Winkelen, online of the real thing?

Vriendinnetje D. zucht weleens: “Ga je nu alweer winkelen?” Pfff…

Maar tot mijn verdediging kan ik in ieder geval aanvoeren dat het echt niet zo is, dat ik elke keer met tassen vol kleding thuis kom. Nee, winkelen is voor mij ook gewoon een gezellig dagje uit, gewoon wat rondstruinen in de verschillende winkels, her en der wat passen, maar ook vaak is het een kwestie van neerploffen op een leuk terrasje, lekker lunchen en op een gegeven moment ontdekken dat er gewoon dik 2 uurtjes zijn verstreken. Gevalletje: honderduit kletsen…

Vaak ga ik tussendoor even met mams winkelen, hetgeen er op neer komt dat we even snel naar Hoogezand, Winschoten of als ik het echt op de heupen heb naar Groningen sjezen en ik degene ben die aan het winkelen is waarbij mams mijn tas bewaakt of snel even een kleinere/grotere maat op haalt.

Ga ik daarentegen met vriendinnetjes M. of A. winkelen, dan kom ik meestal met iets thuis wat ik zelf in eerste instantie niet had uitgekozen, puur omdat het me niet was opgevallen, als zijnde leuk voor moi. Daarbij komt ook nog eens dat als ik met vriendinnetje A. ga winkelen, dat het dan ook vaak echt een dagje uit is, dus een nieuwe stad ontdekken, leuke winkeltjes spotten, van tevoren al een goed lunchadresje uitzoeken zodat je zeker weet dat je een hotspot te pakken hebt, een soort van toeristje spelen in eigen land. Heerlijk!

Het enige wat ik dan vaak niet doe, is broeken passen. Puur omdat ik dat überhaupt al een frustrerende bezigheid vind. Dat geworstel in zo’n fel verlicht pashokje met een broek wat in mijn ogen nog steeds te veel neigt naar skinny en om dan vervolgens met een rood hoofd aan mijn winkelmaatje te moeten vertellen dat het ‘em weer niet gaat worden… Nee, om mijn humeur gezellig te houden, is het beter dat ik dit soort dingen bewaar tot online winkelen en gewoon ga passen in mijn eigen slaapkamer om vervolgens tegen vriendlief hetzij te juichen dat ie gewoon past of te mompelen zie je wel, past weer niet…

Maar goed, wat wilde ik nu eigenlijk gaan vertellen met deze blog? Eigenlijk heel simpel namelijk dat mijn voorkeur nog steeds uitgaat naar echt winkelen, gewoon voor de gezelligheid, dat je direct weet dat het past, dat het kledingstuk je bevalt, dat je niet weer naar het postkantoor hoef om het retour te sturen want laten we wel wezen; natuurlijk is het handig om op zondagmiddag 3 spijkerbroeken te bestellen (ja, dat heb ik dus gedaan!), maar as we speak weet ik dus nog niet of ze me passen en aanstaan, plus misschien nog wel het belangrijkste… dat lekker buiten de deur lunchen heb ik ook nog gemist!

Wat heeft jullie voorkeur? Online winkelen of gewoon echt winkelen?

26 gedachtes over “Winkelen, online of the real thing?

  1. Ik heb een schurfthekel aan winkelen, word er nerveus van. En als ik iets nodig heb en de stad inga, kan ik het nooit vinden.

    Ik koop al járen alles wat ik draag, bij Wehkamp. Het wordt er steeds leuker, met al die merken die ze hebben. Kwestie van filteren wat je nodig hebt, een aantal maten bestellen, bij twijfel.

    En als die enorme doos dan komt, lekker passen in de slaapkamer, met de schoenen die ik erbij had bedacht, de juiste broek erbij etc. Zalig.

    Lunchen doe ik wel graag in de stad, maar dan spreek ik echt daarvoor af. Bepaalde plaats, afgesproken tijdstip. En wat die vriendin dan voor of na die afspraak gaat doen, moet ze zelf weten, maar ik ga niet mee 😉

    • Het is inderdaad weleens frustrerend dat je iets in je hoofd hebt en het dan vervolgens niet in de winkels kunt vinden of dat het net niet in je maat is. Maar goed, ik vind het verder altijd wel een hele gezellige bezigheid, op het broeken passen na dan…

  2. Ja ik vind shoppen wel leuk. Maar eigenlijk net als jij, omdat daar een lekkere lunch bij komt kijken of gewoon de stad verkennen.
    Als ik écht kleding nodig heb, ga ik het liefst met vriendinnetje B. weg. Puur omdat wij dezelfde maat hebben en in dezelfde winkel altijd slagen. Meestal zijn we dan 2,5 uur in dezelfde winkel. (Miss Etam in Uden) De dames in die winkel kennen ons inmiddels en vinden het altijd leuk om suggesties te doen of even snel naar een ander filiaal te rennen als onze maat er niet meer tussen hangt. Zo leuk.
    Maar, ik ben pas met vriendinnetje A. naar Den Bosch geweest, dat was ook super leuk! Zo ontdekte ik heel andere winkeltjes, maar waren we ook toerist in eigen land en maakte we een boottochtje door de stad.
    Of met mams. Maar áls we dan een dagje weg gaan, kiezen we tegenwoordig eerder voor een dagje Sanadome dan voor een dagje winkelen. 😉

    Groetjes!

    • In Groningen waar ik het meeste kom natuurlijk, is het bekend terrein maar in een andere stad mag ik graag op die manier de stad verkennen en staat het winkelen een stuk minder voorop. Den Bosch heeft zeker een leuk centrum, ben daar toen ook goed geslaagd! Sanadome… heerlijk! Was het wat dat betreft maar november, dan staat dat weer gepland!

  3. Als ik ga winkelen met vriendinnen, is het eerder kletsen en wordt er weinig geshopt.
    Op mijn eentje ga ik wel graag eens langs de winkels langs en vind ik iets leuks, is dat goed meegenomen.
    Heb ik echt iets nodig, dan bestel ik het meestal online, iedere keer bij dezelfde winkels, daar weet ik mijn maat en mocht het niet goed zijn, is het gemakkelijk om terug te sturen.

  4. Ik heb echt een gruewelijke hekel aan winkelen, maar kleding moet ik toch echt passen. Ik zoek het op internet op, ga rechtstreeks naar die winkel, pass, kopen en weer naar huis.
    Andere dingen koop ik meestal gewoon online…

  5. Kleren koop ik liever in de winkel , en niet online
    Vind het ook heel leuk om door de winkels te lopen
    Ik wens jou een hele fijne week

    Liefs Gerda

  6. Ik ben dol op winkelen, kleding passen vind ik zo leuk! En dan het hele gedoe er omheen, even gezellig lunchen met degene waarmee ik ben, terrasjes pakken. Zoveel fijner dan online… Hoewel ik moet toegeven dat ik dat ook regelmatig doe. X

    • Online koop ik alleen broeken en badpakken, de rest nog gewoon in de winkel. Ooit ook schoenen online gekocht, maar die zaten echt voor geen meter, dus dat wordt gewoon weer passen in de winkel…

  7. Ben het helemaal met je eens, winkelen is een heerlijke dag uit! Of gewoon alleen even een uurtje neuzen bij de nieuwe collecties 🙂 vaak maken vriendlief en ik er een trip van om zo gelijk een nieuwe stad te ontdekken. Met daartegenover super toffe webshops met gadgets, deze durf ik wel online te kopen en wanneer het lichamelijk even wat minder gaat is online winkelen ook echt een uitkomst 🙂

  8. Haha, wat ontzettend leuk geschreven dit! Ik heb zelf ook echt een hekel aan broeken passen, maar als je dan gaat online shoppen is het helemaal onmogelijk om de juiste maat te shoppen. Heel herkenbaar!

    • Dank je! Ik bestel broeken meestal bij bonprix, daar weet ik inmiddels vrij goed de juiste maat maar ook dan wil het natuurlijk nog weleens mis gaan. Hopelijk gaat het deze keer goed, we zullen het woensdag wel zien…

  9. Wat kleding betreft winkel ik het liefst online. Ik heb een hekel aan paskamers en het gezoek langs allerlei winkels. Maar voor gewoon spulletjes vind ik het wel weer leuk om naar de winkel te gaan. Niet te vaak, want echt van het winkelen ben ik niet.

  10. Ik ga met de dochters regelmatig shoppen maar eigenlijk nooit voor mezelf. ik koop al jaren niet zo graag kleding meer, vind gewoon niets leuk staan omdat ik te dik ben. Dus ik shop mn kleding online

  11. Het is niet moeilijk te raden waar mijn voorkeur naaruit gaat;-)
    In Spanje is ook weer iets blijven kleven; een paar espadrilles en n hempje met n lint als sluiting.
    Leuk te lezen dat jij en Lon zo goed kunnen shoppen met mij, het zijn dan ook altijd gezellige uitjes waarbij ik erg geniet van jullie gezelschap!

  12. Ik ga nog gewoon het liefste kijken, voelen en passen in de winkel. Ik kan gewoonweg niet vanaf een plaatje beoordelen of iets mij staat en/of past… Ik doe veel online, behalve shoppen 🙂

  13. Hoewel ik inmiddels niet meer van gewoon winkelen houd (het kost me zo ontzettend veel energie en na drie winkels te hebben gehad ben ik kapot), heeft het wel mijn voorkeur. Ik koop bijna nooit iets online. Wil dingen gewoon meteen kunnen passen, de stof kunnen voelen en meteen kunnen zien hoe het staat. En dat retouren zie ik ook niet echt zitten.

  14. Ik vind online shoppen heerlijk rustig, maar er gaat niks boven een kledingstuk keuren vanuit je eigen handen. Dat laatste is echter wel een stuk vermoeiender en vorige week in Utrecht was het ook onwijs druk in de stad…. In dat geval is online ook wel gewoon relaxt!

  15. Wat jij hebt met broeken, heb ik met schoenen. Als ik ze niet echt nodig heb, vermijd is schoenenzaken als de pest.
    En verder koop ik alles (het weinige dat ik koop) in de winkel. Als ik hier online shop weet ik zeker dat het niet gaat passen.

Reageren mag hoor!

