdat ik vorig jaar dankzij Bodieboost 8 kilo ben kwijt geraakt en ten derde omdat ik een zwak heb voor kookboeken of wat er ook maar enigszins een beetje op lijkt.

Bodieboost…

Voor degenen die niet bekend zijn met het Bodieboostprincipe even in het kort het principe: er zijn 5 families namelijk; zuivel, eiwitten, koolhydraten, groente en fruit. En elke dag neem je 2 porties uit elke familie waarbij 2 porties fruit bv kan bestaan uit een handje vol druiven en 1 appel of bv 2 porties koolhydraten uit 2 broodjes bij de lunch en aardappeltjes of pasta bij het avondeten. Tres simple, n’est pas?

Oh ja, daarnaast mag je elke week 2 jokers nemen, dit kan bv een appeltaartje zijn (jaja, is gewoon mogelijk!) of een handje vol drop of zoals in de zomer 2 bolletjes ijs.

Zoals gezegd ben ik met deze methode vorig jaar iets van 8 kilo afgevallen en is het gewoon een methode die mij op de een of andere manier wel past. Gezond en gevarieerd eten en je vooral bewust worden wat je zoal eet en waar je eventuele valkuilen liggen. Zo kwam ik er dus achter dat ik veel te veel zuivel binnenkreeg, op sommige dagen wel 8 porties terwijl 2 dus de max is…

Bikiniboost…

Inmiddels ligt dus het nieuwste boek in de winkels, Bikiniboost. Gericht op het klaarstomen voor de zomer. Bikiniboost garandeert absoluut niet dat je in een tijdsbestek van slechts 4 weken bikiniproof bent, maar wel dat je dankzij de workouts gecombineerd met gezond eten, beter in je lijf komt te zitten, wellicht ook wat bent afgevallen, maar in ieder geval een strakker lichaam hebt gecreëerd waardoor je hoe dan ook meer zelfvertrouwen hebt gekregen om wel in die mooie bikini op het strand te verschijnen!

bikiniboost4

Nu ben ik bepaald niet het type die braaf de weekmenu’s volg, omdat ik het nog niet zie gebeuren dat vriendlief er erg blij van wordt als ik hem een week lang alleen maar salades, wraps, soepjes e.d. voorschotelt plus dat ik inmiddels ook wel mijn eigen verantwoorde menu’s kan samenstellen en dus gewoon kan kiezen waar ik, of vriendlief natuurlijk maar meestal ben ik het, zelf zin in heb…

Maar ik vind het wel een boek waarin ik in ieder geval weer de nodige inspiratie uit zal halen, hetzij voor lekkere simpele recepten, hetzij voor workouts die ik naast mijn sportschoolsessie gewoon lekker thuis of buiten kan doen. Er staat zelfs een workouts voor beginnende hardlopers in dus wie weet durf ik het toch binnenkort nog aan om de straten van Veendam onveilig te maken…

Maar goed, laat ik maar eerst bij het begin beginnen, dus vanochtend gewoon lekker sporten in de sportschool en de rest van de week weer squats doen, daarnaast dus workout 1 bestaande uit 60 minuten wandelen, workout 2 bestaande uit een totale bodie-krachttraining op basis van de oefeningen in het boek en dan workout 3 waarbij ik eigenlijk het wandelen moet gaan afwisselen met rennen…

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van mijn vorderingen!

16 gedachtes over “Afvallen… # 3 | Bikiniboost

  1. Klopt inderdaad, het is geen dieetboek maar een boek wat je probeert bewust te maken van gezond eten dus inderdaad meer op lifestyle gericht dan dat je in een paar weken tijd moet afvallen…

  2. Fijn dat je zoveel fijne dingen uit boeken kan halen. Ik kan mij voorstellen dat iedere week een menu volgen je op een gegeven moment wel tegen gaat staan. De familie theorie staat mij wel aan en deze ga ik zeker eens proberen toe te passen! Ik ben geen snoeper maar een ijsje gaat er bijvoorbeeld al snel in met dit weer. Hopelijk haal je lekkere tips en workouts uit dit boek! Lijkt mij een fijne stok achter de deur en de kilo’s die eraf zijn bewijzen dat maar weer 🙂

    • Weekmenu’s volgen is niet echt mijn ding omdat ik graag zelf bepaal wat ik wil eten en ook graag de ruimte wil hebben om als je spontaan ergens zin in hebt, dat je dat dan ook gewoon kunt gaan maken, maar tips en inspiratie is natuurlijk altijd welkom…

  3. Lijkt mij een heel fijn en inspirerend boek. Zelf ben ik echt dol op gezonde kookboeken, ik haal uit elk boek weer tips en favoriete recepten die ik combineer tot een eigen levensstijl. Dit boek lijkt mij een fijne aanvulling, ik ga snel in de boekenwinkel kijken!

Reageren mag hoor!

