Persoonlijk | 7 blogweetjes…

Na jullie eerst deelgenoot te hebben gemaakt met maar liefst 7 weetjes over mijn liefdesleven, deel ik deze vrijdag 7 weetjes over mijn blogavonturen so far…

bloggen

♪ In december 2002 zag mijn eerste blog bij webstreepjelog.nl het daglicht… Wat ooit begon als soort van online dagboek en nog net niet de toon had van en toen en toen en toen, is inmiddels uitgegroeid tot een hobby waar ik vrijwel dagelijks wel mee bezig ben. Na web-log stapte ik over naar punt waar ik ook heel wat jaartjes met veel plezier heb geblogd om vervolgens in maart 2012 over te stappen naar wordpress omdat ik een beetje flauw was geworden van de wat meer amateuristische uitstraling die punt in die tijd had qua layout en mogelijkheden en ik voor mezelf toe was aan wat nieuws met een frisse uitstraling…

♪ Mijn blog beschouw ik echt als een online uitlaatklep waar ik gewoon lekker mijn kronkels, bezigheden en wat al niet meer, kwijt kan. Geld verdienen met mijn blog doe ik niet, ooit wel een kalender voor Pixum mogen reviewen en voor Bodieboost kreeg ik vorig jaar 2 boeken ter review aangeboden. Hartstikke leuk natuurlijk maar in tegenstelling tot wat ik steeds meer merk in blogland, waarbij het voor velen lijkt te draaien om hoge bezoekersaantallen, gratis spulletjes en al dan niet geld te cashen, is mijn insteek nog steeds hetzelfde, namelijk gewoon lekker bloggen over dingen die ik heb gedaan of heb meegemaakt, al dan niet voorzien van foto’s…

♪ Ooit in de begintijd bij weblog had ik het idee dat ik echt elke dag moest bloggen omdat mijn blog anders vast niet gelezen zou worden, tegenwoordig beschouw ik het echt als een leuke hobby waar weliswaar best wel de nodige tijd in gaat zitten maar vind ik het absoluut geen verplichting en plaats ik gemiddeld genomen 3 blogs per week, meestal verschijnt er op maandag,- woensdag- en vrijdagochtend vroeg iets nieuws maar kijk ook vooral niet raar op als ik daar in een andere week weer van afwijk…

Mijn inspiratie of ideetjes voor blogs haal ik overal vandaan, dit kan variëren van dingen die ik heb gedaan zoals leuke uitstapjes, weekendjes weg en vakanties maar kan ook net zo goed een recept zijn of iets wat op de een of andere manier mijn aandacht heeft getrokken. Standaard zit er een klein notitieboekje in mijn handtas om dit soort ideetjes op te schrijven, ligt er een grotere notitieboekje bij de pc waar ik ook dingen in bij hou voor bv mijn maandoverzicht of de boeken die ik heb gelezen. Terugkerende blogs zijn natuurlijk het maandoverzicht aan het eind van elke maand, het overzicht van de gelezen boeken, my happy list en als rode draad natuurlijk mijn eeuwige strijd met de weegschaal. Ook lijkt het me wel leuk om af en toe iets met thema’s te gaan doen, zoals ik bv vlak voor mijn vakantie heb gedaan door bijna elke vrijdag te bloggen over iets wat met mijn vakantie te maken had. Dus wordt ongetwijfeld vervolgd…

♪ Ik geloof dat het oktober 2011 was toen ik voor het eerst in real life afsprak met medeblogger Anet. Gewoon omdat het online goed klikte, we dezelfde interesses hadden en we ook wel nieuwsgierig waren naar hoe de ander dan in het echt zou zijn. Inmiddels zijn we dus 3 jaar verder en zijn we echt vriendinnen geworden en hebben we al heel veel leuke uitstapjes gemaakt, waaronder natuurlijk vele shopdates in Zwolle en Deventer, zijn we naar de voorstelling So you Think you can Dance in Utrecht geweest, maar hebben we ook wijn- en spijswandelingen in Zwolle en Deventer gemaakt waarbij zelfs onze partners aanwezig waren! Inmiddels heb ik ook medeblogger L. ontmoet en aangezien L. al buiten het bloggen om bevriend was met Anet, spraken we in januari 2014 gezellig samen af in Den Bosch waar we naar de musical Flashdance zijn geweest en wat ook zeker wel een gevolg zal gaan krijgen…

IMG_3624

Samen met medebloggers A. & L. in Den Bosch…

♪ De meeste blogs die ik volg, zijn persoonlijke blogs, al dan niet gecombineerd met een vleugje travel of food maar zoals gezegd gaat mijn voorkeur echt uit naar blogs met een persoonlijk tintje waarbij je iets mee krijgt van iemand zijn dagelijkse leventje. Met de zogenaamde beauty en healty blogs heb ik veel minder, ten eerste vind ik het niet interessant genoeg om alleen daar maar over te lezen, ten tweede hoe moet je in hemelsnaam reageren bij de zoveelste review over een nieuwe nagellak?

♪ Gemiddeld genomen heb ik iets van 80 bezoekers per dag, dit zijn zowel medebloggers maar ook weet ik dat vriendinnetje D. en d’r zus, mijn ouders en tante L., mijn schoonzus(sen) en collega’s hier mee lezen. Het gros van mijn bezoekers komt uit Nederland, maar ook België, Duitsland, Frankrijk en zelfs Mozambique komen voorbij in mijn statistieken! Mocht je nog nooit hebben gereageerd, dan is dit natuurlijk je kans om je bekend te maken!

25 gedachtes over “Persoonlijk | 7 blogweetjes…

  1. Leuk om te lezen. En ik herken je verhaal over beautybloggers. Ik volg er slechts een paar maar dat doe ik omdat zij persoonlijk zijn en ook aandacht besteden aan innerbeauty. Dit zijn dan ook de artikelen waar ik op reageer. Leuk dat je door het bloggen ook vriendinnen hebt gemaakt.

  2. Zo jij blogt best al lang. Volgens mij heb ik je blog ontdekt op punt. En ik vind dat je leuk schrijft over leuke onderwerpen. Blijf zo doorgaan.
    Zelf heb ik ook een wp.blog maar ik blijf toch bloggen op punt. Het is gewoon vertrouwd. Maar het is waar, wp ziet er beter uit.
    Geniet van je vrijdagbroodje en fijn weekend.

  3. Hola! Hier vriendinnetje A;-)
    Dat was spannend he toen we elkaar eindelijk live ontmoette in Arnhem en hoe bijzonder dat t gelijk klikte. Inmiddels zijn we vele afspraken verder en kunnen we terug kijken op geslaagde dates, n steeds groter wordende garderobe en vele foto’s.
    Ik heb vorige week mijn wordpress offline gehaald. Geen tijd en vooral zin meer om t bij te houden. Nu lees ik mee wanneer t me uitkomt en meer niet en dat bevalt prima;-)!
    Adios guapa y hasta la pasta xx

  4. 80 bezoekers per dag, een hele hoop! 🙂
    Ik heb het ook meer voor de persoonlijke blogs, leuk om mensen te volgens tijdens hun dagelijks leventje.
    Het notitieboekje is een goed idee! Moet ik zelf ook eens proberen… zoveel ideeën, tot je thuis bent… dan zijn die precies zo goed als allemaal weg!

  5. Ik ben geen bloglezer, maar toen ik bij toeval eens bij jouw blog uitkwam, ben ik eigenlijk blijven “hangen”. Je schrijft op een heel leuke en ontspannen manier over hetgeen je zo in je dagelijkse leventje meemaakt, van reisjes tot shopdagjes etc. etc.
    Ga vooral zo door.
    Zelf blog ik niet, maar heb wel een instagram account, omdat fotografie mijn hobby is en ik het leuk vind om deze te delen.
    Groetjes uit het zuiden des lands 😉

  6. Ja, jij blogt veel!!! Ik schrijf ook wel eens een review, maar het leukste is inderdaad het persoonlijke. Mijn blog is ook echt een soort dagboek, ook leuk om zelf terug te lezen…

  7. Ik vind persoonlijke blogs ook het leukst. Ontdekken waar anderen zich mee bezig houden en hierbij inspiratie op doen. Voordat ik begon met bloggen had ik nooit gedacht dat ik juist zoveel plezier zou halen uit andere blogs lezen. Ik begon meer omdat ik (net als jij) en lekkere uitlaatklep wilde. En gaaf dat je vriendinnen bent geworden met iemand die je via blogs kende!

Reageren mag hoor!

