Stom… # 5

stomDeze week eens geen happy List maar stom in de zin van onbegrijpelijk, absurd, raar, vreemd, apart, onwerkelijk etc. Kortom, stom omdat het gewoon stom is!

Het is stom dat:

– ik me zo druk kan maken over die laatste paar kilootjes die ik maar niet kwijt raak…

– ik me zo druk kan maken over wat ik aan moet trekken naar mijn werk met deze ‘hitte’…

– ik me zo druk kan maken over wat we nu weer moeten gaan eten met deze ‘hitte’…

– ik me zo druk kan maken over waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om al die super mooie boeken te lezen die al weken op me liggen te wachten…

– ik me zo druk kan maken dat vriendlief nog niet mijn Hongaarse aardewerken schalen aan de muur heeft bevestigd…

– ik me zo druk kan maken dat ik in de zomerperiode extra tot half 6 moet werken omdat er collega’s met vakantie zijn…

– ik me zo druk kan maken over of we wel of niet nog weggaan in september/oktober…

– ik me zo druk kan maken dat ik zo bar slecht slaap met deze ‘hitte’…

– ik me zo druk kan maken als er een langzame automobilist voor me rijd en ik nergens kan inhalen…

– ik me zo druk kan maken dat ik een even aantal stoms wil vermelden terwijl ik er maar 9 weet op te lepelen…

Waarom bovenstaande stom is?

Omdat hetgeen wat er met vlucht MH17 is gebeurd, je doet beseffen hoe betrekkelijk het leven eigenlijk is en dat je te vaak bezig bent met het besteden van kostbare tijd aan dit soort nutteloze zaken…

Heb jij je afgelopen week ook weleens afgevraagd waarom je je aan iets compleet onbenulligs hebt geïrriteerd terwijl voor veel mensen de wereld zijn glans heeft verloren sinds 17 juli jl?

13 gedachtes over “Stom… # 5

  1. Het is zeker iets om bij stil te staan, elke dag opnieuw… verschrikkelijk is het!
    Het is zo, wij maken ons druk om onbenulligheden ten opzichte van die mensen, hun familie, vrienden, collega’s…
    We moeten meer genieten van het moment zelf, ons minder druk maken in van alles en nog wat en gewoon ons leven echt leven… we hebben er maar eentje!

  2. Je word er met rampen als deze weer even op gewezen dat je iedere dag moet plukken en moet genieten van het leven. Dat is ook de tekst van mijn buurvrouw die zij zelf op haar rouwkaart had geschreven.. moeilijk in tijden als deze om te genieten en even te doen alsof het niet is gebeurd, omdat het anders niet te doen is. Stom dat je zo machteloos bent en de gedachten in je hoofd vast blijven zitten. Ik snap je rijtje helemaal, daarom gun ik het je zo om die laatste kilo’s kwijt te raken, die ene mooie trip te maken aan het eind van deze zomer. Omdat het leven simpelweg te kort is om alleen maar te werken 🙂

  3. Ik heb dat zeker ook gedacht. Alle dagelijkse zorgen lijken niks na zo’n ramp. Maar ik denk ook, al die onbenullige dingen horen bij het leven. Kleine dingen kan een mens ontzettend vrolijk maken, maar kleine dingen kunnen ook ontzettend irriteren of zorgen opwekken. Eigenlijk kan ik daar ook wel weer van genieten. Dat we ons zo druk bezig houden met allerlei onbenullige dingen. Het hoort erbij. Zonder zorgen ook geen geluk, denk ik maar. Want dan zou al het geluk ‘normaal’ zijn.

  4. Hitte is zeker niet prettig. Meestal dan weten ook niet wat moet aantrekken. Ik slaap ook ontzettend slecht met de hitte. Ik heb steeds nog van. In de slaapkamer is nog warm. Het kan moeilijk luchten. Wij hebben kleine raampjes. Pfff… Het is zeker heel erg van ramp.
    Fijne weekend!
    Groetjes Jaccqueline.

  5. Jaaa het is heel erg wat er op de 7 Juni gebeurd is
    Ik maak me niet meer zo snel druk , ik laat alles gewoon over me heen gaan

    Liefs Gerda

  6. Wat lijken het dan allemaal maar flutdingetjes hè, in verhouding met wat er met de MH17 is gebeurd. Verschrikkelijk… het spookt nog steeds elke dag door m’n hoofd. We moeten maar goed genieten van de mooie dingen om ons heen, hoe klein ook!

Reageren mag hoor!

