Persoonlijk | 7 redenen waarom wij Oostenrijk zo geweldig vinden!

Vaste bezoekers van mijn blog weten dat Oostenrijk onze favoriete vakantieland is en dat we dit land ook al verscheidene keren hebben bezocht, voor het laatst nog in juni dit jaar.

Toch krijg ik ook regelmatig de vraag waarom wij juist dit land zo geweldig vinden, wat is dan het verschil met een ander land? Tja, dat laatste vind ik een stuk moeilijker om uit te leggen omdat er buiten Oostenrijk heus wel andere landen zijn die ons ontzettend aanspreken, neem bijvoorbeeld Frankrijk, maar ook Spanje (vorig jaar) en Hongarije (dit jaar) hebben ons in positieve zin aangenaam verrast. En in dit rijtje mogen België en Duitsland ook zeker niet ontbreken…

Maar goed, voor ik allemaal andere landen ga ophemelen… Oostenrijk dus, waarom bevalt dit land ons juist zo goed:

♥ de bergen, dit is een intikkertje natuurlijk… dit verveelt me echt nooit, ik kan er uren naar kijken en ik blijf me over dit fenomeen verbazen, hoe is het toch mogelijk dat dit ooit zo is ontstaan? En nog erger… waarom heeft Nederland dit niet?

IMG_3273

Uitzichtpunt bij Vier Braga, Gaschurn, Vorarlberg, september 2013…

♥ het gevoel onderdeel te zijn van een levende ansichtkaart, alles ziet er zo goed verzorgd uit, zo goed onderhouden, zo groen, dat je echt het gevoel hebt dat het soms gewoon niet mogelijk kan zijn maar geloof me, het is toch echt zo…

DSCN0437

Oberlech, Vorarlberg, september 2009…

♥ de gastvriendelijkheid van de Oostenrijkers, iedere keer weer valt het ons op hoe gastvrij en vriendelijk de Oostenrijkers zijn, altijd bereid om een praatje aan te knopen, je te wijzen op nog mooiere plekjes in de omgeving en word je praktisch overal bij je accommodatie wel verwelkomd door de gastvrouw/heer met een zelfgemaakte schnapss…

DSCN0039

Welkomsschnapp in Hause Mandl, Maishofen, Salzburgerland, mei 2008…

♥ watervallen, watervallen en nog eens watervallen. Soms rijden we ergens rond en zit ik zo wat omgekeerd in de auto omdat ik niet weet of ik nu links of rechts moet kijken omdat er dan echt overal watervallen te zien zijn en laat ik daar nu net ontzettend gek op zijn!

DSCN0035

Krimmler Wasserfalle, Salzburgerland, juni 2008…

♥ de koeien… wat zijn dit toch prachtige beesten! Zo ontzettend doddig, zo liefogend, want laten we wel wezen, ze zijn natuurlijk wel vrij groot dus echt dicht in de buurt kom ik niet maar van een afstandje mag ik ze maar wat graag op de gevoelige plaat vast leggen!

IMG_1691

Zillertaller Hochalmstrasse, Tirol, september 2010…

♥ de vele passen met nog meer adembenemende uitzichten… Heerlijk om zo’n route met tig haarspeldbochten te rijden, onderweg even stoppen om alles goed tot je te nemen en vast te leggen voor het plakboek of Instagram om vervolgens uit te komen bij bv een gletsjer of een stuwmeer en je opnieuw te vergapen aan al het moois dat de natuur te bieden heeft!

IMG_4889

Grossglockner, Salzburgerland, september 2011…

♥ alms… oh, wat hou ik hier toch van… het liefst ergens boven op een berg met een magnifiek uitzicht, bediening in klederdracht en dan lekker genieten van de omgeving en van hausgemachte apfelstrudels of kaiserschmarren!

IMG_1734

Zillertaller Hochalmstrasse, Tirol, september 2010…

22 gedachtes over “Persoonlijk | 7 redenen waarom wij Oostenrijk zo geweldig vinden!

    • Dat laat ik geheel aan vriendlief over! Ik maak de foto’s, hij doet het stuurwerk! We hebben weleens routes gereden dat het zo krap is en dat als er dan ook nog een tegenligger aan komt, dat je achterwaarts die bochten terug moet rijden… dat komt nooit goed, als ik dat moet doen!

    • Dat is het zeker! We hebben die route nu 3 keer gereden, waarvan ook 1 keer in het voorjaar toen hij net open was en toen lag er aan de zijkant nog een dik pak sneeuw. Zo magisch om te zien!

  1. Oh prachtig!!
    Hoewel ik zelf alleen in de winter in Oostenrijk te vinden ben vind ik het wel een prachtig land. Vooral als je de gondel uit komt, en bovenaan de berg staat. De wolken aan je voeten de zon die de witte bergtoppen aan de overkant beschijnt. Prachtig. Van dat soort uitzichten kan ik uren genieten. Ik kijk nu al weer uit naar onze wintersport volgend jaar.
    kaiserschmarren.. Oh heerlijk!!

      • Een jaar of 5 geleden zei ik dat ook..
        Geef mij maar zon!!
        Maar toen kreeg ik de kolder in mijn kop. Leerde snowboarden en toen wilde ik toch ook echt een keer van die berg. Sinds dat moment ben ik besmet met het virus. We gaan altijd met een grote groep. Die begon met 8 en is as vakantie geloof ik al gegroeid naar 16 🙂 Heb er super veel zin in….

  2. Och Wanda wat is daar heel erg mooi om te zien. De ene foto met kromme wegen is heel apart om te zien op de foto. Helaas zou ik niet in kabelbaan in gaan. Hoogtevrees heb ik. Dan kan ik goed van worden. Maar het echt schitterend om te mee te maken. Ik heb je foto’s genoten.
    Fijn weekend.

    • Jammer dat je hoogtevrees hebt, want het is echt super om met zo’n kabelbaan naar boven te gaan en dan zo de bergen te bekijken. Echt een beetje top of the world gevoel!

  3. Ik kan het alleen maar met je eens zijn 🙂 ook een van mijn favoriete vakantielanden. Die koeien blijf ik ook geweldig vinden ( dit jaar iets minder, toen ik in een hairpin nam met minj motor en er net een koe besloot over te steken *oops*)

    Ik heb nog lang niet alles gehad daar, dus ik ga zeker nog eens terug.

    • Ook wij hebben nog lang niet alles gezien, dus we komen er vast nog wel een paar keer, hoewel we nu wel hebben gezegd, dat we eigenlijk even een jaartje willen overslaan maar of ons dat gaat lukken…

  4. Toen we vorig jaar pas in Oostenrijk waren, wist ik al dat ik er absoluut nog eens terug wil komen. Een week in Salzburgerland is veeeel t kort. Wat is Oostenrijk bizar mooi en de lucht in echt heel fris & vol zuurstof. Erg fijn land, ik ga er snel weer eens tripje naartoe plannen!

    • De lucht is zeker erg zuiver en vol zuurstof, kom daar ook altijd helemaal uitgerust en voor mijn gevoel super gezond vandaan. We zijn er nu zo’n 8 keer geweest maar zullen er vast nog wel een paar keer komen…

Reageren mag hoor!

