Dag juli 2014…

En alweer is er een zomermaand voorbij… Time flies when you’re having fun!

Benieuwd hoe mijn juli maand is verlopen? Lees dan gauw verder!

Amper thuis gekomen van onze heerlijke vakantie pakten we alweer onze spullen in en vertrokken we voor onze jaarlijkse kampeerweekend. Het is inmiddels een beetje traditie geworden dat we mijn ouders tijdens hun vakantie opzoeken maar dit jaar zat het wel erg vlak op onze eigen vakantie maar ach… een traditie moet je in ere houden, toch? Dus togen we af naar Camping Teutoburgerwald in Barntrup en maakten er samen met mijn ouders een heerlijk weekendje van!

externsteinenZo beklommen we onder meer de rotsformaties Externsteinen en brachten we een bezoekje aan het zeer pittoreske stadje Hamelen waar we net op tijd arriveerden om de voorstelling over de Rattenvanger van Hamelen mee te maken…

hamelen

Verder stond er ook eindelijk weer een date gepland met vriendinnetje A. en maakten we Deventer weer een dagje onveilig. Mocht je er nog nooit zijn geweest, ik kan het je echt aanraden! Echt een leuk winkelcentrum met natuurlijk de geijkte ketens maar ook heel veel leuke zaakjes in van die leuke steegjes met echt van die leuke hebbedingetjes. En als je dan ook nog gratis gaat parkeren op De Worp, dan voel je je helemaal een toerist omdat je dan met het veerpontje naar de overkant moet en dus direct al een mooi uitzicht op de stad en zijn kerktoren hebt.

deventer

Door vakantievierende collega’s kwam de bezetting op onze afdeling een beetje in de knoei waardoor ik tijdelijk mijn parttimedag heb verschoven van de maandag naar de woensdag. Ook weleens lekker natuurlijk om zo doordeweeks een dagje vrij te zijn in plaats van een lekker lang weekend. Vriendlief had gelukkig ook tijd dus gingen we op de sportieve toer en maakten we een heerlijk tochtje op de fiets naar Zuidlaren (ja, die van Berend Botje ging uit varen…) om daar vervolgens een leuk zomermarktje te bezoeken maar vooral ook om even lekker te lunchen bij De Gouden Leeuw op de Brink. Heerlijk, dat soort onverwachtse uitjes! Nadeel was wel dat we eigenlijk nooit fietsen en dan hakt zo’n ritje van 40 km er wel in voor de billetjes…

zuidlaren

Kortom, ik heb me weer prima vermaakt in juli! Ben benieuwd wat er in augustus allemaal op mijn pad zal komen!

18 gedachtes over “Dag juli 2014…

  1. De maand juli was mooi gevuld! Gezellig zo’n weekend bij je ouders en ziet er wel mooi uit daar bij die Externsteinen. Al weet ik niet of ik over die brug (foto rechtsboven) zou durven 😉
    En zo spontaan een middagje de hort op, ook altijd leuk. Mooi die zandsculpturen.

    Een fijn weekend!

  2. Wat een leuke traditie om je ouders op hun vakantieadres te bezoeken. Dat moet je inderdaad in stand houden. Ziet er uit als een heerlijke maand vol gezelligheid. Op naar een mooie augustusmaand.

    • Was ook zeker een erg leuk weekendje, mooie omgeving, veel leuke dingen gezien en vooral lekker in de natuur geweest. Deventer is echt leuk, pas sinds vorig jaar ontdekt maar helemaal verliefd op dit gezellige stadje!

Reageren mag hoor!

