Favorite Fives… | Zomeruitjes…

summer2014

Terwijl de meeste mensen heerlijk aan het genieten zijn van hun welverdiende vakantie of nog de laatste loodjes moeten volbrengen om daarna alsnog van die vakantie te kunnen gaan genieten, behoor ik tot het clubje mensen wiens vakantie al lang en breed achter de rug is en gewoon keihard de hele zomer moeten doorwerken.

En nee, ik ben absoluut niet op jullie medelijden uit! Tenslotte heb ik al een super leuke vakantie gehad in juni dus mij hoor je zeker niet klagen. Of het moet al zijn… dat ik ergens het gevoel heb dat de zomer wel heel erg rap voorbij vliegt…

Maar goed, zomeruitjes dus! Wat maakt mijn zomer helemaal geslaagd? Behalve een ruime portie zon natuurlijk!

Geheel in willekeurige volgorde:

♥ een waddeneiland bezoeken en dus naar het strand; zo waren we al eens in de zomer op Ameland en op Schiermonnikoog en goh, wat geeft dat dan een vakantiegevoel! Ook al ben je er maar een dagje maar gewoon al de overtocht met de veerboot, het eiland rondfietsen, lekker op het strand neerploffen om vervolgens weer verder te fietsen naar het zoveelste leuke terras. Ik hou ervan en hoop dan ook echt dat we nog even de mogelijkheid hebben om 1 van de eilanden te bezoeken!

♥ de natuur in; niks zo ontspannend om op een zondagmiddag ergens een leuke wandeling in de natuur te maken, genieten van al het moois wat de natuur te bieden heeft en dit natuurlijk vast proberen te leggen met je fototoestel, vaak tot enige frustratie van vriendlief maar goed dat terzijde…

♥ een dagje Fontana; okay, voor deze activiteit moet het ook weer niet te warm zijn maar als het rond de 22 graden is, dan lijkt het me heerlijk om nog even een dagje te gaan badderen in het thermaal bad van Fontana. Water is rond de 35 graden dus heerlijk om dan in het buitenbad te dobberen met de zon op je snufferd wetend dat je nog gaat genieten van die overheerlijke lunch! Nu al zin in!

♥ toeristje spelen in eigen land: kom mij voorlopig althans nog niet aan met een 2 weekse vakantie in eigen land maar af en toe een dagje voor toerist spelen, vind ik heerlijk! Zo bezochten we vorig jaar de provincie Friesland met o.a. Stavoren en Hindeloopen en heb ik ook nu eind augustus weer een vrije vrijdag ingepland om dan hopelijk een andere provincie eens aan een grondig onderzoek te onderwerpen.

♥ buiten lunchen op terras; als ik toch moet kiezen tussen of ’s avonds uit eten of uit lunchen, dan kies ik echt voor uit lunchen. Puur omdat ik weleens wat anders wil tussen de middag dan mijn zelfgesmeerde bammetjes met kaas of vleesbeleg. Het mooiste is als het onverwachts gebeurt, dan vind ik het helemaal optimaal genieten!

egmondaanzee

Onverwachts dagje naar Egmond aan Zee, zomer 2013…

Wat is jullie favoriete zomeruitje?

16 gedachtes over “Favorite Fives… | Zomeruitjes…

  1. Lekker hoor!!
    Ik doe gezellig met je mee.
    Wij hadden zo’n weekend met onverwachts heerlijke momenten waardoor de vakantie stemming er helemaal in zat. Nu probeer ik dat vast te houden 🙂
    Want wij moeten nog even voor we weer met vakantie mogen haha.

  2. Ik vind het ook leuk om zo een dagje op pad te gaan naar een andere plaats. Natuurlijk foto’s maken en tussendoor hier en daar een terrasje pakken en ‘mensjes kijken’, heerlijk! Of gewoon een stukje fietsen door het bos en over de hei en lekker buiten eten.

    Jouw vakantie zit er op en ik ben aan ’t aftellen voor de mijne. Nog 4 weken… yeah! 😉

  3. Ah, leuk om te lezen en een beetje inspiratie op te doen 🙂 Ik ben net terug van mijn huwelijksreis en zo, met een hele maand augustus nog voor me, ben ik ook al aan het bedenken wat ik nog allemaal wil en kan. Bovenaan het lijstje staat een keer naar de Parade gaan – vorig jaar gingen we twee keer, maar dat wordt nu logistiek gezien een beetje onmogelijk, maar ik wil in ieder geval één keer gaan dit jaar.. Dat moet toch wel lukken!

  4. Ik ben een paar jaar terug één dag op Texel geweest en ik zal heel graag de andere eilanden en Texel nog eens bezoeken. Het ziet er op foto’s en tv zo mooi uit daar ❤

  5. Wij hebben nog paar dagen vakantie. Daarna weer voorbij. Zo hard gegaan. Wij zijn verschillen dierenparken geweest. Echt leuk om te genieten. Gisteren waren ook dagje weg geweest. Jij hebt ook genoten. Leuke foto’s heb je gemaakt. Heerlijk op de strand genieten.
    Fijne dag gewenst.

  6. Onze zondag bij het Lauwersmeer was helemaal perfect! Ik zou ook graag nog eens naar Texel, prachtig eiland en op een Waddeneiland ben je er ook even helemaal uit. Ik vind lunchen op een terras ook erg fijn trouwens, echt even helemaal genieten!

Reageren mag hoor!

